Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Super om te horen :)!
Lijkt me wel leuk als er tuningparts komen ervoor. Alhoewel ik vind dat deze buggy geen problemen heeft buiten de voorste shocktower.

Nu even de lipo aan een andere lipotester aangesloten, vertelde me dat er npg 87% capaciteit inzat na de 4 minuten... Zal mijn voltage limit naar 3.6 brengen ipv 3.8. Tijdelijk even tunrigy nano's omdat gens ace niet in stock was door Chinese nieuwjaar.

Als je iets meer weet van de carbon shock.. Ik ben geïnteresseerd.

Ben gewoon van op 3.8V omdat ik nnormaal vlieg.. en dan vliegt ie totaal nietgoed meer op 3.4V :)

Nu, heb veel langer kunnen rijden tot 3.6V maar helaas is door de klap gisteren (waardoor shocktower gebogen was) blijkbaar ook de bovenste gearbox housing kapot geraakt. Is gebarsten.. Dus mijn shocktower hangt niet zo vast meer.

Even tonen wat er kapot is:

5139f56645fee-DSC00313%5B1%5D.JPG

5139f57868afe-DSC00314%5B1%5D.JPG

Cut off op 2,8Volt en accu's van 1550Mah en 2S.

Daar haal ik met volgas op en neer rijden, op de weg, zo'n 19 minuten rijtijd mee!!!

Kortommet die 1550Mah accu's kan ik gerust op een baan de wedstrijden mee knallen tussen de 1:10 auto :):):)

PS Carbon shoktowers zien er vet uit, da's een feit, maar ik vind dit meestal niet de beste oplossing.
Aluminium van bv 7000 legering zou mij veel beter bevallen, het buigpunt is dan veel later als van de towers die er nu op zitten maar ze kunnen wel enigzins flexen/buigen.
Carbon heeft de vervelende eigenschap, (buiten heel veel goede) dat ze absoluut niet flexen en kunnen gaan delamineren, ondanks dat je de zijkanten verlijmt met superglue.
Het kwalijke is dat of de towers gaan breken, of het diffhuis zoals bij Jesse gaat telkens naar de knoppen.
Bij een impact zoekt de energie het zwakste punt, kapot gaan doet er iets.
Zal daarom eens kijken voor dikkere en een iets hardere alu variant om CNC te laten fresen.

super om te horen :) Zou wel leuk zijn moest de shock door iets anders kunnen opgevangen worden.
Even tijdelijk het scheurtje met secondelijm gefixt :) Niet echt de beste oplossing maar kan wel wat rustig rondrijden nu. En hopelijk nietmeer botsen zoals gisteren.

2,8 V is weinig hoor!
Het minimale is eigenlijk 3.0, maar voor de zekerheid zou ik gaan voor 3,2.

Ook maar even blauwe threadlock besteld.. De twee langere vijzen die de shocktower verbindt aan de gearbox casing draaien zot.. Je kan er blijven aan draien en na een paar minuten rijden komen ze er wat uit.

Is de gearbox van alu dan?
Want het schijnt dat je beter geen Locktite kan gebruiken in/op plastic, omdat dat het plastic " opvreet " op den duur, en als je hem uit elkaar hebt gehaald dan draait de schroef gewoon de draad kapot in de gearbox.

Ik zou niet weten Ruud waarom 2.8 volt te weinig is.
Ik/wij rijden zo al zolang als er races zijn met Lipoos met de cutoff op 2.8v en nooit geen problemen gehad.
Pakt de eerste cel als cutoff die 2.8v aantikt dus in mijn optiek geen probleem, en de ervaring leert ook dat het geen problemen geeft en dit in zowel 1:8, 1:10, 1:12 en nu ook in de 1:14 weer niet :):)

Wat betreft de blauwe loctite, die werkt niet op kunstof, er is wel speciale loctite in een tube voor schroeven in kunstof. Je kunt ook Zappy kit gebruiken maar ik weet niet wie die nog verkoopt tegenwoordig, geweldig spul is dat voor vele toepassingen.

Maar het beste is gewoon een nieuw diffhuis monteren ipv alle ander middeltjes.
Gaat je diffhuis dadelijk echt kapot rij je mischien nog veel meer kapot als alleen dat diffhuisje van een paar eurootjes.
Wat ook nog kan maar ik weet zo 123 niet welke schroeven je nu bedoeld...
Opboren en door en door steken met een moertje.

De schroeven in het kunststof moet je met beleid aandraaien, dus niet volle kracht doordraaien totdat het niet meer gaat, want dan kan je inderdaad eeuwig blijven draaien.

Gewoon aandraaien totdat je het wat zwaarder voelt gaan en wellicht voor je gevoel iets eerder stoppen met aandraaien dan je gewend bent.

Op mijn Losi Mini 8ight heb ik carbon shocktowers zitten en deze zijn steviger dan de aluminium versie maar ook weer niet te " stevig" want heb ze ook wel eens gesloopt en dan bleef mijn diffcase onbeschadigd.

Ik heb de diffcase van de EMB eens vergeleken met de Losi Mini 8ight versie, en de Losi versie is bij de bovenste bevestigingsgaten een stuk dikker uitgevoerd.

Het kan dus zijn dat als ik switch naar carbon dat ik dan eventueel mijn diffcase van mijn emb sloop. Echter koop liever een nieuw diffcase (waarbij meestal enkel de bovenkant kapot gaat, ipv een nieuwe shocktower set aangezien die diffcases vrij goedkoop zijn.

Ik heb laatst wel als test een kapotte diffcase gelijmd van mijn emb, had Pattex 100% lijm gebruikt wat wat dikker is en dat werkte best goed.

Pattex 100% - Voor een sterke hechting op alle materialen

Aha, bedankt voor de tips. Heb net mijn offroad velgen binnen door TNT Post :) (Leveren hier blijkbaar tot 's avonds in België.. handig!)

Er stond o de site wel 12mm hex maar moet ze handmatig nog wat uitschuren met iets omdat de hex nut niet in het wieletje past.. En als hij vast komt te zitten krijg ik de hex nut er nietmeer uit. Al 1 wieletje gedaan en nu past hij perfect.

De secondelijm houdt voorlopig ook goed. Ik ga best wat reserve onderdelen voor de voorkant bestellen zodat ik ze altijd op voorraad heb liggen.

Ik zou niet weten Ruud waarom 2.8 volt te weinig is.
Ik/wij rijden zo al zolang als er races zijn met Lipoos met de cutoff op 2.8v en nooit geen problemen gehad.
Pakt de eerste cel als cutoff die 2.8v aantikt dus in mijn optiek geen probleem, en de ervaring leert ook dat het geen problemen geeft en dit in zowel 1:8, 1:10, 1:12 en nu ook in de 1:14 weer niet :):).

De cutoff gaat pas in werking treden wanneer de totale voltage van de pack lager is dan 2.8v * aantal cellen. En niet wanneer 1cell 2.8v is. Is ook wel logisch want je sluit je balans kabel ook niet aan op de regelaar :)

De eerste tuningparts voor de LC-Racing EMB 1h zijn in ontwikkeling. Zag op de facebookpagina van de fabrikant onderstaande foto en later kreeg ik ook een mailtje van de fabrikant dat ze inderdaad aan het testen zijn.

483737_145954322239016_1294597080_n.jpg

Back