Als iemand nog een spur te koop heeft van Kimbrough 48 pitch en 75-78 tands hoor ik het graag! Gisteren een beetje te hard geremd!

Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoi Kees, wellicht kun je voor Ben even beschrijven welke andere oorzaken er kunnen zijn?
er zijn nog al wat problemen geweest met de plastic lagerhouders/hoogte verstellers van de achteras van corally.
Het plastic is al teruim of word teruim na een tijdje,daardoor vreet je auto spurgears.Vooral tydens remmen aan het eind van een recht stuk b.v.
Ten eerste controleer of er speling op je achteras zit(op de lager houders dus).
Zorg ervoor dat je i.i.g geen zijdelingse speling hebt op je achteras.
de spelling tussen je spur en pinion zo klein mogelijk laten en dit controleren op meerdere punten op je spur(dus ff ronddraaien en nog eens controleren etc)
Heb je spelling op de lager houders(check nmr 1 2 3 uiteraard),dan kun je het beste voor de alu versie gaan.
Tot die tijd(want ze zijn niet goedkoop) kun je verschillende truukjes uithalen.
Ik zelf heb destijds mijn lager houders ingekort zodat het lager eigenlijk ruste tegen de alu buis van de pod.Bekijk dit maar eens bij je auto dan zie dat de buis eigenlijk tekort is.
Soms hebben ze bij het inelkaar zetten van de pod iets teveel lijm gebruikt,dit polijste ik altijd weg(daar waar de hoogte versteller op de alu buis word geschoven).
Dit om de hoogte versteller zogoed mogelijk tekunnen monteren(vooral de ingekorte versie)
Ook kogellagers met kraagje werken vrij goed,ook hier weer goed opsluiten met de zijdelingse spelling op de as.
Andere tijdelijke oplossing is met sec lijm de alu buis wat opdikken zodat de hoogte versteller goed klemt op de alubuis(meestal ff nood oplossing op een wedstrijd dag).De sec lijm zeer dun opsmeren en dan met activator erover.
Voor modified lijmde(met loctite of dergelijke) we de lagers zelfs vast op de achteras,de lagers vreten bij het geweld in op de as (as draaide sneller als het lager).
Het inkorten van de lagerhouders kan vrij simpel,ik deed altijd een stukje carbon fiber achter in de houde en hield de houder tegen de zijkant van een slijpsteen.het plaatje diende dan als aanslag als het ware.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.en mischien dat mathijs nog een tip heeft?
ik zal ook nog ff wat linkjes voor je opzoeken die post ik hier nog wel.
Vandaag ook twee Nissan P35's binnen gekregen... Binnenkort zal ik jullie shockeren met een totaal nieuw kleuren schema...![]()
Om je body te showen bedoel je. ;-)
Verdomme...de vintage Parma PSE Toyota TS010 Pro10 body die ik net heb geschilderd is aan de achterkant 5 mm te breed...240 mm ipv 235 mm
Dacht ik een mooie mega-taartschep op de kop te hebben getikt...
Ik heb nog wat andere bodies gecheckt, en kom op de volgende breedtes aan de achterzijde:
Protoform P35, Associated Nissan = 235 mm
Andy's Porsche 962, Jaguar XJR-16, Andy's Nissan = 240 mm (de Mercedes zal dus ook wel 240 mm zijn?)
Tijd om het regelement aan te passen?