koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Dat kunnen we zeker.
Alleen zal hij nog niet rijden:(:oops:
Te veel nog aan te doen(kap en electronica).
Ook nog niet de juiste spurs in huis alhoewel ik er 1 kan gebruiken van Westy:D.
Als je tijd en zin hebt Joost, kun je dan ffies op MSN komen?

mvg Roy

Als die in een crc passen ja graag je bent mijn held 15mm lang aub..

Ik heb altijd een set van verschillende schroeven als spare bij me dus komt goed. Ben erg benieuwd om de auto's in den levende lijven te zien.

Het ziet er allemaal goed uit.

Ik zoek trouwens nog wat crc dempertubes voor mijn zilvere t-bar auto. Mocht iemand nog wat hebben liggen hoor ik het graag.

Neem de Academy SP3-XPro mee en de P235-CS 2012.
Voor de laatste zal ik Alex ffies vriendelijk moeten vragen ivm de regelaar instellen;)

mvg Roy
PS duimen dat het droog blijft.

Ik zal aanwezig zijn met de P235-CS '11.

Hopen inderdaad dat het droog blijft. Pfff, liever een duidelijke weersvoorspelling dan dit...

Zaan Cie blijft thuis... De voorspellingen en het weer op dit moment vind ik te slecht om naar de baan te gaan...

Op naar ZAC1 zeg ik en hopen op beter weer!!!

Kennelijk hebben we de juiste beslissing gemaakt want er is geen meter gereden vandaag en op de webcam ook niemand te zien. Op naar de eerste ZAC dan maar en hopelijk dan wel met wat beter weer...

Wauw!!! 3 van de 43 rijders waren er dus... Hmmm... Watjes of slimmerikken? Iedereen weet inmiddels dat er bij regen/nat weer de race niet doorgaat dus ik hou het op "good judgement" ;) :D

Grappig dat je toch zegt dat er gereden is door 3 man. Als de race om 10:00uur afgelast is en ook op diezelfde tijd zou zijn begonnen. Er is dus voor de race niet gereden ;) LOL :D

Nogmaals, op naar ZAC1!!! :D

Ah dan was jij het dus die bijna 100 rondjes gereden heeft :-) En niet verkeerd ook zeg.

Over regenauto's gesproken, nu de eerste wedstrijd verregend is en we het er vorigjaar ook al over gehad hebben, ben ik nu serieus bezig met een regenauto op te bouwen.

De complete auto is er al, regelaar wordt een oude spx en motor voor nu een 19t orion motor. Wat er nog moet komen is een klein waterdicht bakje waar ik de regelaar en ontvanger in kan doen.

En dan natuurlijk nog de banden, tirecaps heb ik al maar dan wat voor banden moeten er gebruikt worden en hoe moet de boel gelijmd worden.
Band diameter enz.

Dus als het nu weer een keer regent als er een race is of we hebben afgesproken om te rijden dan kan er ook gereden worden. :-)

En dan natuurlijk nog de banden, tirecaps heb ik al maar dan wat voor banden moeten er gebruikt worden en hoe moet de boel gelijmd worden.
Band diameter enz.

Zo zacht mogelijke banden, diameter ook niet te groot, ik denk 56 voor, 58 achter, want er komt nog een millimeter bij van de tyrecap.

Ik heb ze gelijmt, gewoon met bizonkit, eerst de cap erop, dan aan 1 kant de cap voor de helft oprollen en de band insmeren met lijm en de cap weer terugrollen , dan de andere helft doen (iets lastiger omdat de cap iets kan gaan schuiven)

Bizonkit blijft elastisch, en wordt dus niet kneiterhard, wat secondelijm wel wordt. Niet de lijm eerst laten drogen, wat volgens de gebruiksaanwijzing wel moet, want dan is de cap achteraf niet meer goed op de band te krijgen, en als je dit met nog "natte" lijm doet, wel.

Een waterdichtbakje kan, maar waarom zou je je ontvanger regelaar en zelfs de motor niet inpakken in een balon?....
Het tuitje waar je bedrading uitkomt is goed waterdicht te maken met "putty"

Bij de electronica winkel zijn wel waterdichte kastjes te koop die geringe omvang hebben. Je zou ook kunnen kijken voor een sensorloos brushless systeem. Die zijn redelijk water bestendig.

Voor de banden inderdaad wat Martin al zegt of Kiss banden. Vergeet ook niet om de servo een laagje siliconen kit te doen en evt. waar de servoas uit komt wat dikker siliconenvet te doen. Ik zit zelf nog te brainstormen over het een en ander voor een regenauto.

Back