Die instelling is te gebruiken om "bump-steer" af te stellen of beter gezegd, tegen te gaan. Waar je op moet letten is het volgende. Bij een auto met een vaste onderste draagarm en een bewegende bovenste draagarm (95% van alle pancars) moeten de stuurstangen parallel lopen aan de bovenste draagarmen. Doe ze dit niet dan zal je auto hoogstwaarschijnlijk bump-steer hebben. Dit wil je niet want dat geeft een erg zenuwachtig stuurgedrag.
Hoe kan je dit controleren? Zet de auto op zijn wielen neer op een vlakke ondergrond en druk de auto aan de voorkant in zijn vering. Zie je dan een verandering in je toe-in/out dan is er sprake van bump-steer (meestal meer toe-in bij inveren).
Is het met de servo in schuine positie niet mogelijk om deit te berieken dan kan je de servo vlak monteren met de servo saver naar boven of je kan de stuurstangen zo monteren dat ze zo parallel mogelijk zitten aan de bovenste draagarmen. Dit kan je bijv. doen door andere gaatjes te nemen in de servo saver of spacers onder de kogels te doen aan de wielzijde...
Het beste is dus helemaal parallel aan de bovenste draagarmen of anders het dichtst in de buurt ervan als het door montage problemen niet mogelijk is...