koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Hallo heren,
Int weekend voor de eerste keer dit jaar gaan rijden maar ik verlies behoorlijk wat grip na een minuut of 3 als het smeren uitgewerkt is.
Hoe lang op voorhand smeren jullie, ik had maar een half uurtje gesmeerd telkens maar gaat een uur zoveel schelen?
Heeft iemand ervaring met het XCEED spul?
Gister dus de TF1 geprobeert en de grip is goed, de TF3 zou nog agressiever zijn.
 
Hallo heren,
Int weekend voor de eerste keer dit jaar gaan rijden maar ik verlies behoorlijk wat grip na een minuut of 3 als het smeren uitgewerkt is.
Hoe lang op voorhand smeren jullie, ik had maar een half uurtje gesmeerd telkens maar gaat een uur zoveel schelen?
Heeft iemand ervaring met het XCEED spul?
Gister dus de TF1 geprobeert en de grip is goed, de TF3 zou nog agressiever zijn.

Zelf geen ervaring met de Xceed tireliquide (wel met de banden), maar een half uur lijkt me wel voldoende. Volgens mij heeft het grip verlies meer mee te maken met de hoeveelheid stof wat er nu nog op de baan ligt zo vroeg in het seizoen.

Waar rij je eigenlijk met je Pro10?

Halewijn
 
Hallo heren,
Int weekend voor de eerste keer dit jaar gaan rijden maar ik verlies behoorlijk wat grip na een minuut of 3 als het smeren uitgewerkt is.
Hoe lang op voorhand smeren jullie, ik had maar een half uurtje gesmeerd telkens maar gaat een uur zoveel schelen?
Heeft iemand ervaring met het XCEED spul?
Gister dus de TF1 geprobeert en de grip is goed, de TF3 zou nog agressiever zijn.

Ik zelf smeer met de FoamLiquid van Mobers een uur van te voren. Wil die van Xceed ook wel proberen eigenlijk. Hoe is de dikte van de TF1 en de TF3?
 
Hallo heren,
Int weekend voor de eerste keer dit jaar gaan rijden maar ik verlies behoorlijk wat grip na een minuut of 3 als het smeren uitgewerkt is.
Hoe lang op voorhand smeren jullie, ik had maar een half uurtje gesmeerd telkens maar gaat een uur zoveel schelen?
Heeft iemand ervaring met het XCEED spul?
Gister dus de TF1 geprobeert en de grip is goed, de TF3 zou nog agressiever zijn.

Kan inderdaad aan grip van het circuit liggen zo vroeg in het seizoen. Wellicht heb je aan de voorkant te veel stuur waardoor de achterwielen te veel moeten werken om de auto stabiel te houden. Na 3-4 minuten geeft de achterkant het op. Wellicht een hardere voorveertje erin, iets hardere shore band proberen, minder smeren voor, zachtere centerveer?

kan ook aan de kap liggen. Als voorbeeld, met de Sauber mercedes kun je na 3-4 minuten ook grip aan de achterkant verliezen als je geen gurney gebruikt aan de achterkant. Zonder gurney wordt de achterkant meer belast aangezieen de voorkant op snelheid meer downforce heeft en na 3-4 minuten heb je kans dat je overstuur krijgt. Met gurney heb je daar geen last van.

Het omgekeerde had ik op Groningen. Eerste 2 minuten overstuurd en daarna ging die goed. Zal hoogstwaarschijnlijk gelegen hebben aan de 0.018 voorveertjes die ik toen gebruikte icm andere afstellingen.
 
Laatst bewerkt:
trouwens iemand die weet hoe ik kan omschakelen tussen 2 verschillende modes die ik in de Hobbywing programeerbox heb geprogrameerd?

Via de computer kan ik mode 1 en 2 selecteren en zie dit ook in de programeerbox maar hoe switch ik zonder de box te koppelen aan de computer?

ps:
heb het al gevonden ;)
 
Laatst bewerkt:
Oh nu ineens wel haha... Dacht dat Martins plaatje beter was LOL :D

Nee hoor, hoeveel heb je nodig? Ligt nagenoeg bij elke modelbouwzaak waar ze ook vliegtuigen enzo verkopen. Ik heb het bij 2Brothers gehaald voor een paar euro de meter...
IS ergens anders voor... stukje van 50x50 cm ofzo.....
 
Ik zelf smeer met de FoamLiquid van Mobers een uur van te voren. Wil die van Xceed ook wel proberen eigenlijk. Hoe is de dikte van de TF1 en de TF3?

Best wel dun spul, eigenlijk altijd met CS geel gereden maar dit is ook in orde.
Gripniveau is vergelijkbaar bij de TF1, de jongens die hier met de Markus zen spul rijden klagen dat het nogal agressief is op de banden.
Ik rij reeds met GP #2 bandjes omdat de grip op het circuit in Genk geen pink/ magenta's toelaat. Ik vrees dus dat dat spul te agressies is op die #2's.
Ik zal eens een uurtje moeten proberen... best lang tussen de heats dus.
 
