koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

@Westy....Klopt helemaal:cool:
Je kan ook 2x een 1S nemen.
Prijs bij elkaar is het zelfde alleen de mah's is meer.
Je moet ze alleen wel kwijt kunnen.

mvg Roy

Als je ze naast elkaar ziet, zul je zien dat ze niet op elkaar lijken.

De "geen brandstof body" regel is er om de problemen met Pro10 mod te voorkomen: accu-oorlog, kokende electronica en snelheden zo hoog dat de klasse voor de gemiddelde rijder heel lastig is om in te stappen.

De 205mm Porsche was destijds specifiek ontwikkeld voor "Euro GT". World GT op zijn Duits laten we maar zeggen.
Deze body past daarmee mooi in het reglement voor onze 10,5 Pro10 klasse. Deze body maakt het mogelijk om met 200mm auto's zonder problemen mee te komen met de 235 auto's.

Waar het om gaat is dat qua layout, hoogte van de body en spoiler etc, beide bodies erg vergelijkbaar zijn. Het gaat mij er om dat er voor de 200mm auto's een body beschikbaar is die qua vorm veruit superieur is aan de 235 varianten.
Qua looks is de 200mm wellicht beter omdat de schaalverhouding beter is maar zeker niet substantieel anders qua vorm als je hem 15% breder maakt....

Kokende electronica is met de huidige bodies meer dan mogelijk dat is reeds bewezen.

Let wel, ik ben niet uit op invoeren van lola's met deze post. Wel op gelijke monniken gelijke kappen.

Dit is een mooie body, ga ik volgend jaar mee rijden, is de Mercedes Sauber. 235 breed
artthumb.ashx

Vorig jaar heb ik het ook al voorgesteld, we moeten gewoon een lijst maken met bestelnummers van kappen die we toelaten. Dan zijn we van het gezeur af.
Een groep met wijze mannen kunnen die lijst samenstellen, dat kan gebeuren op basis van feiten en niet op emoties. Helaas is een eerlijk vergelijk trekken tussen kappen gewoon niet mogelijk.
Dan allemaal maar met 1 kap, iedereen met 1 soort, maar dat heeft men al zo vaak gebeurd, loopt vaak naar af.

lachu allemaal aan de sauber zometeen.

Zelf ff in illustrator een kleine aanpassing gemaakt aan het chassis om evt s1 lipos te kunnen rijden, hier het resultaat.
6olqfa.png

Wat is het voordeel van 2x 1s lipo's ipv saddle packs? De laatste keer dat mijn lader een 1s lipo geladen had kwam de interne weerstand ongeveer 4 keer hoger uit dan met mijn stickpacks.

Vraag ik mij ook af, daarnaast is het gewicht niet in het midden geplaatst.
Wat doet het precies en wat zijn de voordelen qua wegligging?

Niels heeft begin van het jaar een kappenlijst gekregen en hij had er niks op tegen. Je zit in het bestuur dus ik zou verwachten dat je die ook hebt.;)

Top Alex, weet nog dat we op de Mach doorgesproken hadden dat jij even zo`n lijst zou maken. Voor volgend jaar is het misschien een idee om onder de rijders even een enquette te houden met wat ze leuk vinden, denk hierbij aan:
Kappen
Rij-richting
vul maar aan..

Hoop dat Joost en jij volgend jaar weer bij elke race aanwezig zijn, het is echt een enorm gave klasse. Krijgen we echt een gezond competitief veld.
Steeds meer mensen krijgen de auto onder de knie, als steeds meer mensen kunnen helpen met de setup, zal iedereen straks in die lage 16 rijden.

enquetes altijd goed om te doen, paar weken voor de ALV lijkt me het handigst, dan kunnen we het bij de ALV bespreken.

Volgend jaar ben ik weer van de partij. Moest dit jaar helaas kiezen tussen Nomac of Mach. Heb wel de mach gesponsort daardoor :D maar volgend jaar ga ik het dubbel inhalen..iig dat is de planning. Het begint ontzettend te kriebelen om weer op de mach te gaan rijden.

Ik rij saddlepacks vanwege de T-bar. De 2x 1s hebben meer mAh dan de saddlepacks en een lagere cog wat theoretisch ook wat zou helpen maar of dat ook zo is heb ik eigenlijk niet kunnen waarnemen.

Tot op heden heb ik de weerstand verschil van mijn 1s lipo's (heb het zelf niet gemeten maar als steven dat aangeeft dan geloof ik dat) niet gemerkt in acceleratie of topsnelheid in vergelijking met stickpack auto's. Zelfs met mijn 1 tot 1,5 jaar oude saddlepacks die tijdens de NK op heemstede de 7 minuten pushen niet meer volhielden kon ik Niels tijdens de eerste zac nog gewoon inhalen in de kantinebocht door na de start in de tweede knik van de kantinebocht full throttle onder hem door te gaan :D.

Acceleratie geen probleem maar constante rondetijden des te meer. ;)
Wil ik meer acceleratie/punch zet ik de acc op mijn regelaar lager of punch hoger en kijk naar de motor temperatuur. Anders tandje minder. Interne weerstand maak ik me niet druk om.

Gewichtsverhouding is anders bij 4wd en 2wd. Theoretisch wil je wat meer gewicht op de achterbanden bij 2wd. Setup van stickpack in het midden vs accu's naar achter kan wat verschillen.

Video van A-finale Duitse masters. 42 pro10 modified rijders. Rondetijden zijn 0,5sec sneller dan ronderecord van de 1/8 ..........om aan te geven hoe snel het gaat. (rctech)

Laatst bewerkt door een moderator:
Alex, mijn aanbod om je zaterdag op te halen om de ZAC te rijden staat nog steeds. Laat maar weten.

Kees, ik ga zaterdag graag op je aanbod in om een accu van je te proberen.

Video van A-finale Duitse masters. 42 pro10 modified rijders. Rondetijden zijn 0,5sec sneller dan ronderecord van de 1/8 ..........om aan te geven hoe snel het gaat. (rctech)

Mooi filmpie Alexander! Welke circuit is het en waar is het in Dld?

Laatst bewerkt door een moderator:
Is toch ultiem, dat modified!... (kost wel bandjes overigens)

De mijne is er ook weer klaar voor, 12awg bedrading zit erin, 81 spur, 12 pinion, brengt me op een roll-out rond de 26mm, eens kijken of ik morgen sneller kan dan ik met de 1/8 gereden heb op de MACH... :mrgreen:

Mooi filmpie Alexander! Welke circuit is het en waar is het in Dld?

Deze keer was het in Turkheim ...Zuid Duitsland ca. 812km van heemstede. Hopelijk is het volgend jaar iets dichterbij :D. Wat me bijstaat is er vroeger een DM geweest in Velp dus van mij mag het daar weer gehouden worden. Is een toplocatie.:D

2 dagen trainen + wedstrijd op zondag is een extra doos banden.

edit: afhankelijk van type circuit, mocht het op velp zijn dan zal de slijtage iig wat meevallen

Laatst bewerkt:
Back