Ik denk; waar komt toch al dat witgele spul vandaan? Legt m'n vriendin uit dat dat de zon is en dat die op dit tijdstip het kennelijk nodig vind om aan de hemel te staan. Echt nergens goed voor; allemaal verspilling van energie en schijnt ook nog eens in je beeldscherm
Maar goed, het spaart wel weer flitsbatterijen, dus maar even wat foto's geschoten van de huidige stand van zaken. Maandag a.s. krijg ik de motor en muffler binnen, dus kunnen we weer verder. Ik verwacht in de loop van volgende week ook de 'overige spullen' zoals oracover etc. Die schaalmeeting zou zeker haalbaar moeten zijn
Vanmiddag ga ik ook mijn oude Taxi-II uit de opslag halen. Eens kijken wat daar van over is, ik vrees het ergste. Hij is met een half bespannen vleugel de opslag ingegaan ooit en heeft inmiddels 2 verschillende opslagruimtes en 4 verhuizingen achter de rug (uitgevoerd door m'n ouders, hij lag bij m'n ouders in opslag). Ik heb die Taxi-II destijds in anderhalve week gebouwd en als ik er over nadenk met de kennis en het geduld wat ik nu heb, kan hij bijna niet goed gebouwd zijn. Nou ja, als ie maar dienst kan doen als oefenhoer

. Hij is wel helemaal compleet, inclusief nog nieuwe motor, zender, ontvanger, etc, dus kan naast het huidige project blijven bestaan.
Maar genoeg geluld, ik was bezig met foto's.
De fusilage
Het uitzicht wat meneer de piloot straks krijgt.. afgezien van dat ie met z'n aars aan de stoel ge-epoxied zal komen te zitten, al z'n handels/schakelaars vastgelijmd zitten, z'n toestel alleen recht naar het noorden kan vliegen met een airspeed van 220knopen, mag hij denk ik toch niet klagen

.. voor z'n gemoesrust zal ik z'n dashboard later nog wat netter bevestigen en niet met twee spelden
Hij zal moeten leren handsfree VFR te vliegen denk ik
De fin.. dit is in werkelijkheid al behoorlijk vlak en recht, maar uiteraard ga ik het nog verder afwerken voor het coveren..
En dan de rol met plakband even tevoorschijn gehaald om een mockup te maken van hoe het er allemaal uit zal komen te zien. De cowl is echt heel ruw uitgeknipt nu nog, gaat dus nog een stuk vanaf en komt natuurlijk nog een voor- en onderkant aan