Kan inderdaad aan grip van het circuit liggen zo vroeg in het seizoen. Wellicht heb je aan de voorkant te veel stuur waardoor de achterwielen te veel moeten werken om de auto stabiel te houden. Na 3-4 minuten geeft de achterkant het op. Wellicht een hardere voorveertje erin, iets hardere shore band proberen, minder smeren voor, zachtere centerveer?

kan ook aan de kap liggen. Als voorbeeld, met de Sauber mercedes kun je na 3-4 minuten ook grip aan de achterkant verliezen als je geen gurney gebruikt aan de achterkant. Zonder gurney wordt de achterkant meer belast aangezieen de voorkant op snelheid meer downforce heeft en na 3-4 minuten heb je kans dat je overstuur krijgt. Met gurney heb je daar geen last van.

Het omgekeerde had ik op Groningen. Eerste 2 minuten overstuurd en daarna ging die goed. Zal hoogstwaarschijnlijk gelegen hebben aan de 0.018 voorveertjes die ik toen gebruikte icm andere afstellingen.

Probleem is meer dat ik na 3 minuutjes de grip op de voorbanden verlies waardoor ik trager door de bocht moet. Trager door de bocht betekend minder druk op de achtervleugel waardoor ik moet optrekken met een minder duwende achtervleugel en dan is het dus gedaan met snelle rondjes.
Als ik het stuur in de wagen kan houden ben ik er zeker van dat de wagen makkelijk rijdbaar blijft. Gurney zit reeds op de Sauber (was van plan ook een voorvleugeltje te zorgen maar de voorste steunen van de Corally zitten op die positie :(
Maar de grip opt circuit moet idd nog komen!
 
IS ergens anders voor... stukje van 50x50 cm ofzo.....

50 x 50cm.??? Dan zou ik even langs de modelbouw winkel gaan Stephan, dat is bijna wat ik heb liggen man... :D

@Alexander: Ik had er met de Sauber niet zo'n last van eigenlijk en had de hele run goede grip, ook achter. Alleen iets meer stuur met deze body. Alles zonder gurney. Voor mij is de Sauber eigenlijk hetzelfde als rijden met Lilac voor als je iets te weinig stuur hebt. Maar ik merkte eigenlijk niks van grip verlies achter met die kap.

@Dirk: Met FoamLiquid vind ik het zelf wel meevallen hoe agressief het is voor de banden. Ik rij maar één accu met één setje banden ook hè? Misschien zit daar het verschil in?

Voorlopig heb ik nog wel even genoeg FoamLiquid staan hier dus ik kan nog even voort...
 
Probleem is meer dat ik na 3 minuutjes de grip op de voorbanden verlies waardoor ik trager door de bocht moet. Trager door de bocht betekend minder druk op de achtervleugel waardoor ik moet optrekken met een minder duwende achtervleugel en dan is het dus gedaan met snelle rondjes.
Als ik het stuur in de wagen kan houden ben ik er zeker van dat de wagen makkelijk rijdbaar blijft. Gurney zit reeds op de Sauber (was van plan ook een voorvleugeltje te zorgen maar de voorste steunen van de Corally zitten op die positie :(
Maar de grip opt circuit moet idd nog komen!

ah ok, andersom :D Wat is de bandenslijtage aan de voorzijde en hoeveel stuuruitslag heb je?

Het zou ook het middel kunnen zijn wat je gebruikt. Gebruik je de GP #2 ook als voorbanden? Wellicht anders eens speedtech/cs op de voorbanden en de TF1op de achterbanden proberen of ? Weet je in ieder geval of het de TF1 is of niet.

Of zoals joost al aangaf de gurney aan de achterzijde erafhalen en kijk hoe lang je dan kan rijden zonder dat die opeens onderstuurd.
 
Laatst bewerkt:
@Alexander: Ik had er met de Sauber niet zo'n last van eigenlijk en had de hele run goede grip, ook achter. Alleen iets meer stuur met deze body. Alles zonder gurney. Voor mij is de Sauber eigenlijk hetzelfde als rijden met Lilac voor als je iets te weinig stuur hebt. Maar ik merkte eigenlijk niks van grip verlies achter met die kap.

Wellicht heb je een betere setup erop zitten voor die kap dan mij....zou zo maar kunnen :D heb iig ervaren dat het zonder gurney na 3-4 minuten overstuurd rijden was en de achterkant een beetje ging fladderen op het rechte stuk. Met de gurney was het weg en bleef die stabiel, ook in de bochten.
 
Okee, zou zomaar kunnnen hoor. Ik heb er nooit mee gereden dus... Maar ja, ik laat ook de openingen in de Nissan dicht als een van de weinige geloof ik dus haha...
 
Back
Top