koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Dat aan het begin van zijn sig lijkt een beetje de omtrek van een pro10 auto als ik mij niet vergis maar dat zal halewijn kunnen ophelderen.

mvg Roy

Wat dacht je van zoiets? Creatief met tekens :D

l=========l
[_]-###-[_]

edit:

of deze met luchtinlaat erboven lol

l===/o\===l
[_]-###-[_]

Laatst bewerkt:
Hahaha, Roy had het goed gezien.

Het moet idd een pro10/lemans kap voorstellen. Jammer...:(;).

Bedankt voor de input Alex, je bent lekker bezig! Ik zal hem ook even aanpassen.

Maar crea toch?

Halewijn

Ja alle 1/10 pancars werken met het vierschoeven systeem op de achterwielen en met de 1/8" of 3/16" x 5/16" voorwiel lagers. Op de achteras kan er wel verschil zijn met metrische (Corally & Xray) boutjes en imperial (Asso & IRS) boutjes...

halewijn je chassis is getweaked

Hoe weet je dat nou?

Ik heb idd verschil qua rijhoogte tussen links en rechte voor en achter nadat ik een behoorlijke crash hebt gemaakt in de snelle bocht na het rechte end. Ik nam de bocht (te) krap en mijn auto stond in 1 keer stil.

Afgelopen vrijdag kwam ik er achter dat mijn chassis aan de voorkat gespleten is. 1 van de bevestigingsschroefjes die mijn bumper verbind aan mijn chassie is dwars door mijn chassie gerukt...

Nu heb ik dit provisorisch kunnen lijmen, maar ik merkte wel dat ik verschil in rijhoogte heb....

Dus ik denk dat mijn chassie getweakt is.

Halewijn

Bob Stormer heeft een reproductie run gemaakt van een klassieke 1/12 kap De Schkee. De 1:1 Schkee reed eind jaren 70 in de CanAm series. De 1/12 versie werd rond 1985-1986 gebruikt bij de 1/12 wedstrijden. Vind het wel een hele mooie klassieke kap.

Je kunt zo goed zien hoe door de jaren heen de progressie is van een bijna 1:1 kopie van een echte auto met hier en daar een kleine wijziging tbv stabiliteit, tot de huidige meer abstracte vormen van een bepaald type auto.

Dit is de 1:1 versie

Laatst bewerkt:
Is wel een coole body, heb je tenminste wat ruimte voor de bedrading zonder dat ze tegen de body aanlopen :D

Heeft wel een wat 'James Bond' achtige uitstraling :mrgreen:
Maar hoe zit het met de wegligging?
Rene

Back