Volgens mij heb ik iemand met deze banden op zijn 200MM pancar zien rijden op Deventer de wedstrijd voor het NK daar.
Geloof dat de auto een CRC was.
Heb nog aan hem gevraagd waarom hij niet in 235MM config reed maar dit deed hij niet omdat er dan extra hubs op de achteras gemonteerd moesten worden wat een onbalans veroorzaakte.
Naam ben ik vergeten maar was een vrij lang persoon.
Wagen ging best wel goed op de natte baan

.
mvg Roy
tja, dan breng je die balans weer terug...
Maar dit is het probleem (sorry jongen) met heel veel elektro rijder, ze zeuren zo....
Ga nou eens gewoon rijden, en als je het voor elkaar krijgt om 10 rondjes foutloos te rijden, dan praten we eens verder....
Maar goed, dat is mijn mening he.
Een beetje onbalans in een brede 235mm auto, is helemaal zo erg niet....
Dat was reindert en hij is 1ste geworden tijdens de laatste NK op Deventer met rondetijden in 7 minuten racetijd waar niemand in de verste verte aan kon komen met snelste rondetijd van 13.18 sec. Ik zou iedereen willen uitnodigen dat te evenaren op Deventer. Dan krijg je een hamburger en een versnapering van mij

.
Alle gekheid op een stokkie. Als je het materiaaltechnisch bekijkt zit er een marge in de as, kogellagers, hubs, wielen en met extenties ook een marge in de extenties. Dat kan ook niet anders. Die marges zitten er altijd in. Tel je die marges bij elkaar op dan zit het nooit 100% goed en roteerd het nooit 100% rond. Met de rotaties die de as en de banden maken komen er altijd in meer of mindere mate vibraties in de achterpod. De extenties zullen die vibraties alleen maar groter maken en de wielen steeds minder rond laten draaien. Dat bedoeld hij met onbalans. Dat kun je er ook niet uitkrijgen of je moet naar een oplossing zonder extenties. (en zelfs dan heb je wat vibraties)
Tweede punt is dat je met extenties ook een behoorlijk moment creerd waardoor de as eerder kan breken of eerder die vibraties groter maakt.
Voor sommige maakt die gedachte niet uit en rijden met extenties ook ergens vooraan mee maar voor andere maakt dat wel wat uit en is het gevoel/irritaties dat ze hebben over die extenties zo doorslaggevend dat ze die verwijderen. Ik heb het met de NK's vaak genoeg met hem erover gehad om te weten dat dat laatste bij hem speelt

.
Wilt niet zeggen dat je met die extenties niet vooraan kan rijden. Dat is goed mogelijk zoals is gebleken.
Aan de andere kant zou ik wel eens willen zien wat een crc met extenties doet als hij een betonnen balk raakt op Deventer. Een betonnenbalk raken is bijna niet te voorkomen daar en bij de crc hoor ik vaker iets over gebroken assen of gestripte spurs dan bij andere auto's. Wellicht is het toevallig, zou best kunnen.
Op technisch vlak geef ik hem wel gelijk. Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je zoeken naar een in jouw ogen betere oplossing. Bewijs het tegenovergestelde op het circuit zou ik zeggen.
Enigste wat telt is een goed gevoel bij het racen, het is nog steeds een hobby en gelukkig kun je met een pancar eenvoudig je DIY skills kwijt .

(of uitbesteden aan Joost en Oscar of gewoon 200mm blijven rijden zoals Reindert nu dus doet

)
Volgend jaar nieuwe kansen.
Is mijn persoonlijke mening.