koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Lol type wel goed maar foto niet..grinnik typisch ik;)

mvg Roy
Ps tamiya heeft een aparte lexan spoiler met steun voor op de kap montage

de meeste pro10 bodies zijn 235 achter en 220 voor. Wielbassis is 260mm ongeveer. De Hotbodies Toyota (Nieuwe mix Nissan) is 230mm voor en 235mm achter wat ik me heb laten vertellen.

Ik heb bericht terug gekregen van Kamtec:

"thank you for your enquiry. We can re make old bodies as long as we can get
an order of about 30 off. The main thing we need is an uncut body to copy
from. This is the problem. The good news is that we do not damage it. Even
if it is very expensive that will not matter as we can re sell it.
Let me know if you have a body or if I can buy one."

Hoeveel het kost geeft die niet aan maar met wat maatvoeringen moeten ze daar toch wel een kosten plaatje van kunnen maken lijkt me.

Dus... Als IK het zo eens bekijk is de enige body waar we niet meer makkelijk aan kunnen komen de Peugeot 905B MD. Terwijl dit toch wel een hele goede body is. Hoeveel rijders hebben we? Minimaal 30 kappen? Gaan we wel redden toch? Ik rij in de seizoen alleen al iets van 5 kappen op dus...

Laat maar weten, ik doe mee...

Met een minimum van 30 kappen kom je best een eind... Ik denk dat we wel 10 man kunnen vinden die met die kap willen rijden dus... Dan zit je al snel boven die 30 kappen als elke rijder een paar kappen neemt...

Laatst bewerkt:
Nog eentje dan:

Tamiya 50769 Nissan R390 GT1 Body

Vintage Tamiya 50769 Nissan R390 GT1 Body Parts Set - New, Complete & Mint! | eBay

sm_users_img-145053.jpg

de meeste pro10 bodies zijn 235 achter en 220 voor. Wielbassis is 260mm ongeveer. De Hotbodies Toyota (Nieuwe mix Nissan) is 230mm voor en 235mm achter wat ik me heb laten vertellen.

Ik heb bericht terug gekregen van Kamtec:

"thank you for your enquiry. We can re make old bodies as long as we can get
an order of about 30 off. The main thing we need is an uncut body to copy
from. This is the problem. The good news is that we do not damage it. Even
if it is very expensive that will not matter as we can re sell it.
Let me know if you have a body or if I can buy one."

Hoeveel het kost geeft die niet aan maar met wat maatvoeringen moeten ze daar toch wel een kosten plaatje van kunnen maken lijkt me.

Pas op: De Mix Nissan is een kopie van de Hot Bodies Nissan. Deze body is voor zo'n beetje even breed als achter.
De Hot Bodies Toyota ziet er heel anders uit en ligt qua afmetingen dichter bij een Protoform Peugeot.

Pas op: De Mix Nissan is een kopie van de Hot Bodies Nissan. Deze body is voor zo'n beetje even breed als achter.
De Hot Bodies Toyota ziet er heel anders uit en ligt qua afmetingen dichter bij een Protoform Peugeot.

Je hebt gelijk, de hotbodies toyota moest hotbodies nissan zijn..errr ja...te snel getyped en niet meer na gelezen.:D

Dus... Als IK het zo eens bekijk is de enige body waar we niet meer makkelijk aan kunnen komen de Peugeot 905B MD. Terwijl dit toch wel een hele goede body is. Hoeveel rijders hebben we? Minimaal 30 kappen? Gaan we wel redden toch? Ik rij in de seizoen alleen al iets van 5 kappen op dus...

Rij jij 5 kappen aan barrels in één seizoen? lol dan voel ik me weer een heel stuk beter met één Mercedes :D.

Een geintergreerde spoiler zal waarschijnlijk wel wat meer downforce geven omdat die mindere zal doorbuigen op snelheid. Op snelheid wordt mijn auto tegen het asfalt gedrukt dus er komt wel wat druk op te staan op zo'n spoiler.

Wellicht als je die dubbeldekker aan de zijkant flink verstevigt met een stuk lexaan die dan ook aan de rest van de kap zit dat het wel gaat. Vooral het naar achteren buigen van de spoiler moet even goed op gelet worden.

Tenminste, als je met zo'n kap wilt rijden. Als het een Associated is zoals mathijs aangeeft zal die al wel behoorlijk oud en zeldzaam zijn.

Wat jij bedoeld is zoals de TS020 van Tamiya Alexander?
Deze heeft ook van die zijkanten die aan de kap vast zit en daar tussen zit de verstelbare spoiler.
De spoiler hieronder is geen dubbele maar het zijn 2 types.
High en medium downforce die je uit kan wisselen.

mvg Roy

Back