Leeg topic - kan weg

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
De vraag is nu; is dat ding ook functioneel? Als in; borgt hij de naald in z'n positie? Lijkt mij zelf sterk, maar ik vraag het even voor de zekerheid. Als ik dat ding er nl. af zou mogen halen, zou het gat kleiner kunnen en de ramp dus ook kleiner zijn
Zeker niet doen dat is vragen om problemen, de sproeiernaald zal gaan verdraaien door de trillingen van de motor zonder je zwarte "lock"-houder en dan zal dus ook je afstelling veranderen met alle gevolgen van dien.

De reden hiervoor is dat ik eerst zeker wil weten of het geheel vliegt
Tuurlijk vliegt deze kist.

De deukjes in kwestie is transportschade op de vleugel
Even naar de bouwmarkt om radiator noppen folie te halen en hier een mooie hoes van te maken, zij hebben dat voor elke kist ook en dat scheelt een hoop transport schade.

Zie ook: Zo maak je goede vleugelzakken

Hezik,

Naald problemen.
Is een remote naald geen oplossing? zoals bij je 46fxi.

Of een rc-verstelbare naald, deze zijn meestal korter.

Soms is de carburateur 180 graden om te draaien,
dus naald aan de andere kant. Of zelfs om te bouwen.

Als dit alles niet kan, kun je de naald nog afzagen en er alleen
een dunne pin aan solderen, dus alleen een 1,5 mm gaatje in je kap.

Neem van de week alleen je motor eens mee, misschien komen we samen wel op een idee. :idea:

Tha Helimartin

Als je alles hat gelesen hat je dit niet geschreven
Alles al besproken.

Hezik, bei ieder model wat je bouwt is wel wat,
gewoon vliegen en genieten,die anderen moeten eerst maar beter bouwen.

mvg Johan

Als er nog meer regen komt!!!

Is dit ook nog een optie!.

cessnab.jpg

Han.

Ja dat had ik ook al eens gezien, een clubgenoot heeft ook een Cessna in aabouw en die gaat er echt drijvers onder zetten.. nou ja, als hij het ooit afbouwt :P

Maar zonder gekheid Han en Berto, ik ga 'm eerst op wielen afbouwen ;)

Berto zei:
Om je even lekker te maken
Cessna Skylane 182 ARF +/-2400mm span video

Mooi filmpje/toestel, ik heb hem ook al vaak voorbij zien vliegen. Een erg fraai toestel, mede gezien mijn voorliefde voor de Cessna. Helaas moeilijk te krijgen in Nederland.....

Nou ik kan 'm in 30 minuten hier hebben als ik wil.. hij staat op voorraad bij MCmodelbouw.

Maar ja, 600-nogwat eurotjes en ARF he.. voor mietjes dus. Ik bouw liever zelf.. dan zal hij misschien minder perfect zijn (ik heb dit toestel gezien bij Michael en Christian en het is wel een verdomd mooi ding) maar wel geheel uit eigen bloed, zweet en tranen :)

Yep, hij staat al heel lang daar, ik vindt die kist ook geweldig mooi maar nog best prijzig, kun je een hele hoop andere leuke dingen voor doen :wink:

Okee, goed om te weten, via Internet kan ik nl. geen aanbieders vinden in Nederland, ook niet bij MC Modelbouw.
De goedkoopste die ik ben tegengekomen is € 431,00....maar dat is in the U.S.....

Die kist heeft flaps.. piloot gebruikt ze inderdaad niet.

han1875-flaps-450.jpg

Sterker nog, als ik mij niet vergis is die kist meer schaal dan de topflite kist. Heeft te maken met hoe de vleugel overgaat in romp bij de achterruit.

Hij is ook een stukje groter met z'n 2m40, de mijne is iets van 2m. Het is wel houtbouw en hij is gewoon erg goed gebouwd en afgewerkt. Samengebouwd ziet die er beter uit dan de mijne, ik moet het gaan winnen op details als het interieur straks. Maar dan heb ik 'm wel zelf in elkaar gefrot :P

In totaal ben ik ook goedkoper uit. Ik zal zo'n 150 euro bespaard hebben met de bouw, ~100 euro op de motor (deze is groter), ~30 euro op servo's.

Daarnaast kan ik mijn Cessna nu maar net vervoeren. De 2m vleugel uit 1 stuk is niet het probleem (wel kwetsbaar natuurlijk), maar de 1m65 lange romp wel. De vleugel kan langs voorstoelen, de romp niet. De romp van de Hangar-9 Cessna is krap 2m..

Maar Hangar-9 heeft in die Cessna zeker een schitterend product.

Verkijk je overigens niet op de foto's, dat zijn volgens mij geen foto's op op z'n minst erg bewerkt.

Zie deze bv eens:
han1875-wings-450.jpg

Daar ontbreekt een achterstijl en een stuk van de romp rechtsachter. Dit is volgens mij geen foto, maar een gerenderd beeld, bv. uit 3dmax oid.

Back