koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Nu het buiten seizoen zo'n beetje voorbij is, wil ik de crc gaan ombouwen voor de binnen baan.
Zijn er nog wat basis setups waar ik mee kan beginnen, ibv banden hoogte rij hoogte enz..?

gtz KC

hoge shore banden gebruiken. lilac rondom in het begin als tractie wat minder is. Purple rondom werkt binnen ook goed als er wat meer grip is. De kunstrubbere banden zoals grijs en zwart zullen binnen ook goed werken lijkt me maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik ben begonnen met ca. 56mm diameter. Na het seizoen had ik nog steeds foam erop zitten, slijtage is dus echt minimaal binnen. Rijhoogte minimaal 3mm. Zet het dus op 3,5 of zoiets. Voor de CRC kwa voor-en zijveertjes geloof ik dezelfde als voor buiten maar dat is even testen.

Als je een carbon bumper gebruikt deze verwijderen en iets van polycarbonaat maken. Zo'n carbon bumper kan binnen één klap kapot gaan.

Laatst bewerkt:
Hmmm... Hoge shore dus... Dat zei je al zaterdag ja. Moet ik dus toch weer banden gaan kopen voor binnen haha. Ach ja, komt wel goed. Beginnen met Lilac rondom dus? En dan door naar Purple. Okee... Goeie tips!

Ik ga eerst mijn oude 36 shore achterbanden proberen maar ik vrees dat die op een gegeven moment gewoon te veel grip geeft achter waardoor die moeilijk de bocht om wilt. Ik had er met de lilac achterbanden al last van midden en einde van het seizoen.

Ik moet ook nog even kijken naar mijn chassis want die is voor binnen eigenlijk net iets te slap. :2gunfire:

ps: je zou ook de purple achterbanden kunnen nemen, of iets wat daar op lijkt.. Ga ik waarschijnlijk ook wel doen.

Laatst bewerkt:
Ja precies...

Zat al even bij HK modelbau te kijken naar de BSR banden, die hebben wel hardere shores achter namelijk. Shepherd gaat tot 35 achter...

En anders toch MobGums...

Welke Purple achterbanden heb jij het trouwens over??? Want MobGums heeft die ook niet namelijk...Die gaat ook tot Lilac achter... Dan heeft alleen BSR de XX Purple wat een 40er is...

Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers...

Nieuw, alleen gebouwd...

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga eerst mijn oude 36 shore achterbanden proberen maar ik vrees dat die op een gegeven moment gewoon te veel grip geeft achter waardoor die moeilijk de bocht om wilt. Ik had er met de lilac achterbanden al last van midden en einde van het seizoen.
Daar reed ik afgelopen winter op - geen doorslaand succes. Mijn tip: lilac, lilac, lilac.
Verder banden klein beginnen. Als je ze te vaak smeert worden ze sowieso te zacht tegen de tijd dat ze klein genoeg zijn om op tapijt echt hard mee te gaan. Kleinere banden raken ook minder snel happen kwijt.

Okee... We gaan kijken wat we kunnen vinden in dezelfde shore als lilac... Daar is wel aan te komen, lilac is 37 dus...

Misschien de ideale combi:D?

BSR Pro10 Team Purple vorne, 38sh

BSR Pro10 Team Purple hinten, 37sh

artthumb.ashx

Halewijn

Zat ik ook al aan te denken Halewijn. Leek mij ook wel een goede combo... Wel een beetje een prijzige combo maar denk ik wel een goede...

Voor 28,45 euro voor een setje rondom ben je de man. En ik lees net dat ze toch bijna niet slijten...

Maar als jij geschikte en goedkopere combi weet, hoor ik het graag:D

Halewijn

Denk eraan dat je 1 set banden beter niet meer dan 2x op 1 dag kunt gebruiken. Anders worden ze erg snel te zacht.
Ideaal is 6sets van hetzelfde. Minimaal is eigenlijk 3 sets.

Verder is het aan te raden de zijkant van de achterbanden in de contactlijm te zetten, precies over de naad.

En vergeet niet de banden goed af te ronden.

Niet beter, niet slechter... Anders... Je zal anders uitkomen met de roll-outs en uiteindelijk de totale diameter iets groter kunnen rijden omdat de velg wat groter is...

Back