Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Ah oké.
Ik zou op 2S gaan rijden als ik u was.
U rijd nu op 3S namelijk theoretisch bijna 50.000 toeren, wat mij voor de motor niet goed lijkt, maar ook de slijtage van de auto zal ( veel sneller gaan ).

Spoilers slijten altijd snel vooral de lexaan spoilers. Desondanks rijd ik alweer en tijdje met de originele spoiler. Backflips etc zou ik niet doen. Ik zou gewoon lekker op 2s rijden. Welke accu's gebruik je.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Was niet van plan om een backflip te doen. Deed ie vanzelf. :D
Zou de losi mini 8ight spoiler passen of een 1/10th scale spoiler?

Heb nu de standaard 1100 mAh NiMH en een 3S 1800mAh. Ik ga wat 2S'ers bestellen denk ik. 3S is wel tof maar moet je hele tijd op je throttle letten. Jammer dat ik geen curves kan instellen.

1:10 past misschien wel, als je zelf de gaten boort.
Alleen word hij dan ook weer zwaarder achterop lijkt mij, waardoor je weer meer wheely's maakt, en je spoiler weer als wheelybar functioneert :)

Torsion bars zijn waarschijnlijk swaybars, die zorgen voor een betere wegligging onroad, geloof ik.

Ga toch op 2S blijven. Heb hele tijd op 3s gereden vandaag. Is wat te lastig om hele tijd de throttle zo hard in te houden. Van het minste je duwt is hij al weg. Jammer dat er geen expo op zit.

Heeft nog iemand problemen met het programmeren van de ESC?
Bij alle opties waar er meer dan 4 keuzes zijn geraak ik niet hoger dan 4. Ik kan bijv geen lipo voltage cut (nummer 6 3.4V) instellen. Max. tot nummer 4.

Ik heb nog helemaal niks gedaan met de regelaar, alles staat nog op de standaardinstelling zoals ik hem kreeg.

Heb je er ook zo'n digitaal programmeerkastje bij? Daar is het niet moeilijk mee in te stellen.

1:10 past misschien wel, als je zelf de gaten boort.
Alleen word hij dan ook weer zwaarder achterop lijkt mij, waardoor je weer meer wheely's maakt, en je spoiler weer als wheelybar functioneert :)

een 1/10 lexaan spoiler past gewoon mits je inderaad zelf de gaten boort. Ik zou geen kunststof spoiler gebruiken, dat is allemaal veel te zwaar.

Kijk eens op Phat's bodies, Phat Bodies — Home die heeft goede spoilers, weliswaar ook van lexaan maar zien er wel gaaf uit. Daarnaast hebben ze eventueel ook ander soort bodys.

OH en mijn spoiler van mijn Losi fungeert soms ook als wheelybar, maar dat komt niet door de spoiler maar door het lichte gewicht van mijn carbon losi met flink wat vermogen.

Torson bars ken ik niet,waar heb je dat gelezen/gehoord. Of bedoel je swaybars? Die zorgen voor meer stabiliteit als je onroad met je auto gaat rijden, voor offroad heb je er niet veel aan. Of als je op tapijt gaat rijden.

"A sway bar or anti-roll bar or stabilizer bar is a part of an automobile suspension that helps reduce the body roll of a vehicle during fast cornering or over road irregularities. It connects opposite (left/right) wheels together through short lever arms linked by a torsion spring. A sway bar increases the suspension's roll stiffness—its resistance to roll in turns, independent of its spring rate in the vertical direction. "

Wow thanks. Rijd jij op lipo of nimh?
Ik ga nl. 2S lipos bestellen. Zou ik kleinere packs nemen 2S 1300mAh of grotere 2S 2200mAh?

Ik hoop dat de lipo cutoff werkt. Ik voel altijd wel aan wanneer ik moet stoppen met rijden maar is niet zo veilig als een cutoff. Heb wel een beeper die ik kan gebruiken.

Bednkt voor phats link. Ziet er goed uit. Mijn buggy s geflipt en volledig op de spoiler terecht gekomen, vandaar dat hij gebroken was. Heb hem met fber tape aan elkaar gehangen (zit er niet uit) maar ondertussen nog op de spoiler belandt en leeft nog steeds... Fbertape versterkt ze zeer goed en s tevens licht... Mijn volgende spoiler krijgt eers een laagje fiber tape.

Ik wil een 1:10 spoiler voor meer downforce.. Of zou dat niet zoveel helpen? Passen die phat bodies op de emb-1h?

Jesse

Als het past zou ik voor de 2200mah gaan, dan kun je langer rijden per pack.
Meer downforce denk ik persoonlijk dat je dat alleen gaat merken als je gaat racen, maar dat weet ik niet zeker.

Thanks. Welja, heb een spoiler van de Sprint gekregen van een vriend. Is 18cm dus een stuk groter. Zal eens zien wat het geeft.

Ik heb net de NiMH pack kapot gereden denk ik.. Hij had extreem warm en was nog net vol (gisteren opgeladen).. De ene moment had ik kracht, de andere moment ging hij bijna niet vooruit. De 3S 1800 mAh werkt super :) Heb er iets meer dan een half uur mee gereden..

Zal dan maar een 2S 2200 mah nemen, bedankt

Heb ondertussen nogmaals herbekeken. Een 2S 2200 mAh past niet. 2S 1800 mAh of kleiner van Gens Ace.

3S gaat ook maar onder de 1800 mAH

Hoi Jesse,

voor meer downforce zou je kunnen kijken naar de Phats spoilers, die geven wel meer downforce.
http://phatbodies.bigcartel.com/product/new-phat-bodies-bat-wingset

Maar als je last hebt van te weinig grip, zou ik eerst eens kijken naar andere demperolie. De EMB is standaard veeeeel te stug afgeveerd. Als je er 15 wt achter zal doen en wellicht wat lichtere veren dan zal je merken dat hij al beter zal rijden.

Er zijn phats bodies die ook op de emb passen, moet je kijken op de website het staat er gewoon bij voor welke auto's ze geschikt zijn.

Oh en ik heb een 2200 mah Gens Ace in mijn EMB zitten, maar ik heb de zijkantjes van mijn accuhouder (aan de buitenzijde) ervanaf geknipt.

Back