Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Nee die option parts zijn niet uitwisselbaar met de Losi, heel misschien zouden de achterste hubs passen maar dan wel met aanpassingen.

Mooie hardcases, passen ze precies, zonder aanpassingen? Rijd je met een Losi of een LC-Racing? Heb je er een foto van met de accu in de auto gemonteerd.

Kleine aanpassing moeten uitvoeren, klein stukje weggevijld van het plastic zijkantje van het frame, ter hooghte van de schroefjes. Ook de originele batterijhouder een stukje afgeknipt en de achterste iets naar voor verplaats.

ss109612.jpg

ss109613.jpg

grts

Mag ik je vragen waarom de accu naar voren verschoven is en niet naar achteren?
Heb je dit bewust gedaan of was het zo het makkelijkst?
Auto springt al met neus naar beneden vindt ik, daarom heb ik de accu juist naar achteren gelegd...

Heb beide geprobeerd, en vondt juist dat die naar achter helde, heb wel zo een "bat-wing", dat zal er wel mee te maken hebben?.

grts

Mooi accutje, alleen jammer dat je toch de zijkant van de batterytray moet aanpassen. Ik had bij mijn LC-Racing ook de zijkant ervanaf geknipt alleen merk dat de accu dan soms wel wat wil schuiven.

Da's wel op te lossen door het middelste schroefje van de chassis front guard te vervangen door een iets langer exemplaar en door het topdeck (onder de ESC) ook een schroefje doorheen te maken met een stukje ducktape erom. Door meer of minder tape te gebruiken kun je zelf bepalen hoe strak de accu komt te liggen.
Zo kan de accu geen kant op en al bij al duurt dit een minuut of vijf om aan te passen.

Hmm ductape, langere schroeven, het zal vast goed vast zitten, maar heb toch liever een accu die meteen goed past.

Ik ga voor een clean look ;-) binnenkort nog even mijn esc draden veranderen voor zwarte draden.. black on black

%25255BUNSET%25255D.jpg

Hahahaha ja tis maar wat je belangrijker vindt.

Ook met die schroef erin als accusteun is het wel een cleanlook hoor, klinkt heftiger dan het is en je ziet m bijna ook niet zitten.

Ik wil m snel en hard hebben, functionaliteit staat voorop niet de bling bling factor.
Heb je met races ook niet veel aan, veel bling bling is vaak dan ook enkel bedoeld voor het visuele en niet voor de functionaliteit.

Maar okay het oog wil ook wat :):):)

Ik denk niet dat ik mijn hop ups puur voor de bling bling doe hoor, rijd immers ook wedstrijden dus weet dat to much bling bling niet altijd goed is.. (lees alles van aluminium monteren) Maar ik maak hem liever snel, goed rijdend en ook nog mooi voor het oog.. :-)

Veel carbon onderdelen gemonteerd voor gewichtsbesparing maar ook voor stevigheid.

Exotek carbon chassis gemonteerd, waarmee je een grotere motor kan monteren.

ALs je echt snel wilt gaan, kan je beter meteen investeren in een betere (grotere diameter) motor.

En gebruik fijne accu's die mooi passen ;-)

%5BUNSET%5D

%5BUNSET%5D

Die rc plus lipogjes die passen ookwel goed, zezijn laag en strak.

Ik heb de zijkantjes verandert door ze af te knippen.

En heb velco op chassis en op battery.

Die battery kan geen kant op.

Zal morgen misschien wel eens een foto posten.

En heel misschien een video.

Mooie updates en erg leuk dat er volgens mij weer 1/14 buggy rijders bij zijn gekomen. het zal er hier van de zomer hopelijk ook wel van komen :)
En damon ben benieuwd
Grts

Ik ben ook benieuwd naar filmpjes en nog meer foto's van andere 1/14 buggy rijders.

Ik zag dat de indoorbaan in Oss nu ook een stock 1/14 losi mini 8ight klasse heeft, voor mij niet interessant aangezien die van mij niet stock meer is en ik het te ver vind, maar wel leuk dat er een klasse voor is.

Vannacht komt normaal een filmpje online.

Ben wel op zoek naar een goede wing.

1 dat wat steviger is gelijk losi mini 8ight...

Op circuit stonden de veertjes van de emb een beetje te hard.

Ik heb die van carisma besteld.

Ik had de voorste shock vanboven op het binnenste gaatje gezet en dat ging al veel beter bij het sturen,

Het toffe aan de emb iswel dat hij race.klar is perfect voor indoor circuit.

Gaat hard genoeg.

En het is super budget vriendelijk.

Als je kijkt als je een goede 1/10 schaal wilt competitie gericht moet het een kit zijn dan moet je nog alles kopen.

En de battery's kosten geld buiten bij dit kleine ding cheap battery's en alles inbegrepen en raceklaar

Waar heb je gereden? En die aanpassing aan de voorzijde had je zeker gedaan voor meer stuur? De emb spoiler is van nogal stug lexaan en scheurt snel. Ik vind de spoilers van phats body's wel fijn zijn ook van lexaan maar een stuk steviger. Anders kan je een losi spoiler monteren.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Jaa de voorzijde was inderdaad voor meer stuur.

Aangezien dat de veertjes iets te hard zijn kon ik het zo een klein beetje joplossen.

Ik heb gereden bij yellow racing in bredene.

ja een maat van mij moet het filpje online zetten endan stuur ik meteen het hier naar door.

wesley kan je dan die castle regelaar ook met pc instellen ookal is het neit met castle motor?

De meeste Castle Regelaars kun je via de USB link instellen via de computer ja.
Maakt niet uit wat voor motor er aan zit.

QUOTE=WesleyRoy: De emb spoiler is van nogal stug lexaan en scheurt snel.

Nope, de spoiler en bodie die er bij aanschaf opzit is niet van Lexan maar van PVC gemaakt.
De losse bodie die je kunt bestellen van LC-Racing, de blanco danwel, is wel van Lexan en daarom zijn deze blanco/ongespoten dan ook duurder dan de geprinte/bedrukte PVC bodie die er standaard bij zit.

Back