koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ik ben nou bezig om te kijken of ik die hele CEFX zooi bij elkaar kan krijgen voor de voorophanging. Ziet er echt mega goed uit. Ben benieuwd, had Josh Cyrul een mailtje gestuurd op RCtech over de verzendkosten. Wacht nog even op antwoord maar dat zou nog best eens een killer ophanging kunnen worden...

balius%20-%20inline%20steering%20blocks%20complete.jpg

griffin%2012%20-%20offset%20axle.jpg

Damn nice!!! :D

Heb je het dan over die stuurhevel met carbonplaatje erop of hebben ze een compleet andere ophanging verzonnen? Kan er op de CEFX website niets over vinden behalve die kingpin en andere stuurhevel.

edit... laat maar. Zie nu het plaatje :)

Zie niet echt in wat de toegevoegde waarde is van die stuurhevel ten opzichte van wat we nu hebben?

Niet alles hoeft toegevoegde waarde te hebben Alexander. Sommige dingen zijn gewoon mooi en gaaf om op je auto te hebben. Als de auto tussen de oren er goed bij staat dan is dat een bepaalde gemoedsrust die je hebt tijdens het rijden. Tenminste voor mij wel... En daar wil ik best in investeren soms...

En wie weet werken deze onderdelen wel erg goed en strak waardoor de auto constanter rijd. Dan heb je er toch voordeel van...

Bij PK. Maar er was al bekend dat niet alles er was. Ik word daar netjes geïnformeerd over de beschikbaarheid en hoe lang het dan gaat duren. Meer dan 30 verschillende dingetjes zodat ik een complete voorraad reserveonderdelen heb. Ik heb niet zo'n haast. En ja, er zijn vast goedkopere shops maar ik hou van one-stop shopping en (web)winkels die een goede service en duidelijke communicatie leveren gun ik het verschil dan ook. Het prijsverschil komt toch ergens vandaan (mijn ervaring met PK, al sinds 2007). ;)

PK is een goede winkel, dat zie je ook als je daar naar binnen gaat om wat te kopen. Het is er altijd bedrijvig.

Je zou het ook bij de rc border shop kunnen proberen. Zij verkopen ook Corally onderdelen. Daarnaast bezorgd de eigenaar de spullen ook kosteloos iedere woensdag en vrijdag bij mach...:-) . Op iedere donderdag avond kan je ook de spullen daar ophalen.

Een suggestie voor als pk het even niet heeft.

Met welke banden ga je overigens rijden?

Halewijn

Je zou het ook bij de rc border shop kunnen proberen. Zij verkopen ook Corally onderdelen. Daarnaast bezorgd de eigenaar de spullen ook kosteloos iedere woensdag en vrijdag bij mach...:-) . Op iedere donderdag avond kan je ook de spullen daar ophalen.
Yep, I know. Michel heeft al e.e.a. meegenomen. ;) Maar zoals gezegd ben ik netjes geholpen bij de eerste aanschaf van de 10SL en ik hou van alles aanklikken in één winkelmandje. En of ik nu 2 dagen extra moet wachten bij de één of de ander maakt ook niet uit. :nooo:

Met welke banden ga je overigens rijden?
Op dit moment heb ik een setje Corally S4 Purple/Pink redelijk opgereden. Bevallen erg goed en tot nog toe plakken ze prima op het tapijt. Zijn niet de goedkoopste, is voor later een zorg als ik meer setjes ga verslijten. ;) Ik had van Joost al wat andere suggesties/merken gekregen. :thumbsup:

+1

Het heugelijke bericht gekregen dat alles vandaag verstuurd is. Morgen dus een flinke verzameling spulletjes erbij. 8) 's Middags het nodige knutselen. Als er iemand 's avonds mijn bandjes af wil draaien, doe ik wat rondjes mee. :D

+1

Het heugelijke bericht gekregen dat alles vandaag verstuurd is. Morgen dus een flinke verzameling spulletjes erbij. 8) 's Middags het nodige knutselen. Als er iemand 's avonds mijn bandjes af wil draaien, doe ik wat rondjes mee. :D

Top!

Ik ben er morgen ook op tijd.
Kees neemt zijn bandendraaier mee zei hij. Dus dat komt wel goed.

Halewijn

Ben er zo rond 19:30. En heb de twee slopertjes (8 en 11 jaar) weer mee. :? Maar die vermaken zich wel met de racebaan en het tafelvoetbalspel. ;)

Well

Hoi guys , I have decided that 1/12th scale is too fast for my and after some thinking I want to try WGT class ,

Few Questions ,

I will run a Corally 10SL , is this a good car ? and what hop ups are needed .

what tyres are used at Mach indoor ,

whats best 1s(10.5) or 2s(17.5) I will only be practicing for a while but eventually i hope to race a couple of club races

Sorry for the English but my dutch isnt so good for this kind of thing ;-)

Hi phil,

Corally is a good car, 17.5 2s it is, for the outdoor track its 10.5 2s both are boosted.

Tyres i use are lilac at the back and xceed carpet hard at the front. Lilac at the front is also used.
Come by tonight and see how fast wgt is :lol:

Laatst bewerkt:
Phil, I bought my 10SL two months ago after 3 years flying with scale models. I have driven cars before but not for competition (except the M-Auto Challenge with a Carisma GT14). I got my 10SL equiped with a Hobbywing Xerun 1S 120A speedcontroller and Xerun 17.5T sensored brushless motor, Turnigy 2S2P 5800mAh LiPo and it runs great, right out of the box. Using a steering servo of choice, I used my old Hitec. :D Only necessary hopups are the alloy bearing blocks for the rear axle (stock ones are plastic) and the front brace (hard to get for 200mm width).

I'm just a rookie in the WGT class but it is a fun car to drive. ;)

Back