Nou, oordeel zelf:
[/quote]Ooooh! :banana: :banana: :banana: :thumbsup:
Al bouwende werk je jezelf gemakshalve door 3 moeilijkheidsniveaus heen. Dat zie je niet vaak... Hulde![/quote]
Drie moeilijkheidsniveaus?
Wat betreft de hulde: eerder hulde aan dit forum en de tips die je in een bouwverslag krijgt.. die maken het de beginner makkelijk :)
Ik moest nog de ailerons doen.. dus eerst afgetekend hoe de hoeken zouden moeten zijn:
[img]http://tweakers.net/ext/f/1835a956da56663a30c4e5e803af7c7f/full.jpg
En vervolgens met een martorschaafje de hoek erin geschaafd en met een schuurlijst het laatste stukje + recht maken..
Die lat is recht, wat je hier gedemonstreerd ziet is dat een lens niet altijd 100% perfect is
Dan scharniertjes erin snijden en aansluiten met die handel..
De goede kijkert ziet daar ook iets wits zitten.. dat is een flap. Doordat de boorgaten in de flap iets ruimer uitgevallen waren, kon ik de verbinding met de servo nog niet maken en testen, omdat dan de flap er gewoon afviel. Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een stuk witte oracover gehaald, de flap gecoverd en de scharnieren er goed ingelijmd met epoxy (uiteraard nog niet aan vleugelzijde). Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het resultaat, ik ben er nu van overtuigd dat ik 'm ga oracoveren. Misschien later ooit nog glas, maar als ik de finish van deze flap op het hele toestel kan krijgen, ben ik meer dan dik tevreden..
Natuurlijk ga ik de uitstekende scharnierdeeltjes later nog van een likje witte verf voorzien zodanig dat ze wel wit zijn maar niet vastzitten.
Maar goed, de ailerons zitten nu op hun plek (nog geborgd met naalden, niet gelijmd uiteraard) dus is het tijd voor een filmpje.. immers: bewegende delen gemaakt = filmpje
Ailerons (DivX, 1,5Mb)
Dan, op een ander front, morgenmiddag om 3 uur heb ik m'n eerste vliegles
Eerst nog bij een vliegschool omdat je dan hun materiaal recht de grond in boort

P), maar ook omdat ik nog geen trainer heb en er geen haar op m'n hoofd (uberhaupt op m'n lijf) is die er aan denkt om met de Cessna te gaan vliegen voordat ik kan vliegen
Eind deze maand heb ik de beschikking over een eigen protech colibri, mogelijk dat ik dan alsnog bij een club ga lessen, scheelt toch weer in de kosten.