koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Kijk ook eens naar de voorste kogellager in de motor. Die willen wel eens kapot gaan en dan krijg je erg raar rijgedrag.

Ik denk dat het toch de sensor was want ik heb er één uit een donor SP motor gehaald en volgens mij is het probleem verholpen.

Hoe bedoel je Hallewijn? Grafiek?

Als je kijkt naar jouw grafiek of bv die van Martin zie het verschil.

MYLAPS Results

MYLAPS Results

Jouw grafiek begint op 18 en eindigd op 38 en die van Martin (Stephan, Kees en ik) op 10 en 55.

Als je bij Mylaps inlog met je gegevens zie je boven je grafiek in rode letters het zinnetje change your personal settings. Hier kan je het eea instellen. Wij hebben hier op staan:
Change your personal settings

Session Options

Ignore laptimes faster then
15 sec

Start a new session when laptime is slower then
0 min 50 sec

Chart Options

Chart starts at
0 min 10 sec

Chart scale
50 sec

Het is naturlijk een persoonlijke instelling dus deze is niet heilig, maar het lijkt me handig dat als je een rondje sneller heb gereden dan 18 seconde dat hij dan ook kan aangegeven in je grafiek;).

En het is leuk om bij de pro10'ers de(-zelfde) grafieken te kunnen vergelijken met elkaar. Maar dat vind ik.

Succes!

Als je kijkt naar jouw grafiek of bv die van Martin zie het verschil.

MYLAPS Results

MYLAPS Results

Jouw grafiek begint op 18 en eindigd op 38 en die van Martin (Stephan, Kees en ik) op 10 en 55.

Als je bij Mylaps inlog met je gegevens zie je boven je grafiek in rode letters het zinnetje change your personal settings. Hier kan je het eea instellen. Wij hebben hier op staan:
Change your personal settings

Session Options

Ignore laptimes faster then
15 sec

Start a new session when laptime is slower then
0 min 50 sec

Chart Options

Chart starts at
0 min 10 sec

Chart scale
50 sec

Het is naturlijk een persoonlijke instelling dus deze is niet heilig, maar het lijkt me handig dat als je een rondje sneller heb gereden dan 18 seconde dat hij dan ook kan aangegeven in je grafiek;).

En het is leuk om bij de pro10'ers de(-zelfde) grafieken te kunnen vergelijken met elkaar. Maar dat vind ik.

Succes!

Thanks Hallewijn, ik wist niet eens dat je dat in kon stellen!
Maar ik heb het ingesteld :-)

Ja Alex, daar kom ik snel genoeg achter als de motor het
doet of niet ;-)
En anders neem ik vandaag paar ander motors mee naar
de MACH voor in het geval het toch de kogellager zijn.

Hoeveel sets banden is een redelijke hoeveelheid voor op de buitenbaan? 5 sets van 4 banden?

Loont het de moeite om naast XCeed Asfalt Hard banden (dat zijn deze en deze, toch?) ook nog Medium en Soft te kopen?

Voor de zac kun je 4 sets rondom halen. Kun je alle zacs rijden plus wat trainen. Als de voorbanden weg zijn koop dan nog wat setjes voorbanden.

Martin rijd met exceed soft achter en hard voor. Andere combo's lijken me ook geen probleem om mee rond te komen.

Kees en ik gaan hard rondom rijden. Soft is bij xceed namelijk 25sh.

Hard fr is 40sh en hard rr is 35sh.

Maar ik ga ook een setjes medium (fr 35sh, rr 30sh) rondom proberen.

Halewijn

Volgens mij gebruikte Reinder de porsche 962 Gr.C tijdens het NK in Deventer. Hij is toen 1ste geworden en heeft toen tevens het baanrecord gepakt. Wat ging die hard!

De Porsche GT versie heb ik persoonlijk niemand zien gebruiken maar wel gelezen dat die ook wel ok is.

Je had toch ook een c10 waar al een kap op zat?

De c10 met kap is er inderdaad ook, maar daar heb ik gister de as van de motor van krom gereden.... (Vraag me idd ook af hoe dat gebeurd is) reedt op zich wel....

Moet ff puzzelen om in de C10 een andere motor te krijgen is maar 50mm (met dremelwerk 51mm), dus ook de rc10r5 maar ff geschikt maken voor de Pro10 klasse (kapje erop.... klaar).

Heeft iemand toevallig nog een 200mm kap liggen?

Ik hoop dat mijn Xerun 10.5T een beetje vlot binnen is en het lopende project op het werk snel afgerond is. Kan ik ook komen knallen buiten. :mrgreen:

motor

Hallo.

Ik ben bezig mijn crc calandra weer leven in te blazen. Misschien zelfs wedstrijdjes mee gaan rijden als ik hem onder de knie krijg.

Nu heb ik daar een vraag over.
Ik heb een LRP sphere regelaar, welke 10.5 turns motor is hiervoor ( en wedstrijd legal) geschikt?

alvast bedankt

Groet
Lammert

Alle 10.5 motoren zijn toegestaan.
Je zal denk ik niet helemaal alle snelheid er uit halen ivm dat dit een mod regelaar is.
Deze kent iets minder instellingen ivm timing/boost e.d.

mvg Roy

Corally red line sensord.

Beest van een motor die sowieso niet veel extra timing nodig heeft doordat die sterkere magneten en veel interne mechanische timing heeft. Een klein beetje extra is dan goed genoeg (te veel extra timing en de motor zakt gigantisch in). Weet niet of de sphere iets van timing geeft maar zou dan een goede keuze kunnen zijn.

Back