Leeg topic - kan weg

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
ik weet inderdaad wel dat die motoren er zijn en ze zijn nog wel te betalen ook maar het probleem zit hem in de accutjes he

niet meer te betalen
wat kost nu zeg eens een 10cc 2takt met alles erop en aan
volgens mij nog altijd goedkoper dan electro op dit moment

hezik zei:
Dat kwam op mij echter hoogst onbetrouwbaar over, hoe weet je dat die witte 'binnenbuis' niet naar verloop van tijd allemaal op 1 plek gaat zitten en zo je alsnog speling krijgt?

Bouwbeschrijvingen van TopFlite willen onderling nog wel eens afwijken. Bij mij gaven ze aan stukjes met een lengte van 10 mm te nemen en deze met een onderlinge afstand van ongeveer 100 mm op de stang te lijmen met secondenlijm. Niet te dicht bij het eind, want ze mogen nooit uit de de buis schuiven.

Als vervanger zou je een "Precicion Rod" van Sullivan kunnen gebruiken. De binnenbuis daarvan heeft ook een binnendiameter voor een stang van 1,8 mm. Kostte toen 5,10 eurotjes per set bij J&J modelbouw in Amsterdam.

Groeten Huib

bedoel je 0,3CM of echt 0,3MM? dat is echt miniscuul klein en zal niet heel veel aan de vliegeigenschappen veranderen.
Heb er zelf ook aan zitten te denken dit kistje te kopen, maar mijn vader vond dat ik al meer dan genoeg vliegtuigen heb. wat zal hij raar opkijken als van de zomer de postbode aankomt zeulen met mijn piper twin comanche van topp-rippin uit duitsland :lol: .
en vind je vrouw dat wel goed, die kaarsen? mijn moeder werd helemaal gek toen ik met haar kaarsen begon te zeulen. maarja, toen had ik ook al haar hanglamp onder de epoxy zitten ( it wasn't me :wink: ).

hezik zei:
ik lees net in de manual over het stuk waar je de vleugel aan elkaar lijmt.. daar staat beschreven dat er speciale jigs bijzitten die er voor zorgen dat de vleugels de juiste 'washout angle' krijgen. Kennelijk moeten ze dus iets getordeerd worden en zal dat bij het sheeten goedkomen :)

Zou dat niet al die 3 mm zijn die je nu als verschil meet.

3 mm lijkt me weinig. :?

Ga in de manual maar kijken en naar de jig zoeken.

Ik denk dat het aan de achterlijst van de tip eerder iets van 8 mm is. :teacher:

jan.

Nou, hij is al bijna klaar!

Alleen de romp nog.

:wink:

Ziet er allemaal mooi uit. :P

Wat wordt er allemaal ingedekt van de vleugel?

jan.

Wel oppassen dat je je kaarsen niet over je vleugel 'uitsmeerd'. Is niet zo goed voor de lijmhechting denk ik.

Hezik!@

Wat handig is, is om de 'jig's' los te snijden van de ribben, en ze er met plakband weer aan te plakken.

Na de bouw kun je ze er dan zo aftrekken. :P

(Ik geloof dat ik iets te laat ben met met deze handige tip . . . :oops: )

jan.

Je bouwplank lijkt erg veel op die van mij :)
Wel regelmatig controleren op rechtheid; de mijne is na verloop van tijd toch een beetje kromgetrokken en die is maar een 1 m breed...
Eenzelfde plaat mdf er aan de onderzijde tegenaan te schroeven geeft wat dat betreft veel meer zekerheid / 'rechtheid', maar ja het gewicht.. :?

maar ja het gewicht..
Ja, precies! :evil:

Ik beschouw mijzelf ondertussen als expert (althans, op dit vlak), en de zwaartekracht slaat bij MDF net zo genadeloos hard toe als op lood, veertjes, beton, whatever.

2.2m is een hele afstand; ik zou het wel weten. :wink:

Een schraag er midden onder! :teacher:

(Ik wil hier niemand nachtmerries aanpraten en zeker Hezik niet die ik als een aanwinst voor het forum beschouw, maar heb je er al een touwtje overheen gespannen, om te zien of 'ie doorhangt?) :?

jan.

Back