Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Als ik op de onroad indoorbaan rijd dan rijd ik met foam's en voor de offroad indoorbaan heb ik schumacher mini pins rondom op schumacher sst velgen en ook een goedkoop setje rallyblocks van fasttraxx, nog niet indoor uitgeprobeerd, maar die schumacher pins schijnen vaker gebruikt te worden. Ik heb ze namelijk ook op de achterbanden van mijn b4.1.

Dit zijn de Fastraxx rallybanden geplakt op velg, te koop bij apexmodels.
FAST0074W.jpg

en dit zijn de Schumacher minipins

U6623s.jpg

LC-Racing EMB -1h buggy

Gisteren uitgebreid getest met de LC-Racing EMB 1h. De auto reed en sprong goed. De standaardbanden hadden wat te zachte inserts om lekker te rijden dus had de Schumacher mini pins erop gezet en dat scheelde wel veel.

De demping mag nog wel iets zachter voor de offroad baan, voor de onroad baan was het perfect.

Hier mijn promotiefilmpje wat ik voor de fabrikant gemaakt heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begin steeds meer fan te worden van de EMB 1h. In het begin dacht ik dat de shocktowers erg zwak waren, had er namelijk 1 flink verbogen na een aanrijding met een autoband. Maar op de indoorbaan ook flinke crashes gehad en dat had hij allemaal overleeft.

Eigenlijk heeft deze auto enkel andere banden nodig.

Ik ga nog wel wat verder testen met de dempers. Want denk dat daar nog wel voordeel in te halen valt.

Ziet er idd enorm snel uit in die videos mooi :D
Paar vraagjes: hoe is de motor vergeleken met de stock motor van de 8ight mini? snelheid en temperaturen hoe verhouden die zich bij de standaard autos? weet je voor soort alu het is bij de EMB 1h? het ziet er in ieder geval wel mooi uit
Merk je veel verschil in hoe ze rijden?
Grts

De Losi heeft standaard wel betere banden, maar de motor is gewoon niet super. De achterkant van de motor raakt op den duur los waardoor het motoranker heen en weer gaat en de spur beschadigd vanwege een verkeerde gearmesh.

Daarnaast heeft de Losi standaard geen bescherming voor de spur en pinion. En is de servo erg traag.

Bij mijn Losi heb ik nu aardig wat dingen veranderd. Waaronder een sterkere servo maar toch heb ik nog het gevoel dat de stuurinrichting niet lekker soepel gaat, het kraakt en het piept, hier hoor je meerdere mensen over klagen. Desondanks zal dat met name de pietje-precies mensen zijn (waaronder ikzelf :p) want de gemiddelde rijder zal het wellicht niet opmerken.

De gearcases van de EMB zijn vermoedelijk wel van een iets slapper kunststof, bij een frontale aanrijding met een wiel van een echte auto, verboog ik de shocktower flink en was meteen de gearcase gebroken.

Echter op de offroadbaan merkte ik daar niks van..

even voor de goede orde ik heb jou ervaringen soort van ruw vertaalt en op het URC forum gepost in het thread voor de tacon buggy met credit en filmpjes;)

EMB 1h

Oke dat forum houd ik niet bij, wel het RC tech forum.

De motor blijft trouwens koeltjes. Na wat flinke rondjes op de indoorbaan in Haarlem, (veel grip) was de temperatuur van de motor slechts 40 graden.

Wil je ook het youtubefilmpje posten. Dat is een soort van promotiefilmpje van de auto.

edit te snel gelezen.. lees dat je ook het filmpje had gepost ;-)

edit 2. inmiddels maar even snel een account aangemaakt op urc.. (krijg het nog druk om al die fora enigzins te volgen ;-), heb je een linkje naar het topic kon het niet vinden.

Klinkt goed Wesley mooie uitleg, dan lijkt het me toch dat onder de kap de EMB 1H misschien wel de mooiere/betere is dan zit je zo te horen aleen nog met dat reserve stukken wat lastiger zijn klinkt het mij..
Of zou je denken dat die losi die crash waarbij je je tower/gearcase kapot had wel gewoon had overleefd? beetje gissend enkik?
Over tacon heb ik zelf ook wel positieve dingen gelezen als budget motoren op amerikaanse forums

Klinkt goed Wesley mooie uitleg, dan lijkt het me toch dat onder de kap de EMB 1H misschien wel de mooiere/betere is dan zit je zo te horen aleen nog met dat reserve stukken wat lastiger zijn klinkt het mij..
Of zou je denken dat die losi die crash waarbij je je tower/gearcase kapot had wel gewoon had overleefd? beetje gissend enkik?
Over tacon heb ik zelf ook wel positieve dingen gelezen als budget motoren op amerikaanse forums

ja een beetje gissen, ik heb toen ik de Losi kocht al heel snel de towers vervangen voor carbon exemplaren. Ik moet er ook bij zeggen dat de standaard shocktowers van Losi ook gewoon van simpel metaal zijn.

