koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Vanmiddag ffies met de Academy gereden maar het is toch wel erg wennen om met deze auto weer te rijden als je alleen TC en F1 DTC gewend bent.
Ook had ik niet echt de juiste banden voor de auto.
In het begin overstuurt en na een accu of 2 in eens onderstuur.
Camber iets aangepast en toen ging het al wat beter.

mvg Roy

Ik zag op de foto dat er 2 purple stickers op je voorvelgen zaten? dus double purple voor? Geen wonder dat je geen stuur hebt. Wat reed je achter?

Slijten de banden recht af?
 
Jan was vandaag trouwens met zo`n lola kap met koepeltje aan het rijden en dat ging erg goed. Enorm veel stuur, hij was helemaal aan het glimmen.
 
Voor idd double purple en achter yellow.
Banden sleten na de camber verandering netjes recht af.
Zoek nog steeds een combinatie die wel wil werken en ook nog eens een beetje slijtvast is.
MAW wat we allemaal zoeken.
Heb totaal geen clue wat een beetje werkt.

mvg Roy


Ik zag op de foto dat er 2 purple stickers op je voorvelgen zaten? dus double purple voor? Geen wonder dat je geen stuur hebt. Wat reed je achter?

Slijten de banden recht af?
 
Laatst bewerkt:
Nog wat foto's.
Ook kun je nu zien dat de bochten na het rechte stuk lang"niet zo "haaks" zijn als op de eerder genoemde tekening.

mvg Roy

full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Echt supernetjes jongens! Goed om te zien dat er keihard gewerkt wordt... Ik zou zeggen, skip de winter maar en laat de volgende lente/zomer maar komen toch?
 
Dit is een pdf die ik samen gesteld van div. Site dus zal voor sommig wel bekend zijn.
Mocht er op of aanmerking op de inhoud zijn dan hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, Daan Stuiver gaat waarschijnlijk ook mee doen met de Pro10 in het buitenseizoen, als JW dan ook nog mee doet is het podium vergeven en schuiven jullie nog een pit tafeltje verder op naar achter.....sorry:D

Ik zit er ook over te denken om zo'n ding te kopen. Ik heb er alleen geen verstand van, dus het zou top zijn als jullie me een beetje kunnen helpen. Ik wil deze winter in Haarlem mee kunnen doen en volgend jaar zomer ook met de ZAC.
-Is die Serpent link pancar WGT een goed chassis hiervoor of kan ik beter aan een ander merk?
-Welk merk/type motor en regelaar moet ik kopen om binnen en buiten mee te kunnen doen?
-Welke accu's moet ik hebben 2S lipo's, of beter 1S voor binnen? Waar moet ik verder op letten? Maakt het merk veel uit?
-Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten, wat is de beste body?

Alvast bedankt voor de info,
-Bart
 
Ik zit er ook over te denken om zo'n ding te kopen. Ik heb er alleen geen verstand van, dus het zou top zijn als jullie me een beetje kunnen helpen. Ik wil deze winter in Haarlem mee kunnen doen en volgend jaar zomer ook met de ZAC.
-Is die Serpent link pancar WGT een goed chassis hiervoor of kan ik beter aan een ander merk?
De serpent is een goede auto, alle WGT auto's komen van goede merken en dus is de keuze waar je alles goed kan krijgen een beter criterium dan het merk auto.
-Welk merk/type motor en regelaar moet ik kopen om binnen en buiten mee te kunnen doen?
Binnen: 17.5 / 2s of 10.5 / 1s Buiten: 10.5 Ik zou een regelaar nemen met vertiming, de Hobbywing regelaars doen het erg goed.
-Welke accu's moet ik hebben 2S lipo's, of beter 1S voor binnen? Waar moet ik verder op letten? Maakt het merk veel uit?
De meeste rijden binnen en buiten met 2s. Afhankelijk van het chassis zal het saddle-packs of sticks worden. De auto's rijden zonder al te veel weerstand dus wordt er minder van de accu's gevraagd. Ik rij nu al 2 seizoenen met 30C lipo's en dat gaat nog steeds goed.
-Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten, wat is de beste body?
Zorg dat je binnen met kleinere banden rijd om griprolls te voorkomen, body regelement is vrij open nu dus ik zou voor een GTP/GroupC body gaan maar er zijn meerdere goede kappen die indoor goed gaan. Buiten zou ik zeker wel voor een GTP/GroupC kap gaan. Zorg er gewoon voor dat alles soepel loopt en onderhouden is en blijft. De setups kan je pas bepalen als je een auto hebt en hiermee rijd. Op de baan kunnen we je ook beter verder helpen met dingen. Zorg er ook voor dat je dingen gewoon vraagt, we helpen je graag en uiteraard ben je van harte welkom om buiten mee te rijden in de Pro10!!!!

Alvast bedankt voor de info,
-Bart

Greetz Joost.
 
Echt supernetjes jongens! Goed om te zien dat er keihard gewerkt wordt... Ik zou zeggen, skip de winter maar en laat de volgende lente/zomer maar komen toch?

als ik heel eerlijk ben....ik heb eigenlijk geen zin om weer alles om te bouwen:onweer:. Van mij mag de winter wel weg blijven. MRM ziet er veelbelovend uit en wellicht is de nieuwe chicane op de mach ook wel een welkome afwisseling. Als volgend jaar de regen beperkt blijft dan zullen we zeker een mooi buiten seizoen krijgen met leuke races.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er ook over te denken om zo'n ding te kopen.
-Bart
Hahhahahahahahaa....Held....
Denk wel dat ze buiten met 235mm rijden, die serpent kan je niet makkelijk ombouwen, of het wordt zelfbouw....
Of je moet net als ik gewoon buiten ook 200mm gaan rijden, met dus hetzelfde chassis als binnen.
Dan kan je makkelijk normale lipo`s gebruiken.

Gewoon een 200mm kopen en buiten mee gaan rijden.
 
Hahhahahahahahaa....Held....
Denk wel dat ze buiten met 235mm rijden, die serpent kan je niet makkelijk ombouwen, of het wordt zelfbouw....
Of je moet net als ik gewoon buiten ook 200mm gaan rijden, met dus hetzelfde chassis als binnen.
Dan kan je makkelijk normale lipo`s gebruiken.

Gewoon een 200mm kopen en buiten mee gaan rijden.

Of een Corally Pro-10, deze is makkelijk om te bouwen naar 200 mm, doe ik zelf ook (kan er zelfs een F1 van maken)

René
 
De Serpent is inderdaad de moeilijkste om te verbreden omdat in de achterbrug een aluminium "X" gedeelte zit wat moeilijk breder te maken is. De rest van de auto's hebben of zo'n "X" van carbon of een aluminium tube tussen de rearpod.

Halewijn heeft echter laatst ook prima gereden met een 200mm. auto buiten dus het zal vast gewoon goed gaan.
 
Richard rijd met een 235mm serpent s100. Hij heeft langere hubs gemaakt (of laten maken) zodat die achter breder is. Eigenlijk wat corally ook doet met de hubs. Voorophanging op een breder plaatje.

De kleine 1/12 schokbreker is helaas niet voldoende gebleken voor 2s lipo gebruik. (geld voor alle WGT auto's met 1/12 schokbrekers)

Zoals RoyB al aangaf zou je ook 200mm kunnen rijden. Heb ik in Rucphen ook een keer gedaan met mijn BMI DB10RR met sophia kap. Ging heel goed toen ik eindelijk mijn setup had gevonden.

De corally is inderdaad een kant en klare oplossing kwa omzetten breed/smal.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top