koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Iemand uit amerika vroeg mij om na te vragen of ik iemand wist die 2 RC10L's wilde kopen.

Hij heeft een epoxy chassis en eentje met carbon chassis. Hij wilde er 50$ voor hebben per stuk. Dat is inclusief verzenden. Ik had beloofd het na te vragen dus hierbij.....:D. Volgens mij verkoopt hij ze per stuk. Voor regenauto's best geschikt lijkt me :D

De Corally van Willy??? Wat voor een Corally en wie is Willy??? Dus Ben heeft nu officieel toch een Pro10? Super!!! Da's er weer eentje dan haha... Gaat goed en leuk worden volgend jaar zeg...

Ffies een algemene vraag van mijn kant.
Welke body kan het beste mee beginnen als ik wil starten met Pro10?
Dus geen WGT maar 235mm.
Zo als het er nu uit ziet kan ik binnenkort eens wat gaan proberen om mij weer een beetje bekent te maken met een Pro10:cool:

mvg Roy

De Corally Nissan P35 is een vrij neutrale body die over het algemeen wel goed zijn werk doet op de meeste banen.

Daarnaast kan je kiezen voor een Peugeot 905B HD en een Sauber Mercedes. De peugeot is een high downforce kap en met de Sauber heb je vooral veel stuur.

De Corally van Willy??? Wat voor een Corally en wie is Willy???

Wie Willy (Wuyts?) precies is weet ik niet, maar volgens mij is het de Corally 10X NG

10xng.jpg

10xng-rear.jpg

10xng-side.jpg

Ik sprak hem namelijk woensdag avond met het klussen op Mach indoor Haarlem en toen vertelde hij mij dat hij de Auto van "Willy" kon overnemen. Hij dacht eerst dat het een CRC was, maar het is een 10X NG.

Er hangt namelijk een poster van Corally bij de koffiecorner met een hele verleidelijke blonde dame (die overigens erg veel lijkt op de ex K3 Kathleen;)) en daar stond hij op.

Hier een link van de poster met de verleidelijke dame... eeeuh de Corally 10X NG erop.

2010 Corally Calender Blonde JPEG (1.4 MB)

Dan nog de laatste nieuwtjes, Stephan heeft de CRC van Jilles G. overgenomen en Ton M. gaat van de winter met zijn Corally F1 WGT rijden!

The field is growing stronger and stronger...

Halewijn

Laatst bewerkt:
Will reed pro10 op Velp paar jaar geleden toen het pro10 groepje daar nog redelijk groot was en komt nu geregeld op de mach langs. ......In ieder geval goed dat Ben hem heeft gekocht want er zijn genoeg ervaring met die auto, kan die meteen knallen.

De Corally Nissan P35 is een vrij neutrale body die over het algemeen wel goed zijn werk doet op de meeste banen.

Daarnaast kan je kiezen voor een Peugeot 905B HD en een Sauber Mercedes. De peugeot is een high downforce kap en met de Sauber heb je vooral veel stuur.

En de nieuwe Mix Nissan is er nu ook. Op de sauber mercedes moet je een gurney plaatsen anders is die niet echt gebalanceerd. Zou inderdaad voor een nissan p35 gaan voor op de mach.

Ik vond de Sauber anders best in balans, als je alleen maar een bult stuur nodig hebt dan is de gurney niet nodig. Maar mijn favoriet is en blijft de Nissan. Die doet het gewoon overal wel goed...

Ik ben morgen toch in de buurt van Dordrecht dus ga ffies bij PK langs voor die body.
Jammer genoeg te weinig tijd om de auto klaar te maken om hem zondag ffies los te laten bij ons op Lelystad.

mvg Roy

Wie o wie heeft er nog voor mij een setje kingpins over Corally artikel nummer75974?
Ik had vandaag het laatste setje op gehaald in Dordrecht maar kom tot mijn verbazing er achter nadat ik vanmiddag de plastic tas uit pak dat deze er niet inzaten:???::confused:
Dit was het laatste onderdeeltje wat ik nodig had om een auto klaar te maken.
Indien niet achter gebleven in Dordrecht en niemand heeft wat zal ik helaas wederom een tijd moeten wachten voor ik de eerste meters met Pro10 kan maken:(

mvg Roy

Wie o wie heeft er nog voor mij een setje kingpins over Corally artikel nummer75974?
Ik had vandaag het laatste setje op gehaald in Dordrecht maar kom tot mijn verbazing er achter nadat ik vanmiddag de plastic tas uit pak dat deze er niet inzaten:???::confused:
Dit was het laatste onderdeeltje wat ik nodig had om een auto klaar te maken.
Indien niet achter gebleven in Dordrecht en niemand heeft wat zal ik helaas wederom een tijd moeten wachten voor ik de eerste meters met Pro10 kan maken:(

mvg Roy

Welk merk/type auto heb je gekocht?

Ik had nog een Academy staan die incompleet was.
Heb voor een mooi prijsje een 2e auto gekocht en van iemand ook een koolstof chassis gescoort:cool:(voor erg weinig natuurlijk)
Nu nog de kingpins(zijn qua lengte nagenoeg gelijk aan Corally) en dan eens in elkaar zetten.
Qua stuurblokken past er bijna alles op, van Corally tot Tamiya dus daar heb ik keuze genoeg van.
Heb ook Academy Duitsland een mailtje gestuur ivm wat kleine onderdelen.
Dit antwoord even afwachten ivm verdere aktie.
Deze week heb ik in ieder geval en complete auto staan op de saddlepack accu's na.
Kijken of ik daar ook nog ffies een pakket kan scoren en dan voorzichtig eens wat proefrondjes draaien om te kijken of hij een beetje wil rijden.
Ga eers ivm te lang niet gerden te hebben met dit soort auto's, met een rustigere motor beginnen zoals 17.5 of 13.5 en als dat allemaal wil dan een 10.5 er in en eens kijken of ik hem op volle snelheid kan houden:cool::wink::banana:
Mocht de auto bevallen dan wil ik nog enkele kunststof onderdelen vervangen door carbon en dan wie weet volgend jaar ook Pro10 wedstrijden rijden.

mvg Roy

Welk merk/type auto heb je gekocht?

Mochten ze de t-bar etc niet meer verkopen zou het wellicht verstandig zijn de maatvoeringen eerst in CAD te zetten en wellicht een aantal te laten fresen uit 2mm epoxy. Je kunt er zo een stuk of 8 uit één plaatje halen.

Ben je niet meteen plat als je een keer een t-bar breekt. Je bent zo weer een maand of meer verder. De kans op het breken van een t-bar buiten is erg gering maar je weet het nooit.

Laatst bewerkt:
Back