koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Een vraagje voor de Corally 10SL rijders, tijdens het sleutelen aan deze auto is het me opgevallen dat bij het differentieel geen druklager gebruikt wordt. Opzich werkt dit, maar optimaal vond ik het niet. Ik heb van Slapmaster een druklager kitje gevonden, ik heb alleen geen idee of dit gaat werken op deze auto? Mocht iemand suggesties hebben, graag!

Verder was het m2.5 draad in de clamp-hub voor de 2e finale al kapot. Is dit een bekend probleem, of hebben we gewoon pech gehad?

De Corally diffs staan bekend als één van de best werkende diffs van alle pancars. Deze werken inderdaad zonder druklager en die heb je dan ook niet nodig voor een Corally diff.

Over de clamp-hub (neem even aan ook van Corally) kan ik je niks zeggen. Ik rij met IRS onderdelen en die blijven goed heel maar die passen niet op Corally want de achteras is een andere diameter.

Toch wel apart om (weer) te lezen dat iets niet lekker past, heb al meerdere Corally's gehad (1:12, Pro-10, F1, Assassin en RDX-en) en zelf geen problemen gehad.Of ligt dit aan mij......gr rene

Bij mijn 1e generatie F1's eigenlijk geen problemen gehad, maar bij de 1:12 en C4 wel. En nu bij de F1-SL ook. De C4 was het ergst wat dat betreft; maar moet er bij zeggen dat ik een van de eersten had destijds. Bij de F1-SL waren het kleinigheden, zoals tie-rods die eigenlijk te lang zijn, de veerring van de demper die de accu raakt, dat soort dingetjes.

Alexander,

Het is heel fijn asfalt (wat best een boel steentjes heeft), stof viel wel mee zolang je redelijk op de grip lijn bleef. Grip was redelijk, niet hoog niet laag...

Groet Robert

Robert en Roy bedankt!!!...dan kan ik alvast een inschatting maken. Zaterdag voor het NK maar eens heel de dag achter Reinder gaan rijden om de ideale lijnen snel te vinden :D. Nu maar hopen op mooi weer.

Een vraagje voor de Corally 10SL rijders, tijdens het sleutelen aan deze auto is het me opgevallen dat bij het differentieel geen druklager gebruikt wordt. Opzich werkt dit, maar optimaal vond ik het niet. Ik heb van Slapmaster een druklager kitje gevonden, ik heb alleen geen idee of dit gaat werken op deze auto? Mocht iemand suggesties hebben, graag!

Verder was het m2.5 draad in de clamp-hub voor de 2e finale al kapot. Is dit een bekend probleem, of hebben we gewoon pech gehad?

Dat met die m2.5 draad van de clamp hub heb ik nog niet eerder gehoord/gelezen. Wellicht weet Mathijs er iets van?

Je zou eventueel 3mm schroef kunnen tappen als daar ruimte voor is, heb je ook wat meer vlees kwa schroefdraad. (hoort eigenlijk goed te zijn uit de doos...dat wel)

Zoals Joost aangeeft Corally diff heeft geen druklager nodig. Alles is wat groter gedemensioneerd. Voor mijn eigen diff (IRS) gebruik ik trouwens ook geen druklager. Ik gebruik de oude manier van kegel met 3 bellevile washers en plastieke moer. Is low tech etc maar werkt bij mij als een zonnetje.

@ Steven ik heb nog een slapmaster druklager nieuw heb ik nog niet geprobeerd.
Kunnen woensdag wel ff kijken, geloof dat Martin M3 in de cllamphub gaat maken is idd wel magertjes M2.5.

@steven
Kijk even naar de rijhoogte blokjes aan de achterzijde. Waarschijnlijk is de aluminium buis net iets te kort waardoor de rijhoogte blokjes niet 100% rugvulling hebben. Hierdoor kan het kunststof aan het uiteinde van het blokje (waar het lager zit) wat "moe" worden aangezien daar geen aluminium tube achter zit. De rijhoogte blokjes afschuren zodat deze geheel op de tube zit samen met een lager met flens helpt tegen het uitlubberen van het plastic tpv de lager. De flens zorgt tevens dat je breedte weer in orde is (scheelt niet veel maar toch)

Het druklager (slapmaster) is er ook niet voor om een beter werkend diff te krijgen. Het is er alleen maar voor om het buitenste lager in de diffhub te ontzien van belasting waardoor dit lager langer mee gaat.
Zoals Alexander al aangeeft werkt zijn diff super zonder druklager (en dat heb ik zelf ook gezien bij hem). Het is dus niet beter maar anders... :D

ik heb zelf ook een druklager op mijn corally as.Dat zorgt ervoor dat ik niet zo vaak(nooit)het lager(buitenste) hoef tevervangen omdat deze dan rauw loopt.

Om dezelfde reden dus als bij een IRS as. Maar het diff zelf wordt er opzich qua werking niet minder of beter op.

@SBK
Thnx, we gaan woensdag wel weer even knutselen aan de Corally ;)

Het diff kan idd goed werken zonder druklager, alleen vind ik het een slechte oplossing om druk op een lager te zetten die er niet voor ontworpen is. De tractie die een 2wd heeft is al vrij laag, als er dan een niet goed werkend diff in de auto zit wordt het echt een drama.

Een van de trucs in het Corallly-diff is het oversize lager aan de buitenkant van het diff.
In combinatie met het dempen door de O-ringen zorgt dit ervoor dat ik al 3 jaar met hetzelfde lager rijd en het diff nog steeds goed krijg.
Als je het geheel netjes op bouwt krijg je een diff dat net zo goed tot beter voelt als het beste toerwagendiff.
Als je toch graag een druklager wilt hebben, corally heeft hiervoor een kortere diffmoer gemaakt zodat je ruimte krijgt op de as voor je druklager. Partnummer heb ik zo niet bij de hand maar moet te achterhalen zijn op Corally

Bij mijn 1e generatie F1's eigenlijk geen problemen gehad, maar bij de 1:12 en C4 wel. En nu bij de F1-SL ook. De C4 was het ergst wat dat betreft; maar moet er bij zeggen dat ik een van de eersten had destijds. Bij de F1-SL waren het kleinigheden, zoals tie-rods die eigenlijk te lang zijn, de veerring van de demper die de accu raakt, dat soort dingetjes.

Is inderdaad slordig.....:(

Geloof niet dat ik de binnenlagers in het Corally diff ooit heb vervangen op de F1; en dat is inclusief regen races. Enige is eigenlijk dat je de rubber ringen erg goed moet ontvetten om slippen te voorkomen. Kan me voorstellen dat bij de hogere vermogens daar een probleem zou kunnen ontstaan.

Heb voor binnen een Serpent S100 gekocht..... mijn CRC gaat de verkoop in... Martin 7H heeft zijn hulp aangeboden...... (ik heb hem gedwongen) dus dat gaat goed komen..

Back