koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Gatverdamme zeg wat heeft die Mazda toch een gruwelijk mooi motor geluid.
Yum yum.
@Fia gaat ffies gauw deze klasse terug invoeren??:cool:

mvg Roy

Hey Halewijn,

Jajajaaa, mooi filmpje man van m'n favoriete "le mans" auto en wat een waanzinnig mooi (rotor) geluid!!!

Ben, Ik weet met welke kleur body jij gaat rijden deze zomer;).

News flash;

Noteer -als je mee wilt doen tenminste-in jullie agenda, 30 september is er een NK electro (EC10) bij MRM, van wat ik begrepen heb ook Pro-10 :D:D

Dit is vanmiddag op de Nomac vergadering besloten, dank aan de mensen die voor ons gestemd hebben. :mrgreen:

Meer details volgen..........:p

Rene

Heel erg gaaf! Ik doe mee!!:D En van te voren natuurlijk veel oefenen op MRM;)

Ik ben van mening dat Nederland er een mooi NK circuit erbij heeft.

Halewijn

Mooi hè zo'n wankel-motor... Alleen zo'n motor maakt zo'n geluid! Damn nice!!!

Goed om te horen ook dat MRM erbij is voor het NK 2012, voor wat ik gehoord heb mooie circuits voor het komend seizoen...

IK heb de kalender zelf helaas ook niet gezien maar heb begrepen dat Grunn niet op de kalender staat.
Ben wel machtig blij dat de Nomac de inspanningen van MRM kan waarderen en ons een NK heeft toe gewezen.

mvg Roy

Dat dacht ik dus ook!!! Ziet er goed uit die lijst van circuits. Nu nog even afwachten of de Benelux+ er ook weer is en evt. het DM, dan hebben we een behoorlijk druk jaar haha...

6x ZAC MACH
6x NK
1x Benelux+
1x DM

:D

Word voor mij dan nog drukker;)
Was ook nog van plan mee te doen aan de DTC.
Pfeewwww, keuzes,keuzes,keuzes.......:cool:

mvg Roy

Ik heb gisteren met ferry gesproken en hij gaf aan dat er plannen/voornemens zijn om volgend jaar nog een keer een Benelux+ race te organiseren.

Als je bedenkt dat er met 100% regen voorspelling en overal in Nederland en Europa ontzettende stormde en dan toch nog 60+ man zijn gekomen dan zie je dat er behoorlijk animo voor zo'n evenement is.

Het NK terugbrengen naar 1 of 3 wedstrijden heeft het niet gehaald dus inderdaad keuzes keuzes. Positieve is wel dat we nu geweldig veel keuzes hebben. Een paar jaar geleden was er alleen de RC lemans races. (wat trouwens ook erg gaaf was)

-6x nk's
-6x ZAC MACH
-6x rc lemans
-Benelux+
-DM

Je kunt dan bijna elk weekend bezig zijn.

rc lemans is een pro10 race series die een aantal jaren geleden is opgericht (volgens mij in 2006 oid maar kan ook nog eerder zijn) om op verschillende circuits in duitsland en nederland te rijden.

Het zijn rijders die voor de fun als groep overal naartoe gaan om pro10 te rijden samen met knakworsten/barbeque en bier. Komt allemaal niet zo nauw..gewoon fahren und loss gehen.

Normaal wordt er modified gereden maar met genoeg animo wordt er een klasse met 10.5t of de 200mm pancars met 17.5t gereden.

Er doen er afhankelijk van het circuit 15 tot 20-25 man mee. Voor een rondreizende klasse best goed.

Willkommen auf der Startseite

Zover ik weet worden de rc lemans wedstrijden op dit moment niet druk bezocht door nederlanders. Jaar of twee drie geleden werd er nog met een groep nederlanders naar de wedstrijden gereden in duitsland en nederland. Door de grote aantallen races in nederland en prive zaken moet men keuzes maken. Tevens is de pro10 groep niet echt groot al begint het op heemstede best een volwaardige klasse te worden met ca. 12-14 rijders.

Een race meedoen kan altijd natuurlijk. Velp, Apeldoorn, Rucphen en mach zijn zo de circuits in nederland die ze bezoeken. In duitsland is het oberhausen en bad breisig. Ze rijden normaal gesproken met de clubwedstrijden mee of zoals de benelux+ race die ze dan ook meepakken als wedstrijd en verwerken in hun eigen rc lemans punten serie.

Laatst bewerkt:
Als mede-organisator rijd ik de RC Le-Mans serie zoveel mogelijk mee.
We hebben het er nog niet over gehad, maar waarschijnlijk wordt het weer racen in Velp, Apeldoorn, Heemstede, Rucphen, Bad Breisig en Oberhausen.

Mijn begin in de RC lemans 2007-2008. Voor de eerste keer rijden zonder enige ervaring met mijn rc10l2 en sowieso met een pancar in het algemeen (behalve wat rondjes rijden met een f103 dan) dan meteen lipo's erin met een 6.5t brushless (toendertijd reed iedereen nog wedstrijden met nihm) en tussen de zeer geoefende modified rijders rijden

:schrik: :help:. :mrgreen:

Het is de beste leerschool haha

Back