koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Best wel dun spul, eigenlijk altijd met CS geel gereden maar dit is ook in orde.
Gripniveau is vergelijkbaar bij de TF1, de jongens die hier met de Markus zen spul rijden klagen dat het nogal agressief is op de banden.
Ik rij reeds met GP #2 bandjes omdat de grip op het circuit in Genk geen pink/ magenta's toelaat. Ik vrees dus dat dat spul te agressies is op die #2's.
Ik zal eens een uurtje moeten proberen... best lang tussen de heats dus.

Dit is tyisch gedrag voor #2 achterbandjes. Na 3 minuten wordt de grip minder.
#2 moet je zeker niet meer dan 1x per dag smeren.
Mijn advies: zoek een setup met double pink achter.

Blijven de GP#2 achterbanden grip opbouwen zelfs terwijl je aan het rijden bent? want zijn auto wordt onderstuurd na 3 minuten, niet overstuurd? *nieuwschierig*

Dit is tyisch gedrag voor #2 achterbandjes. Na 3 minuten wordt de grip minder.
#2 moet je zeker niet meer dan 1x per dag smeren.
Mijn advies: zoek een setup met double pink achter.

Hoi Mathijs,
Ik zou graag willen dat het kon maar de enige bandjes die werken op de baan in Genk zijn de #2's, de rest gript gewoon niet op het asfalt. Ze hebben daar een zeer kleinkorrelige asfalt genomen en dat resulteerd resoluut in minder grip.
Bandenslijtage is ook minimaal... millimetertje op 3 akku's en dan rij ik met een 7t delta. Vooraan rij ik bovendien ook #2 omdat er dus geen andere compound is die grip krijgt.
Er zijn pro10's/Wgt's die met pink rondom rijden maar daar draai ik rondjes rond in de bochten :mrgreen:

Wellicht heb je een betere setup erop zitten voor die kap dan mij....zou zo maar kunnen :D heb iig ervaren dat het zonder gurney na 3-4 minuten overstuurd rijden was en de achterkant een beetje ging fladderen op het rechte stuk. Met de gurney was het weg en bleef die stabiel, ook in de bochten.

Idem hier, de nissan zonder gurney heeft te veel voorgrip. Maar dat kan in mijn geval ook aan de baan liggen (hoewel ik het bij HRT in Houthalen ook had).

ah ok, andersom :D Wat is de bandenslijtage aan de voorzijde en hoeveel stuuruitslag heb je?

Het zou ook het middel kunnen zijn wat je gebruikt. Gebruik je de GP #2 ook als voorbanden? Wellicht anders eens speedtech/cs op de voorbanden en de TF1op de achterbanden proberen of ? Weet je in ieder geval of het de TF1 is of niet.

Of zoals joost al aangaf de gurney aan de achterzijde erafhalen en kijk hoe lang je dan kan rijden zonder dat die opeens onderstuurd.

Das een goed gedacht, ik heb nog TF2 staan. Die zou minder grip moeten geven en dus ook minder slijtage vooraan.
Blijft de wagen misschien stabieler doorheen de akku.
Gurney afhalen heeft geen nut, sta ik elke bocht rond als ik op het gas probeer te gaan :(
Nu, als de grip hoger word gaat het misschien beter, vorig jaar zat ik rond de 16.5s per ronde, nu 19 dus het was beter (jammer genoeg maar 1x kunnen rijden met de SL vanwege verbouwingen ten huizen Quanten...)

Das een goed gedacht, ik heb nog TF2 staan. Die zou minder grip moeten geven en dus ook minder slijtage vooraan.
Blijft de wagen misschien stabieler doorheen de akku.
Gurney afhalen heeft geen nut, sta ik elke bocht rond als ik op het gas probeer te gaan :(
Nu, als de grip hoger word gaat het misschien beter, vorig jaar zat ik rond de 16.5s per ronde, nu 19 dus het was beter (jammer genoeg maar 1x kunnen rijden met de SL vanwege verbouwingen ten huizen Quanten...)

dus even resume. Met gurney en tf1 gaat de auto met fluwele gasvinger nog redelijk rond maar na 3 minuten wordt het onderstuurd en gaat die rechtdoor schuiven? en alle auto's hebben hier last van. Heb ik dit zo goed?

trouwens iemand die weet hoe ik kan omschakelen tussen 2 verschillende modes die ik in de Hobbywing programeerbox heb geprogrameerd?

Via de computer kan ik mode 1 en 2 selecteren en zie dit ook in de programeerbox maar hoe switch ik zonder de box te koppelen aan de computer?

ps:
heb het al gevonden ;)

R/P knopje.... :p

p.s. de verschillende modes zitten in je regelaar en niet in je kastje.
Al sluit je een ander kastje aan, kun je ook switch naar een van de 3 ingebouwde "profielen".

dus even resume. Met gurney en tf1 gaat de auto met fluwele gasvinger nog redelijk rond maar na 3 minuten wordt het onderstuurd en gaat die rechtdoor schuiven? en alle auto's hebben hier last van. Heb ik dit zo goed?

Begin van de akku rijd de wagen echt lekker, goed stuur, wagen ligt rustig.
Na 3 minuutjes krijg ik last van onderstuur waardoor ik men lijn niet kan houden. Door het onderstuur heb ik niet voldoende snelheid (lees druk op de achterwielen) om vlot op het gas te gaan tijdens het uitaccellereren uit de bochten (dan dus inderdaad fluwelen gasvinger).

