Leeg topic - kan weg

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
die achterstijl valt weg omdat de binnenkant van de romp ook grijs is ( bijna dezelfde tint als de achtergrond) en daarom valt het niet op. hij schijnt bijna niet door het raam heen. :wink: je kunt trouwens op het raam onder de de koolstof vleugelpin nog een metalen ladenkast zien weerspiegelen. de romp daarachter valt weg omdat het daar rood is, hezik jongen, heb je een zwart-wit monitor :lol: ?

en als je deze foto vergelijkt met die van een paar posts terug dan zie je dat er geen verschil is, en die van een paar terug had een heelandere achtergrond :wink:

't zijn wel foto's die een paar uurtjes in de fotosoep hebben liggen pruttelen ......

Met name Danny ziet dingen die ik niet zie. 8O

Kun je met pijltjes aangeven wat je bedoelt? :?

Je hoeft er geen moeite voor te doen hoor, maar . . . :oops:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd . . . :P

jan.

danny heeft zelf te lang naar de foto gekeken denk ik.
zijn "metalen ladekast" is de afwerking van de andere zijde van de romp aan de binnenkant.

Een ladekast.. ik geef toe, het is wel origineel gevonden :)

Mijn scherm is kleur en mat. Ik zie dus geen reflecties van ladenkasten in m'n scherm :P

klopt, geen ladekast, is de pilotenstoel met daarachter de passagiersstoelen, ik moest daaraan denken omdat wij een ladekast in de garage hebben die erg leek op wat ik dacht te zien ( vaag, ik weet het).

anyway, hier die andere twee:
cessnaxn0.png

Danny, je hebt een te grote fantasie. Die stijl valt echt niet wecht door een grijze binnenkant. die hele stijl IS er domweg niet. Het achterraam van dit toestel is getint, waar is dat volgens jou? De zijramen zijn op andere foto's praktisch zwart en hier doorzichtig.. rara..

zoals je ziet is het achterraam getint en daardoor zal de stijl ook niet opvallen, en door de grijze achtergrond die ook nog eens spiegelt zie je het helemaal niet.....

Jaaa, On Topic........

Hee Hezik, zijn er nog enige vorderingen???

Nu ook wij ingelijfd zijn op Utrecht staat ons niets meer in de weg om de Maiden bij te wonen en te filmen en zelf te vliegen ;-)

Vorderingen.. nee, weinig.. niet aan toegekomen nog. Zit ook nog te wachten op een achterruit. Die gebruik ik een beetje half-terecht als excuus om niet verder te gaan. Er zijn wel dingen die nu nog gedaan kunnen worden, maar niet echt belangrijke zaken of grootste klussen.

Nou er is de afgelopen tijd wel spaarzaam geklust.. ik zit nog steeds te wachten op de canopy set.

De winkelier zegt: als je gewoon Top-Flite belt en zegt dat de ramen die erbij zaten niet goed waren, heb je binnen 5 dagen een nieuwe. Dat wil ik niet. Ik heb het achterraam zelf vernaggeld, dus wil ik een nieuwe betalen.. kosten € 40 en inmiddels al 2 maanden levertijd.

De motorkap ben ik nu klaar mee. Als in: ik heb het gehad. Ik heb nu al tig keren alles er weer afgeschuurd en opnieuw gespoten, maar met deze spuitbusjes (Protech) krijg ik het domweg niet goed. Of het gaat niet glimmen en wordt niet dekkend, of het gaat druipen, of er vliegen vliegjes in terwijl het aan het drogen is, of het gaat net regenen als ik gespoten heb, of het gaat druipen.. de laatste 2 keer dat ik 'm spoot kreeg ik dat de verf op willekeurige plekken ging bobbelen, om onduidelijke redenen. Hoe dan ook, die spuitbusjes kosten me € 5,50 per stuk, en ik heb er nu al een stuk of 5 op die kap verknalt. Zoals hij nu is, moet het 'm dus maar worden, dan is hij maar niet perfect. Hetzelfde geldt voor de tailcone.

