Hoi Ben, zoals Kramxel aangaf meet eens de volgende onderdelen:
-lengte binnenzijde van de rijhoogte blokjes
-lengte van gedeelte van de tube die uit de pod steekt waar je de rijhoogte blokjes op doet.
Waarschijnlijk zal de binnenzijde van de plastieke rijhoogte blokjes iets langer zijn dan de tube waar je ze opdoet. Zo ja, als je de rijhoogte blokjes op de aluminium tube schuift tot helemaal naar achteren blijft er een plastic gedeelte over in de rijhoogte blokjes waar de aluminium tube niet zit (de tube is eigenlijk te kort). Omdat dat gedeelte geen rugvulling heeft van de aluminium tube is het rijhoogte blokje daar wat zwakker en heeft het daardoor meer kans om uit te lubberen. precies daar waar die tube niet als rugvulling zit.
Het kleiner schuren van de rijhoogte blokjes zorgt ervoor dat de tube dieper en geheel tegen het einde van de rijhoogte blokjes komt en dus de rijhoogte blokjes overal rugvulling heeft. Samen met kogellagers met een rand eromheen heb je een stabielere constructie. (plus de kogellagers met rand zorgt ervoor dat de wielbreedte weer ongeveer gelijk wordt)
Spur en pinion afstand:
De spur en pinion afstand maak ik altijd zo klein mogelijk maar zonder dat je voelt dat het te strak gaat. Zoals Kramxel al aangaf bij het vastzetten van de motor even de spur geheel draaien om te kijken of alles nog goed loopt met minimale aftand van spur/pinion.
Door de kracht van de motor zal de pinion de spur van zich afduwen dus je wilt in het begin de afstand tussen pinion en spur zo klein mogelijk hebben zodat tijdens het rijden de afstand niet te groot wordt.