Is inderdaad een hele toer.. even geen foto's, maar heb de laatste tijd weer wat lopen klussen. Het interieur is nu op maat gemaakt en van kleur voorzien, de ontvanger is gemonteerd, ik heb de uitlaat opnieuw (en nu goed) gemonteerd, de schakelaar zit er in, de fuel-filler valve, de wingstruts zijn klaar, het landingsgestel is van fairings voorzien en alle folie zit er helemaal op.
Het toestel is nu dus voor 99,9% klaar.
Dan.. de kap.. ik had me eindelijk over het toch niet perfecte spuitwerk heengezet, blijkt dat de Protech blauw een beduidend andere kleur is dan de Oracover blauw

. Niet een klein beetje donkerder, maar echt een aantal tinten donkerder. Geen gezicht dus.
Bij de winkelier de RAL kleurcodes voor Oracover gekregen en naar een goede verfspeciaalzaak geweest, met de folie. Wat blijkt.. de RAL code voor Oracover donkerblauw klopt gewoon niet, die verf is echt een paar tinten donkerder. Protech had dus wel de juiste kleur, alleen Oracover niet.
Heb twee spuitbussen laten mengen met een autolak en een 2k blanke lak meegenomen. Probleem: de protech lak is waarschijnlijk PU lak en op terpetijnbasis, de nieuw gekochte lak is op thinnerbasis. Dat kan elkaar bijten. Dus.. nog een keer diep gezucht en de hele kap weer kaal geschuurd (3e keer nu). Ben je best wel even mee bezig als je 5 lagen PU lak er echt helemaal af wil hebben

. Daarna afgeplakt en gespoten, en het resultaat mag er zijn. Niet perfect, maar beter dan met de Protech lak. Goede lak spuit echt stukken fijner, geen gedruip, geen luchtbellen, geen gespetter, gewoon in 1 keer strak erop.
De hele handel staat nu te drogen. Zodra het droog is, ga ik de laatste oneffenheden wegschuren met grit 1000 en daarna kan de blanke lak er over.
Met andere woorden; dit toestel is zo goed als klaar, voor zover een schaalmodel ooit klaar zou kunnen zijn

.. Ik moet nu nog het interieur, de kap en de achterruit lakken en monteren, dan is hij klaar.
De vleugelaansluiting (qua elektronica) heb ik ook veranderd. Ik heb Multiplex-stekkertjes gekocht, die zijn 6 polig dus ik heb er twee gebruikt. (+, -, twee maal signaal (flap, aileron) en 2 maal verlichting). Deze heb ik verzonken ingebouwd in de vleugel, de vleugel is nu dus echt 100% helemaal af. In de romp heb ik aan de bovenzijde een bakje gemaakt waar de kabels straks invallen, zodat je die in het interieur niet meer terug zult zien.