koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

De GT vindt ik net als de tourwagens te groot voor binnen.
Voor mij 1/12 dus, en ik had begrepen dat er ook interesse is in tourwagen 1/12... jaja dat schijnt te bestaan!

Ik zit zelf nog te twijfelen over de nieuwe Asso 1/12 maar ik ben er nog niet uit wat ik ga doen, moet alle zaken nog even op een rijtje zetten want misschien ga ik ook wel even lekker een winterstopje houden ofzo. Zie nog wel...

Ik weet nog niet wat ik binnen ga rijden.. zit te denken aan 1:12, maar ik sluit de WGT ook niet uit. Dat vond ik vorig jaar erg leuk rijden binnen! of misschien dat ik zo nu en dan een klasse rijd.

vast al wel vaker gesteld maar kon zo snel geen antwoord vinden, mag je ook een f1 chassis gebruiken als basis voor pro10 200mm en 235mm?

het gaat om de 3racing f1-09 die je via een internationale veilingsite thuis hebt voor 92.39 euro. rollend chassis excl de electronica.

Ja dat kan en is in principe geen probleem. Als je het chassis zo voor elkaar krijgt dat er een Pro10 kap op past dmv bodyposts dan kan je er gewoon mee rijden. Ik geloof dat de F109 van 3Racing 200mm. is dus die kan gewoon mee rijden.
Moeilijker wordt het om zo'n dergelijk chassis breder te maken. De achterkant zal nog wel gaan maar de voorkant gebruikt de zg. F103 ophanging waarvan de basis ligt bij Tamiya. Deze is een vaste maat en kan moeilijk breder gemaakt worden dus dan zou je met een 200mm. kap moeten gaan rijden. Deze zijn er dus dat is geen probleem. Zoals ik al zei, het enige wat je moet fixen zijn bodyposts die dit soort kappen kunnen dragen.

vast al wel vaker gesteld maar kon zo snel geen antwoord vinden, mag je ook een f1 chassis gebruiken als basis voor pro10 200mm en 235mm?

het gaat om de 3racing f1-09 die je via een internationale veilingsite thuis hebt voor 92.39 euro. rollend chassis excl de electronica.

Zoals joost ook aangaf, alles mag zolang het een pancar is. (de huidige formule 1 chassis zijn niets anders dan een pancar met een smaller chassisplaat en vaak gecombineerd met een voorophanging met iets minder instelmogelijkheden) Zet er er een gtp, groep-c kap op en rijden maar.

Er zijn 20 inschrijvingen voor de lemans race op apeldoorn, best aardig zo.

Dan zou die f109 voor 98 dollar ook een optie zijn dus?

Edit, ja is al gevraagd zie ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals joost ook aangaf, alles mag zolang het een pancar is. (de huidige formule 1 chassis zijn niets anders dan een pancar met een smaller chassisplaat en vaak gecombineerd met een voorophanging met iets minder instelmogelijkheden) Zet er er een gtp, groep-c kap op en rijden maar.

Mag tandriem aandrijving ook??

@JW
In een ver verleden "1989" heeft Hyperdrive voor de Hyper H10SC
een tandriem aandrijving uitgebracht als een optie. Maakt in weze niets uit, is nog steeds direct drive zolang de poelie direct de spur aandrijft met snaar.

Alles is al een keer verzonnen en uitgeprobeerd en KISS werkt nog steeds het beste, maar dat is mijn mening. Zou wel interessant zijn als je zoiets zou willen ontwerpen hoor:cool:

ProTen klasse:
— Maximale lengte: 560 mm.
— Maximale breedte: 250 mm.
— Wielbasis: minimaal 225 mm, maximaal 280 mm.
— Minimum hoogte: 75 mm.
— Aandrijving: direct aangedreven, alleen achterwielen.
— Achteras: eendelige as. Differentieel, toegestaan.
— Achterwielophanging: geen onafhankelijke wielophanging toegestaan.
— Versnellingsbak: niet toegestaan.
— Maximale velg diameter: 48 mm
— Maximale velg breedte: 52 mm

Laatst bewerkt:
Even uit interesse, wie heeft voornemens om World GT te gaan rijden deze winter op de mach?

Ik ben toch aan het kijken voor het indoor seizoen... Ben nu aan het kijken voor een RC10R5... Dan heb ik alleen wat lipo's nodig en een 17.5 motor en uiteraard een 200mm GTP/Group C body ;)

zou leuk zijn joost. Moeten we alleen het regelement even aanpassen, staat nu alleen GT kappen in;)

ps:
Je zou ook nog 1s met 10.5t kunnen rijden. Volgens mij heb je dan alle spullen meteen compleet?

Laatst bewerkt:
De nieuwe 235mm Nissan van Mix bodies. Is gewoon de oude Hotbodies Nissan maar wel leuk dat we weer een nieuwe optie erbij hebben. Er zitten verschillende markeringen in om weg te snijden en een gurney om zo meer of minder downforce te creeren.

Laatst bewerkt:
Back