Hobbyparz.com gaat de auto leveren vanaf december begreep ik, ik zie er alleen nog niks van op de site.

Nou ik denk dat waar je een alu tower buigt carbon vandezelfde dikte vast wel afgebroken zou zijn ofniet..
Maar als de stock losi towers van normaal metaal zijn maakt die EMB 1h deste mooier vergeleken

Nou ik denk dat waar je een alu tower buigt carbon vandezelfde dikte vast wel afgebroken zou zijn ofniet..
Maar als de stock losi towers van normaal metaal zijn maakt die EMB 1h deste mooier vergeleken

Ja die van de Losi zijn gewoon zwart.. Ik vind die goud/gele kleur van dat alumunium van de EMB wel mooi en sjiek staan.

Dit is de website van LC racing

LC 1/14 off road buggy in metal and plastic version, with brushless or brush motors

Foto van de Tacon versie.. die Hobbypartz.com gaat leveren.

kbo9s6.jpg

In amerika gaanze tacon noemen omdat hobbypartz vind dat tacon beter gaat verkopen.

Okaal vind ik dat niet logisch aangezien tacon ook motoren enz en meer verkoopt...
Endan is tacon 1/14 auto van andere firma is.

Als ik op de onroad indoorbaan rijd dan rijd ik met foam's en voor de offroad indoorbaan heb ik schumacher mini pins rondom op schumacher sst velgen en ook een goedkoop setje rallyblocks van fasttraxx, nog niet indoor uitgeprobeerd, maar die schumacher pins schijnen vaker gebruikt te worden. Ik heb ze namelijk ook op de achterbanden van mijn b4.1.

Dit zijn de Fastraxx rallybanden geplakt op velg, te koop bij apexmodels.
FAST0074W.jpg

en dit zijn de Schumacher minipins

U6623s.jpg

Die mini pin zijn 1/10 wielkes?

Ja oorspronkelijk bedoeld voor Schumacher rally auto, je moet dus de tourwagenversie nemen. Je hebt immers ook Mini pins voor buggy's 1/10 die moet je niet nemen die zijn te groot.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Laatst bewerkt:
Hey luitjes,, ik dacht ik maak weer eens wat foto's van mijn huidige mini 1/14 wagenpark ;-).

Tegelijkertijd kan ik mijn nieuwe Hudy pitmap als mooie achter/ondergrond gebruiken ;-)

Losi Mini 8ight.
%255BUNSET%255D.jpg

%255BUNSET%255D.jpg

%255BUNSET%255D.jpg

%255BUNSET%255D.jpg

LC-Racing EMB 1H
%255BUNSET%255D.jpg

%255BUNSET%255D.jpg

%255BUNSET%255D.jpg

CVD-assen van de kitversie ;-)
%255BUNSET%255D.jpg

spotgoedkope rallybandjes van Fastrax
%255BUNSET%255D.jpg

%255BUNSET%255D.jpg

mini servo met verstelbare servosaver
%255BUNSET%255D.jpg

Losi Mini 8ight, Lc-Racing EMB 1H & 1HK(kit)
%255BUNSET%255D.jpg

%255BUNSET%255D.jpg

%255BUNSET%255D.jpg

Beiden hebben een aluminium chassis echter de EMB heeft aan de achterkant ook een kickup.
%255BUNSET%255D.jpg

%255BUNSET%255D.jpg

De Losi is behoorlijk gepimped met option parts of aftermarket spul.. waaronder:

* Drivenproducts upperdeck,
* Phat bodies spoiler,
* carbon batterybrace,
* Mamba Micro esc,
* Aluminium suspension mounts,
* aluminium Hub carriers.

De EMB is nog standaard, op de rallybandjes na en de spektrum ontvanger.

:p

De standaard regelaar van de Losi die stottert nogal. Daarom heb ik toen de Mamba Micro gekocht. Een goede regelaar, lekkere soepele acceleratie. Maar kwam er later achter dat er ook goedkopere alternatieven zijn. De regelaar in de EMB is net so smooth als die Mamba en denk ik een stuk goedkoper.

Back