De gele is eveneens de aloude Calmato, edoch nog in de eerste kleursetting.
Wel is die ARF van een uitstekende fabrieks balsa-bouwkwaliteit!
Vermoed dat er wel weer PVC folie op geplakt is. Anders krijg je nimmer die drukke beletteringen er op geprint. (niet thinner/aceton bestendig)
Laatste series Calmato Alpha's zijn er ook weer mee beplakt... en of dat nu zo een lekkere folie is?
Mehhh... Snel geperforeerd... amper in het gareel te strijken bij 100º C... Gaatjes sticker ik af met ronde knipsels, of oracover... of knipsels zefklevende vinyl (Oracal autofolie)
Edoch... als je er vlot mee kan opstarten, poetsdoekjes bij de hand blijft houden, is het brevet met zo een kist snel binnen, jonge gasten zoals jij, gemotiveerd, komt het zelfstandig vliegen heel erg snel goed!
Meuk-afvoer-pijp... tot achter de vleugel... alleen kiel en stabilo aan pijpzijde worden dan vet...
Is een enigszins gemodificeerde sport uitvoering. (dus een zaag in gezet) Motor staat scheef om de pijp op de juiste plek te krijgen. EN de motor hangt in rubbers (silent-blocks) om de lawaaipegels sterk te reduceren... de uitlaat helpt daarbij enorm.
Wel is die ARF van een uitstekende fabrieks balsa-bouwkwaliteit!
Vermoed dat er wel weer PVC folie op geplakt is. Anders krijg je nimmer die drukke beletteringen er op geprint. (niet thinner/aceton bestendig)
Laatste series Calmato Alpha's zijn er ook weer mee beplakt... en of dat nu zo een lekkere folie is?

Edoch... als je er vlot mee kan opstarten, poetsdoekjes bij de hand blijft houden, is het brevet met zo een kist snel binnen, jonge gasten zoals jij, gemotiveerd, komt het zelfstandig vliegen heel erg snel goed!
Meuk-afvoer-pijp... tot achter de vleugel... alleen kiel en stabilo aan pijpzijde worden dan vet...
Is een enigszins gemodificeerde sport uitvoering. (dus een zaag in gezet) Motor staat scheef om de pijp op de juiste plek te krijgen. EN de motor hangt in rubbers (silent-blocks) om de lawaaipegels sterk te reduceren... de uitlaat helpt daarbij enorm.
Laatst bewerkt: