raymon zei:
komt er een 2t op dan :cry:
Yep, in eerste instantie zeker wel. Sterker nog, ik heb de motor hier al naast me liggen, een supertigre G75.
Vergeet niet dat ik een beginner ben, dit is mijn eerste schaalkist en voordat ik er zelf mee kan gaan vliegen, moet ik eerst nog leren vliegen.
Ik had financieel gesproken de optie om voor de 4 takt te gaan (OS 120), maar dan zou ik geen eigen traintoestel hebben. Aangezien ik nog een oude (weg te gooien) Taxi-II had waar alles voor de rest wel op/aan zit, heb ik ervoor gekozen een iets (zeg maar meer dan de helft) goedkopere motor te nemen en voor het prijsverschil een ARF-trainer aan te schaffen.
Op die manier heb ik alle tijd om het vliegen goed onder de knie te krijgen met m'n eigen trainer.
Bijkomend voordeel is dat je met deze 2takt de top-flite in-cowl muffler kunt gebruiken, dus er gaat niets uit de cowl steken.
Qua vliegen maakt het geen moer uit heb ik begrepen, een 4 takt loopt alleen wat mooier en klinkt meer schaal.
Als je mijn eerste post in dit topic leest, zul je ook zien dat het oorspronkelijk niet mijn bedoeling was alles zo schaal mogelijk te bouwen. Dat blijft nog steeds staan; het moet een toestel worden wat ik mooi vind en wat voor de rest prima werkt. Dat moet goed lukken met deze motor volgens mij.
Misschien dat ik er later nog wel eens een 4 takt opzet, net zoals een GFK cowl.
Voor de duidelijkheid: deze supertigre motor heeft me zo'n 130 euro gekost. Een 4 takt (bv. de OS 120) kost al snel rond de 300 euro. Dat is toch 170 euro die je overhoudt om ergens anders aan uit te geven (bv. trainer kist + interieur + afwerking).
Nog een mogelijk voordeeltje: deze motor is een stukje lichter dan een 4t. Maakt het glassen weer aantrekkelijker..