Leeg topic - kan weg

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Wat hezik aansnijdt is de vraag naar 'hoe goed moet de ondergrond zijn, wil ik later nog een perfecte finish kunnen krijgen?'.

Ik zou zeggen: doe ten allen tijde miereneukeig, want alles wat niet glad, effen en vlak is, ga je later (na het lakken/spuiten) zien, tenzij je er lustig met plamuur en spuitplamuur en weet ik wat al niet op los gaat.

Zet maar eens een 200 Watt peertje op je werk: je zult versteld staan van wat je ziet (en niet voelt).

Just my two cents.

jan.

Huib zei:
HNiet te spastisch doen over toleranties 0,05 mm :lol: Man waar praat je over. Heb je wel eens een respectabele Cessna van dichtbij bekeken? Ik zou me daar geen zorgen over maken. Ik denk dat als jij het er slecht uit vindt zien, het nog steeds goed genoeg is.

idd, naden, randjes e.d. zijn helemaal niet erg -vaak zelfs béter-, zolang ze maar op de juiste plek zitten en niet bv halverwege een paneel dat bij het origineel uit één stuk bestaat.

succes!

Oracover is wel licht, maar met 25 gr. glasdoek en spuiten bereik je veel realistischer resultaten.
Bekijk eens de draadjes van de 1,50m Spit van Ton, F4U van Arvid, Hurri van Phoenix en Sparrowhawk van ondergetekende voor ideeën over de verwerking en detaillering.

Je werk ziet er super goed uit. (Ge-abboneerd!)

Voor de verlichting van mijn Beaver welke ik nu aan het bouwen ben heb ik de draden direct met de bouw meegenomen. Op die manier krijg je ze goed weggewerkt. Ik gebruik felle leds, met een voor schakelweerstand, zodat ik ze direct op mijn vliegaccu kan aansluiten (In dit geval ga ik vliegen op 3cellen Lipo, rond 11volt). Voor de landingslichten in de vleugelrand heb ik led reflectors gekocht bij conrad. De refectors zijn tevens fitting, en kon ik inbouwen in de vleugelrand

Groeten,
Bart

Tip: Gebruik verf afplak tape op de delen weke je tijdens het schuren niet wilt schuren! Op deze manier kan je heel goed bijvoorbeeld vleugeltips op maat schuren van de vleugel.

Hezik.

Ik zou zeggen: geen van beiden gebruiken!

Het lijkt of er nogal wat ruimte zit tussen de buitenmaat van de stuurstang en de binnenmaat van de 'buisjes'. :evil:

Da's ook een soort vloeken in de kerk (want leidt tot speling). :teacher:

Is er niet iets anders te krijgen in Utrecht? Jawel toch?

jan.

Hoeveel spelling mag/moet je hebben ivm de aansturing van de omlenkhevels. daar en ook bij de servo zul je iets aan plaats moeten hebben om de ronddraaiïng netjes op te vangen. verder had je dan beter de passende stuurstangen samen met het buisje kunnen kopen. Veelal zijn dat sets of is de maatgeving in de modelbouwwinkel zodanig dat dit precies past. Mixen tussen de metrische en inch maten gaan meestal niet of je hebt veel spelling op plaatsen waar dat niet moet.

hee hezik
mooie kist man

ik zou gewoon inderdaad standaard bowdenkabels nemen
als je zo precies bouwt wil je ook dat de besturing precies is toch???

wil deze kist al langere tijd zelf bouwen maar nog niet echt haalbaar op electro
grootste electro die ik op dit moment heb is een +- 7.5cc dus dat zal niet gaan

of ik moet toch nog brandstof gaan vliegen?????
gaat ook weer geld kosten

affijn heb mij in ieder geval even geabboneerd want vind het een super kist

veel plezier bij het bouwen en veel foto's please

rob

jan brilman zei:
Het lijkt of er nogal wat ruimte zit tussen de buitenmaat van de stuurstang en de binnenmaat van de 'buisjes'. :evil:

Da's ook een soort vloeken in de kerk (want leidt tot speling). :teacher:

Is er niet iets anders te krijgen in Utrecht? Jawel toch?

Bij Top flite is dit de normale constructie, heb ik ook bij de dakota. Er moeten alleen zgn. spacers over de draad geschoven worden om de speling op te vangen. Deze spacers zorgen ook voor een lage glijweerstand. Een en ander moet in de bouwbeschrijving omschreven staan. Als je geen bochten hoeft te maken, is een stugge stang geen probleem.

Groet Huib

Roberco schreef:
wil deze kist al langere tijd zelf bouwen maar nog niet echt haalbaar op electro grootste electro die ik op dit moment heb is een +- 7.5cc dus dat zal niet gaan

Er zijn veel electromotoren te koop die deze kist met gemak aan kunnen, hoor.

Ga in Dortmund of Sinsheim maar even langs bij bv. Plettenberg, Kontronik, Hacker, etc.

Of kijk vast op de sites.

jan.

zat er niet een witte soort buis bij die om de binnen buis heenpast en in de buiten buis past?

Ze gebruiken vaak zo'n systeem waarbij je stukje van 3 mm om de binnenbuis heenschuift op afstanden van ongeveer bv 15cm van elkaar.. en dit dan in de buitenbuis schuift.
Die kleine stukjes om de binnenbuis zorgen dat er geen speling is, en ook dat het oppervlak tussen de buizen klein is aangezien het maar een paar kleine stukjes zijn die contact maken met de buitenbuis.
Zo heb je een bijna wrijvingsloze, spelingsvrije aansturing.
Dit is iets wat top flite en zeker great planes veel gebruikt.. zo zat het bij mijn great planes p51 ook.

Peter

jan brilman zei:
Er zijn veel electromotoren te koop die deze kist met gemak aan kunnen, hoor.
Ga in Dortmund of Sinsheim maar even langs bij bv. Plettenberg, Kontronik, etc.
Of kijk vast op de sites.
jan.
en neem dan wel een zakje euro's mee... :D

omdat ze vrij strak om de binnenstang heen zitten..
ze verschuiven heus niet.. anders hadden ze ze er niet bijgedaan. Denk maar niet dat ze bij great planes of top flite er iets bij gaan doen zonder het uitvoerig te hebben getest..

Het werkt bij mij perfect.. en is onmogelijk dat ze verschuiven..

De buizen die in de top flite kits zitten zijn allemaal inch maten.. die vind je hier niet zo makkelijk.
We leven hier nou eenmaal in een metrische wereld.
De enigste optie is zowel binnen als buiten buis vervangen door iets wat je hier in nederland kunt krijgen.

Peter

Back