- waarvan heb je de zwarte zijkanten gemaakt?
Is gewoon lexaan met een "carbon print" sticker folie.
- merk je daar iets van tijdens het rijden? Kan alleen beoordeeld worden als gereden is met en zonder natuurlijk
JA! Meer stabiliteit door de bochten.
- hoe zit het met de downforce bij deze body? Ik bedoel ze heeft niet veel vleugel
De Nissan P35 is een low/medium downforce body en goed all-round in te zetten.
- wel of geen spoilersflap monteren? (die verstelbaar is)
Ik rij altijd zonder op de Nissan.
- iets wat ik in mijn hoofd heb om misschien te doen: Nissan P35 body voor de lange circuits met grote snelle bochten. De Peugeot 905B HD voor op de korte en technische circuits. Zou dat iets zijn? Ik bedoel het niet voor jou of een ander maar gewoon voor mezelf. Je mening stel ik op prijs
Kan, de downforce van de body kan ingezet worden als tuning optie voor een circuit.
- welke banden met hoeveel shore op de diverse circuits
Hangt af van de grip en temperaturen. Wij rijden nu ongeveer 35 achter en 38-40 voor.
- welk smeermiddel? Dik (honingachtig), dun (verdampt sneller), buitentemp, duur intrekken enz.
Ik rij hoofdzakelijk met Speedtech FoamLiquid van Markus Mobers.
- welke setupmaterialen zijn aan te bevelen. Hudy komt nu met een systeem en Team C ook. De fabrikanten zien er blijkbaar brood in.
Hudy heeft het al een tijdje, ik werk ermee en is nauwkeurig, verder een tweak-board of de "twee-munten-methode".
- voorkeur voor saddlepack of stickpack, afhankelijk van buiten of binnen?
Saddle-pack heeft mijn voorkeur, meer gewicht naar de achteras.
- nog voorkeur voor diffgrease of difflube en zo ja welke (ook merk)
Associated stealth lube of IRS difflube.
- voorkeur voor diffkogels, toch maar ceramic?
Ceramisch all the way.
- voorkeur voor een merk motor in de 10.5t klasse?
Elk merk zal volstaan, we rijden allemaal met andere motoren en gaan allemaal even hard.
- meerdere sets banden (drie?) op een wedstrijd om te kunnen wisselen en de banden te sparen i.v.m. zacht worden door het smeermiddel?
JA! Ik rij op een wedstrijd één set banden op één accu.
- banden na een heat schoonmaken? Nee, of zo ja hoe en waarmee? Remmenreiniger?
Ik doe het niet.
- zelf een tire truer aanschaffen of toch maar niet?
JA! Altijd handig maar er zijn er altijd wel een paar voorhanden op een race.
- wat zijn de rollouts op de diverse NK-circuits? (ervaringsgegevens)
Afhankelijk van de motor/ESC combo die je rijd vandaag de dag.
- hoe kom je tot het vinden van de beste rollout als je het niet aan iemand anders gevraagd hebt?
Parameters: layout circuit, diameter achterband, vertiming op motor en regelaar, temp in de gaten houden van beide, spur, pinion. En proberen maar. Snelheid op rechte stuk goed of niet? Idem acceleratie enz. Gestructureerde aanpak bedoel ik
Ja, precies dat wat je zegt. Uitproberen en in de gaten houden.
- vertrekpunt dikte olie in centre shock?
Afhankelijk per chassis, klinkt simpel en zo is het. Elke auto is anders in de Pro10.
- vertrekpunt dikte syrup in frictiedempers?
Zelfde verhaal als hierboven.
- welke spurs en pinions kopen om overal uit de voeten te kunnen (ik bedoel niet zozeer merk maar aantal tanden)
78, 81, 83 spur en bijbehorende pinions om je roll-out te halen.
- hoe de banden te behandelen na een wedstrijd, dus weer thuis gekomen? Bv. uitwassen met een zeepsopje en laten uitwalmen?
Mijn banden gaan gewoon de doos in tot de volgende race. Doe er verder niks bijzonders aan.
- welke maatregelen treffen bij natweerrijden? Alles afplakken met ducktape o.i.d? Welke banden in zo'n geval en hoe om te gaan de smering?
Bij regen: Regenauto inzetten, anders niet rijden. Tijdelijke oplossingen werken niet. Banden: regenbanden (Tamiya caps of Kiss tyres).
- LRP SXX StockSpec bruikbaar? Voor TC (super)stock is 'ie geweldig. Zou in Pro10 ook moeten kunnen, toch?
Ja is bruikbaar maar je zal er een passende motor bij moeten zoeken omdat de regelaar niet vertimebaar is.
- op welke diameter snij je de wieluitsparingen in de body uit, wetende dat de wielen kleiner worden in diameter?
Achter +/- 60mm. Voor +/- 58mm.
- hoe bevallen de Shepherd banden?
Zeer goed.
- welke heb je gebruikt? (shore/kleur)
Achter 35 shore, Voor 38-40 shore.
- waar heb je ze gekocht?
Bij Shepherd