Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Ik keek op die site rc-store-online en er staat nu ook een 1/14 rally van lc
Maar komt er ook een kit van die shortcourse?
Grts

Van de Shortcourse is geen kit versie. Ik zou niet voor de kitversie gaan, aangezien de electronica gewoon erg goed is die bij de RTR zit.

Oke dan ind het wel wat hebben :D
Zal er eens over denken, volgens mij is die shortcourse nog niet leverbaar..
Grts

Nog niet erg veel info gevonden
Beetje gezocht naar de variant die onder Tacon verkocht word daar is meer over te vinden
Grts

Met goedvinden van Auto-G de topicnaam aangepast. Langzamerhand is dit topic immers een verzameltopic geworden voor zowel de Losi als de Lc-Racing buggy.

De LC-Racing buggy begint in het buitenland steeds populairder te worden en hij is al hier en daar leverbaar binnen de BeNeLux.

Daarnaast is Schumacher de distributeur geworden dus dat maakt de parts-support weer wat makkelijker.

Zijn er nog meer mensen met een Losi of LC Racing buggy? Post even een fotootje van je buggy en deel je ervaringen ermee.

Leuk :D
Er staat idd aardig wat info en hoop beeldmateriaal over bijde autos..
Als er nog andere 1/14 buggy zijn of misschien ander modellen zijn wat mij betreft welkom ben altijd benieuwd
Als je nog fotos of info in de startpost wilt toevoegen mag dat wat mij betreft ook gerust.
Nu moet ik zelf nog maar een keer de knoop doorhakken
Ik zou twijfelen tussen de losi buggy of de lc shortcourse denkik
Grts

Tja de shortcourse of de Losi buggy. Waar ik een beetje twijfels heb bij de short course is de banden, dat lijkt mij een vreemde maat.

Op de buggy passen gewoon tourwagenbandjes/velgen en dus een hele brede keuze.

Met een shortcourse ben je redelijk beperkt, anders zijnd e wielen ofwel te klein ofwel te breed en steken ze buiten de kap uit.

Hey goede opmerkingen inderdaad bedankt.
Ik kon weinig vinden aan andere 1/14 shortcourse dus banden en kappen zou vast moeilijker zijn zal nog eens zoeken
Die buggys zijn ook populair op sommige plekken wat ook helpt voor onderdelen en hopups i guess..
Ik heb geen haast bestel wel een keer als ze iets langer uit zijn en het lekker weer is
Als je toevallig bruikbare info tegenkomt lees ik het graag

Daarnaast denk ik dat de buggy beter presteert dan de shortcourse. Een shortcourse heeft een hoger zwaartepunt dus vrees eerder de neiging tot omrollen, desondanks is hij wel weer iets groter dan de buggy.

Dat geloof ik zeker, en je zal ook wel meer weerstand ondervinden bij het rijden door terein dan bij de buggy lijkt me.. (door de bumpers en body etc kan veel makkelijker blijven haken denkik, bijv door kort gras of bladeren enz zal je dat wel merken?)
Misschien dat je hierdoor wel meer mogelijkheden hebt met de buggy of meer terein doorkomt
Ik zit nu ook met het crazy idee om mss maar mn 1/8 om te bouwen naar een shortcourse look en er een mini buggy bij te halen.
Maar dat ga ik nog even bezien ik laat het nog wel eens weten wat ik uiteindelijk zal worden haha..
Grts

Aha, thanks voor de tip ;)

Enig idee voor nog een goed setje velgen / banden die ik er kan opzwieren voor op de baan te rijden? Will de offroad tires niet direct kapot rijden op tarmac.

Goedkope banden voor op straat. Apex models.com en dan zoeken naar fasttrax rallyblocks erg goedkoop 10.,60 set van vier en geplakt op velg en redelijk slijtvast

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Heb hem. Vandaag even snel op een gens ace, 3S 1800mAh 25C.. Veel te veel kracht! Spoiler was er direct af en front shocktower heel licht gebogen aan een hoekje. Denk dat ik hem toch maar op 3S laat. Kent iemand betere en sterkere spoilers?

Dat is snel, dat u hem binnen heeft!
Persoonlijk denk ik dat 3S vrij veel is hoor?
Hoeveel Kv heeft het motortje?

4500kv en ja woon niet zo ver van DMParts.be dus vandaag gaan afhalen.
Zou op 2S-3S moeten werken maar kan dus bijna badkflips doen vanuit stilstand met 3S. Rijdt zeker meer dan 50/60km/h per uur.

Zou ik een 2S steken?

Back