Ik begin nu in het stadium te komen dat het ding maar eens af moet, als in kunnen vliegen. Daarna bouw ik de schaaldetails in (interieur). Misschien dat ik alle folie er nog wel aftrek en 'm ga glassen, omdat ik niet tevreden ben over hoe hij er nu uitziet. Misschien ben ik ook wel te streng voor mezelf :P

De volgende wordt in elk geval beter dan deze.

Oh.. wat ook gedaan is; de rompzijkanten zijn gefolied (wit) en de tank is ingebouwd. Nu MOET ik de ramen hebben voordat ik weer wat kan doen.

Zal morgen even foto's schieten van hoe het er nu bijstaat.

Nog een hele toer he zo`n Cessna :lol:

Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat en wacht geduldig af totdat we hem eens op Utrecht vliegend kunnen bewonderen.

Succes verder.

Is inderdaad een hele toer.. even geen foto's, maar heb de laatste tijd weer wat lopen klussen. Het interieur is nu op maat gemaakt en van kleur voorzien, de ontvanger is gemonteerd, ik heb de uitlaat opnieuw (en nu goed) gemonteerd, de schakelaar zit er in, de fuel-filler valve, de wingstruts zijn klaar, het landingsgestel is van fairings voorzien en alle folie zit er helemaal op.

Het toestel is nu dus voor 99,9% klaar.

Dan.. de kap.. ik had me eindelijk over het toch niet perfecte spuitwerk heengezet, blijkt dat de Protech blauw een beduidend andere kleur is dan de Oracover blauw :(. Niet een klein beetje donkerder, maar echt een aantal tinten donkerder. Geen gezicht dus.

Bij de winkelier de RAL kleurcodes voor Oracover gekregen en naar een goede verfspeciaalzaak geweest, met de folie. Wat blijkt.. de RAL code voor Oracover donkerblauw klopt gewoon niet, die verf is echt een paar tinten donkerder. Protech had dus wel de juiste kleur, alleen Oracover niet.

Heb twee spuitbussen laten mengen met een autolak en een 2k blanke lak meegenomen. Probleem: de protech lak is waarschijnlijk PU lak en op terpetijnbasis, de nieuw gekochte lak is op thinnerbasis. Dat kan elkaar bijten. Dus.. nog een keer diep gezucht en de hele kap weer kaal geschuurd (3e keer nu). Ben je best wel even mee bezig als je 5 lagen PU lak er echt helemaal af wil hebben :(. Daarna afgeplakt en gespoten, en het resultaat mag er zijn. Niet perfect, maar beter dan met de Protech lak. Goede lak spuit echt stukken fijner, geen gedruip, geen luchtbellen, geen gespetter, gewoon in 1 keer strak erop.

De hele handel staat nu te drogen. Zodra het droog is, ga ik de laatste oneffenheden wegschuren met grit 1000 en daarna kan de blanke lak er over.

Met andere woorden; dit toestel is zo goed als klaar, voor zover een schaalmodel ooit klaar zou kunnen zijn :P.. Ik moet nu nog het interieur, de kap en de achterruit lakken en monteren, dan is hij klaar.

De vleugelaansluiting (qua elektronica) heb ik ook veranderd. Ik heb Multiplex-stekkertjes gekocht, die zijn 6 polig dus ik heb er twee gebruikt. (+, -, twee maal signaal (flap, aileron) en 2 maal verlichting). Deze heb ik verzonken ingebouwd in de vleugel, de vleugel is nu dus echt 100% helemaal af. In de romp heb ik aan de bovenzijde een bakje gemaakt waar de kabels straks invallen, zodat je die in het interieur niet meer terug zult zien.

die motorkap GRRRRRRR

blij dat er weer wat beweging in zit , we waren al bang dat de cessna nooit zou opstijgen :lol:... een maiden zal nog wel even duren , gezien het weer :-(

Back