koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ff een quote;

rcracingproducts zei:
Ich freue mich, euch ein neues Pancar vorstellen zu dürfen.
Es hört auf den Namen MPC10 und kommt aus dem Hause Xtreme RC Racing Products.
Das Fahrzeug wurde auf Basis der CRC Pro10 Serie entwickelt.
Es vereint die technischen Vorteile der alten Serie mit denen der neuen. Außerdem wurde das Fahrzeug spezifisch verbessert. Dadurch können auch die stärksten Motoren eingesetzt werden, ohne Probleme mit Zahnrad & Co. zu bekommen.

Features:

Breites Chassis:
Auch große Regler können seitlich vom Akku platziert werden. Außerdem hat man durch die Schlitze im Chassis die Möglichkeit, die Akkus mit einem Akkutape zu fixieren. Ein weiterer Vorteil des neuen Chassis besteht darin, dass auch die flachen, dafür aber sehr breiten Softcase-Akkus gefahren werden können.

Vorderachse:
Die verbreiterbare Vorderachse wird durch eine Carbon-Platte versteift. Diese ist im Lieferumfang enthalten. Der Radstand kann natürlich auch verändert werden.

Hinterachse:
Durch das neue Offset-Pod wird die Hinterachse extrem stabilisiert. Das Topdeck, welches auf beiden Bulkheads fixiert wird, trägt dazu bei, dass defekte Zahnräder auch bei stärkster Motorisierung der Vergangenheit angehören. Die qualitativ hochwertigen Radmitnehmer laufen sehr rund und sind extrem stabil.

Gewicht:
Das Fahrzeug wiegt fahrbereit (Genius 120; GM-Motor 4,5t; Porsche 962 Karo; 295g-Akku und Low-Profile-Servo) ca. 1150 Gramm. Gewichtsprobleme sollte man also nicht bekommen.

Auf meiner Homepage Pan Car Modellbau Shop - Xtreme Rc Racing Products könnt ihr in der Galerie weitere Bilder (höhere Auflösung) ansehen.

Übrigens:
Das breite Pod wird es auch einzeln im Set geben.

Bei Fragen dürft ihr mich sehr gerne kontaktieren.

Grüße
Zacharias

MPC10_1011x758_657x493.JPG

MPC10%20%282%29_1011x758_657x493.JPG

MPC10%20%287%29_1011x758_657x493.JPG

MPC10%20%288%29_1011x758_657x493.JPG

MPC10%20%2810%29_758x1011_493x657.JPG

MPC10%20%2811%29_1011x758_657x493.JPG

Lijkt me dé oplossing voor alle CRC Pro10 rijders dit. Ziet er (eindelijk) goed uit. Zo jammer dat CRC dit zelf niet gewoon als optie uit heeft gebracht.

Ik zou het doen Kees, zeker weten!!!

of zelf een boven-, onder- en crossplaat in cad zetten ;) In epoxy laten snijden, testen en dan in carbon uitvoeren.

Ik kwam deze bij onze oosterburen tegen, een custom motorpod voor de genx10.

Nu is zit er recht een langer wheelhub en links is de pod breder gemaakt.
Hier door blijft de motor in het midden zitten, daardoor is de wheelhub wel langer.
Zal dit problemen kunnen geven met zwabberen van de as of valt dat wel mee?

Wat vinden jullie er van?

MPC10%20%288%29_1011x758.JPG

Ik denk echter dat deze achterpod zo breder gemaakt is zodat de brandstof kappen erop passen waar de duitsers veel mee rijden. Als je hem puur wil hebben voor de electro kappen dan is die spacer niet nodig aan de diff zijde en zal je waarschijnlijk een kortere clamp hub links moeten hebben.

Kees, als je zoiets wil kan ik wel even kijken voor je. Zou dan wel de auto even moeten hebben voor de onderdelen. Dan zit het er zo op. Enige wat je dan nog nodig hebt is een IRS2135 achteras.

Ik denk echter dat deze achterpod zo breder gemaakt is zodat de brandstof kappen erop passen waar de duitsers veel mee rijden. Als je hem puur wil hebben voor de electro kappen dan is die spacer niet nodig aan de diff zijde en zal je waarschijnlijk een kortere clamp hub links moeten hebben.

Kees, als je zoiets wil kan ik wel even kijken voor je. Zou dan wel de auto even moeten hebben voor de onderdelen. Dan zit het er zo op. Enige wat je dan nog nodig hebt is een IRS2135 achteras.

Ik heb nog een oude (gebroken) motorpod bodem plaat liggen, heb je daar wat aan om de maatvoering vanaf te nemen??

P.s. gisteren weer lekker gereden, niet veel maar hij gaat rond.:p

Ja dat zou kunnen, zolang ik de lengte en breedte maten heb van de motorplaten en de montage van de links kan ik er wel wat mee. Een bovenplaat zou ook makkelijk zijn om "even" te hebben.

@Roy: Daar hoef ik niet voor te oefenen hoor, dat gaat me echt goed af op dit moment.

@Roy: Daar hoef ik niet voor te oefenen hoor, dat gaat me echt goed af op dit moment.

Dat is mooi joost. Je auto gaat inderdaad altijd wel goed. We gaan het volgende week zien. Ik heb er in ieder geval zin in;). Nu maar hopen dat het mooi weer is en dat er niet al te veel condensatie gaat plaatsvinden 's avonds.

Back