De anderen met de normalere compounds zwalken maar wat rond.
Heb ik het eerste jaar ook gehad tot ik eens een setje oude #2's opgooide en dit voor een gigantisch verschil zorgde. Dus men conclusies gemaakt en ik vind Genk dus een mooie pro10 baan :D

ok ontzettend vaag lol!!! Heb ik nog nooit meegemaakt.

Het zou best eens kunnen dat de smeermiddelen gewoon te vet zijn voor het type asfalt en je door de zachte banden eigenlijk een verkeerde kant opgaat kwa setup. Zou kunnen...heb geen idee of dit zo is :D

Heb je Asphalt jack al eens geprobeerd? Mijn / onze ervaring met vage grip circuits zoals die van Genk ook blijkt te zijn is dat als niets meer gaat dan Asphalt Jack erop en je komt verbazend genoeg weer goed rond. Zal voor een groot deel aan het vettige karakter van veel smeermiddelen liggen wat niet goed reageerd met sommige asfalt oppervlakken. Is mijn theorie in ieder geval. We konden toen met een normale banden combinatie heel goed rondkomen.

Nu ben ik niet een expert zoals Alex, maar ik hou het op een stoffige baan als ik het zo lees. En dat is niet vreemd lijkt me, zo na een winterseizoen. Of heb je die 16,5 sec van vorig jaar ook zo vroeg in het seizoen gereden?

Halewijn

halewijn klopt helemaal wat je schrijft maar volgens mij gaf hij aan dat grip sowieso laag is ook later in het seizoen? Wellicht heb ik het verkeerd begrepen. Komt wel vaker voor lol.

halewijn klopt helemaal wat je schrijft maar volgens mij gaf hij aan dat grip sowieso laag is ook later in het seizoen? Wellicht heb ik het verkeerd begrepen. Komt wel vaker voor lol.

Idd, idd, de baan is nog vrij nieuw en de grip word met het jaar beter!
Ik vond het in vergelijking met vorige jaren niet slecht gaan voor een niet zuivergemaakte baan.
Probleem op de baan is dat er ook een motorcross circuit ligt op zo'n 10m afstand wat voor best wat zand kan zorgen. Maar afgelopen weekend was de baan eigenlijk zuiver.

De 16.5 was eind april- begin mei vorig jaar, erna dus niet meer daar geraakt.

Maar erm, Asphalt Jack dus he. Eens een potje van bestellen dus, heb verder nog voldoende banden liggen om eens te proberen.

Alex, welke bandjes reed je dan? Pink of magenta achtig?
Ik denk dat ik de bovenarmlengte eens wat langer ga maken zodat ie meer rolt vooraan. Die 2mm shim waar Joost het over had eens proberen.
Ach, hebben we weer wat te doen he ;)

Bestel anders een een grote groep 1/8 brandstof rijders die daar een aantal weken flink te keer kunnen gaan, dan ligt er een betere griplijn :D

Denk inderdaad naar mate er meer gereden wordt dat de baan wel beter wordt. Gewoon blijven rijden dus...

Idd, idd, de baan is nog vrij nieuw en de grip word met het jaar beter!
Ik vond het in vergelijking met vorige jaren niet slecht gaan voor een niet zuivergemaakte baan.
Probleem op de baan is dat er ook een motorcross circuit ligt op zo'n 10m afstand wat voor best wat zand kan zorgen. Maar afgelopen weekend was de baan eigenlijk zuiver.

De 16.5 was eind april- begin mei vorig jaar, erna dus niet meer daar geraakt.

Maar erm, Asphalt Jack dus he. Eens een potje van bestellen dus, heb verder nog voldoende banden liggen om eens te proberen.

Alex, welke bandjes reed je dan? Pink of magenta achtig?
Ik denk dat ik de bovenarmlengte eens wat langer ga maken zodat ie meer rolt vooraan. Die 2mm shim waar Joost het over had eens proberen.
Ach, hebben we weer wat te doen he ;)

Tja, zal dan inderdaad voor een groot deel aan het nieuwe asfalt liggen maar GP#2 gebruiken om enigzins goed rond te komen? Maar goed... we gaan het zeker een keer ervaren daar :D.

Ik heb vorig jaar tijdens onze NK's overal met gp36sh achter en GP hf 40sh gereden. Dit ging best goed, zelfs op zeer lage grip banen.

Ik rij met de originele associated strut ophanging en t-bar met tweakschroeven. De instellingen die ik gebruikt heb om bij de meeste banen een (st)rijdbare setup te hebben waren bovenstaande banden, hoeveelheid smeermiddel voorbanden en de center veer en dat was het dan zo'n beetje.

Bestel anders een een grote groep 1/8 brandstof rijders die daar een aantal weken flink te keer kunnen gaan, dan ligt er een betere griplijn :D

Denk inderdaad naar mate er meer gereden wordt dat de baan wel beter wordt. Gewoon blijven rijden dus...

Hehe, en het stomme is dat er dit jaar een deel van de 1/8 rijders omgegaan zijn naar touring elektro op rubber... helpt dus ook niet direkt :sad:

De bestelling is al gedaan:).

Het 1/8 NK gaat ook naar Genk. 50 of meer 1/8 rijders die 2 dagen lang gum neerleggen.... mwa komt wel goed dan lol

Back