koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

ja dat tussenstukje had ik al is verstevigd. dat is inderdaad een heel zwak punt maar het zal ook zeker minder weerstand brengen. eens kijken hoe dat gaat. heb nu ook goed grip op de baan zelf. en de slijtage viel nog mee..

@Joost,

Ik heb de maten opgemeten en het 2de getal is de maat die je hebben wilt

53,58 mm = 15,30 mm
15.39 mm = 5 mm

Thx Kees

Zoiets bedoelde ik Kees... Maten zijn natuurlijk ter voorbeeld ;)

Afbeelding1.jpg

Kwam er zojuist achter dat de stuur blokken niet trailing waren opgebouwd.
Deze nu wel in de trailing positie gezet, hopelijk is hij nu iets minder zenuwachtig.

inderdaad :confused: hmmm raar dat ze dat als standaard in de beschrijving zetten. Maar goed, trailing maakt het een stuk rustiger. Zul je zeker merken.

Ja zeker weten, inline assen geeft mega aggressief stuur! Dat ga je zeker waarderen als het weer trailing is.

Thanx voor de maten, kan ik wat mee... :D

Ff een vraagje wat betreft de stuurden positie. Ik heb ze nu op het laagste punt van de servosavet zitten.
Is deze postite goed of raden jullie de binnenste positie aan?

8c8791ba.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
dat is een goeie! ik heb ze ook op de buitenste staan! wel moet k nog eens een keer kijken hoe ik ze een beetje op 1 lijn krijg ipv schuin naar achter.

Die instelling is te gebruiken om "bump-steer" af te stellen of beter gezegd, tegen te gaan. Waar je op moet letten is het volgende. Bij een auto met een vaste onderste draagarm en een bewegende bovenste draagarm (95% van alle pancars) moeten de stuurstangen parallel lopen aan de bovenste draagarmen. Doe ze dit niet dan zal je auto hoogstwaarschijnlijk bump-steer hebben. Dit wil je niet want dat geeft een erg zenuwachtig stuurgedrag.

Hoe kan je dit controleren? Zet de auto op zijn wielen neer op een vlakke ondergrond en druk de auto aan de voorkant in zijn vering. Zie je dan een verandering in je toe-in/out dan is er sprake van bump-steer (meestal meer toe-in bij inveren).

Is het met de servo in schuine positie niet mogelijk om deit te berieken dan kan je de servo vlak monteren met de servo saver naar boven of je kan de stuurstangen zo monteren dat ze zo parallel mogelijk zitten aan de bovenste draagarmen. Dit kan je bijv. doen door andere gaatjes te nemen in de servo saver of spacers onder de kogels te doen aan de wielzijde...

Het beste is dus helemaal parallel aan de bovenste draagarmen of anders het dichtst in de buurt ervan als het door montage problemen niet mogelijk is...

Okay duidelijk, ik heb hem naar de andere positie gezet.
Nu staan de stuurarmen er beter bij nog niet gelijk maar beter dan het was.
Alleen nog even goed uitlijnen.

Volgens mij gaat dat niet lukken nee. Er zit een speciaal busje ingeschroefd die dezelfde buitendiameter heeft als het wiellager dus...

In het te koop gedeelte staat nog een corally 10x ng voor een zeer schappelijke prijs met peugeot hd kap etc. Weet alleen niet of het de koolstof versie is of de dual layerd versie. Maar goed, ze gaan alle twee hard dus mocht er iemand nog twijfelen ;)

Absoluut! Gelukkig ben je niet meer afhankelijk van zelfbouw of oudere modellen. Ze zijn gewoon verkrijgbaar en onderdelen ook inderdaad. Iedereen gewoon weer Pro10 rijden!!! Geen geneuzel over banden, regelaars en motoren. Gewoon gaan!!!

precies... Banden en regelaar alles is vrij.. motor ook als het maar een 10,5 turns of hoger is. Dat is allemaal het probleem niet. Genoeg vrijheid.. en het gaat hard!

Back