Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Welke aanpassing(en) zijn nodig om een 2200mah accu erin te krijgen?
En zachtere veren? Wie levert deze of van welk merk?

Ik heb verschillende veren van LC_Racing zelf (maar geen idee waar je die kan bestellen). Maar je zou er ook Losi veren op kunnen doen. (of Hotracing veren voor de Losi Mini 8ight).

Hot Racing
SOFE40MR148 Progressive Spring 40x14mm Re Set [SOFE40MR148] - $9.99 : LiquidRC.com , No Bull world wide shipping

SOFE32MR148 Progressive Springs 32x14mm Front Set [SOFE32MR148] - $9.99 : LiquidRC.com , No Bull world wide shipping

Losi
LOSB1944 Rear Shock Spring Set Soft (2): Mini 8IGHT [LOSB1944] - $4.99 : LiquidRC.com , No Bull world wide shipping

%5BUNSET%5D

%5BUNSET%5D

Het past wel, maar zelf vind ik het niet heel fijn, draden van de gens ace zijn erg dik en vind het altijd een gedoe om de draden netjes onder de kap te krijgen.

Ik gebruik liever de goedkope Turnigy pakketten 1700 mah en dan wissel ik desnoods wat vaker van pakket.

Ik kreeg ook lipopakketten bij mijn EMB en die passen echt perfect, eentje van 1400 mah en 1 van 2150 mah, alleen die zijn merkloos en alleen te bestellen per eenheid van 500 stuks.

Bedankt maar weer hahahaha....

Hoe lang kun jij rijden bij bijvoorbeeld MACH met een 1700mah accu?
Kun je daar wel een heat van een minuut of 8 mee halen?

Bedankt voor de foto's en tips. Heb zelf te weinig ervaring om te weten wat beter is qua veringen & olie. Heb wel onroad tires besteld met een 12mm hex nut voor wat meer pak te hebben op tarmac.

Met een 3S 1800 mAh kan ik rond een half uurtje rijden en paar keer volle gas geven op een recht stuk.. Had na de 30 min run nog een 3.77V over :) (Gens Ace)

Bedankt voor de foto's en tips. Heb zelf te weinig ervaring om te weten wat beter is qua veringen & olie. Heb wel onroad tires besteld met een 12mm hex nut voor wat meer pak te hebben op tarmac.

Met een 3S 1800 mAh kan ik rond een half uurtje rijden en paar keer volle gas geven op een recht stuk.. Had na de 30 min run nog een 3.77V over :) (Gens Ace)

als je bij MACH Haarlem wil rijden op de offroadbaan, adviseer ik je om Schumacher mini pins op tourwagen velgen te kopen. Anders is er haast niet mee te rijden.

Wel ik rij niet op parcour. Is gewoon voor fun ;) En rij liever onroad... ja met een buggy die zit tenminste niet overal vast met zijn bodemplaat :D

ffe potje bashen met de LC-Racing EMB 1H

met 1 hand gereden en met andere hand gefilmd..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga een rc plus batterij insteken van 2100 mah 25c. 2cell

Past goed normaal.

Denk dak eens servo ga testen ook.

Originele van emb is wel al goed!!!

Als je perse een castle regelaar wilt hebben zou ik gaan voor een mamba micro regelaar. Echter ik vind hem niet veel beter dan een goedkope hobbyking regelaar. Castle heeft geen goede 28mm motoren je zou kunnen kijken naar ofwel de originele motor of de traxxas velineon motor (de versie voor de 1/16 autos) voor meer topsnelheid op 3s.zelf vind ik de standaard motor heel goed. Ook kan je kijken naar heli motoren zoals scorpion motoren. Licht eraan wat je wilt gaan doen. Ga je alleen speedruns doen of ook offroaden.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Ik heb sinds kort 2S 1300mAh liggen voor in de emb... Maar ik kan amper 4 minuten rijden (rustig en soms eens wat harder). Met een Gens Ace 3S 1800mAh kan ik veeeeel langer rijden. 20 min en langer. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Heb de lipo's al wat laten cyclen maar nog steeds... Pff.

Ook heb ik een vraag over de voorste shocktower.. Zijn er hier sterkere versies voor? Hij is weer door een heel kleine botsing licht naar achter gebogen.. Weer maar 1mm / 2 mm. Vind het niet echt fijn dat ik er hele tijd moet op letten dat die niet stuk gaat. Bestaan er carbonnen versies of zouden die gewoon sneller breken?

Maar 4 minuten is wel heel kort, of heb je heen en weer volgas gereden. Met die gens ace rijd je zowieso langer omdat je schrijft dat deze 1800 mah capaciteit heeft. Ik rijd met mijn Turnigy 1700 mah ook wel een kwartier ofzo.

Ja die shocktowers die willen wel snel buigen, je kan eventueel 2 shocktowers aan de voorzijde monteren en dan langere schroeven gebruiken, alhoewel dat voor veel extra gewicht aan de voorzijde zal zorgen.

Ik laat door een vriend carbon shocktowers maken, weet nog niet wanneer ze klaar zijn.

Ik heb drivenproductions ook al een mailtje gestuurd of ze tuningparts voor de EMB gingen maken en dat zijn ze wel van plan, ze hebben een paar EMB's besteld en willen die gaan testen en dan kijken wat voor tuningparts ze ervoor gaan maken.

Hier een kopietje van de mail die ik kreeg van Driven productions.

Hi Wesley,
We plan on making parts for the 1/14th Tacon Soar Buggy we can get a hold of that buggy easy. http://www.nitrorcx.com/25c102-14-soar-buggy-green-brushless.html

From what ive read the buggy is the same as the one your talking about. Do you know if their different? If their are different, do you have a link to where I could buy the LC-Racing EMB 1H ?

kind regards
Javier Evans
owner of Driven Productions

We order a couple tacon buggys, as soon as their here well work on the shock towers, that is the first thing i know i want to do for them.

Any feed back as too other needed parts keep us in mind ,well see what we can do.

De Tacon Soar buggy is dezelfde buggy als de LC-Racing EMB 1h buggy.

Back