Madhouse rijdt Tamiya Cup

daarom heb ik ook gewoon aan de achterzijde een bumper zitten Roy....
(hoewel ik eigenlijk nooit van achteren word geraakt, voordeel van achteraan rijden :showass:)

ja maar als je op een ronde word gezet, gebeurt dat door de mensen die echt goed kunnen rijden, die gaan wel om je heen.......

Dat is een statement die niet altijd opgaat hoor.
Men moet beiden rekening houden met elkaars snelheid, rijvaardigheden en dat het toch ook een wedstrijd is.
Het inschatten van snelheid en rijvaardigheden is niet altijd van zelf sprekend.
Een snellere piloot neemt altijd de binnenkant van de bocht, een tragere piloot neemt op dat ogenblik het best de buitenkant van de bocht zodat beide piloten zo weinig mogelijk tijd verliezen.
Men mag niet vergeten dat elke piloot die aan de start komt mee doet om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten.
Of dit nu een zeer snel of een zeer traag resultaat is heeft geen belang wel de manier (lees omstandigheden) waarop alle piloten het resultaat behalen.

ik voel hier een discussie aankomen welke ik hier niet wil gaan voeren
neem maar van mij aan dat alles goed komt met de wesstrijden.......

Idd laten we die discussie elders voeren.

Ik ben voor mijn TT-02 nog wel erg in twijfel of ik de 105 regelaar(s) ga houden. Bij mijn mini gaf hij al de geest en lees meer slechte verhalen over deze regelaars.

ja, ik rij ook met de 105 en tot nu toe nog geen problemen gehad.
je heb nu wel wat meer keuzes alleen denk ik dat bij de finale later dit jaar er toch weer een Tamiya in moet zitten en dan moet je bijna wel naar de 105 icm Lipo

De 302 of 02s zou ook kunnen, beiden Tamiya. En Carsson word ook toegelaten dus dat maakt je keuze al weer wat breder.

Op de open clubwedstrijd bij MRC vorige maand had er ook iemand problemen met de 105 (kapte er ook mee) en afgelopen weekend bij de laatste heat stopte mijn TT-02 er ook mee, al weet ik daar niet of het aan de regelaar heeft gelegen.

Als je met een lipo rijdt heb je aan de 302 of 02S geen LVC , dus of zelf goed in de gaten houden of een losse LVC erop.
Nu zal een heatje rijden geen lipo leeg trekken , maar bij trainen, of gewoon rondjes draaien kan het misschien een issue zijn ....

Ik rijd al een tijdje met de 02S , ik vindt dat een fijn regelaartje , echter gemis is de LVC

De 302 of 02s zou ook kunnen, beiden Tamiya. En Carsson word ook toegelaten dus dat maakt je keuze al weer wat breder.

Op de open clubwedstrijd bij MRC vorige maand had er ook iemand problemen met de 105 (kapte er ook mee) en afgelopen weekend bij de laatste heat stopte mijn TT-02 er ook mee, al weet ik daar niet of het aan de regelaar heeft gelegen.

Bij mijn problemen had ik het idee, dat de goedkope snelle servo te veel stroom trok. Dure servo gaf bijna geen probleem. Ik heb t opgelost door een losse 5A BEC rechtstreeks tussen accu en ontvanger te zetten (de BEC van de Tamiya regelaar gebruik ik dan niet). Kan ik toch die goedkope snelle servo gebruiken.

Ik heb in al mijn auto's Savox 1252 low profile servo's dus daar mag het probleem niet liggen denk ik. Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik niet zo veel verstand heb van elektronica en dus ook niet hoe je een losse BEC er tussen moet zetten :oops:

Jammer dat de 02s en 302 geen LVC hebben, dat is dan weer een gemis op deze ESC's.

Bij de manual van de 02S staat wel iets van low voltage protection, echter kan je er niet uit halen of dat geldt voor een NimH accu of een LiPo accu , igg heb ik er mee gereden met een externe LVC en op het moment dat deze alarm gaf , waren de cellen 3,4 V/cel , dus 6,8 Volt totaal, de ESC had zelf geen status van Alarm , dus ik neem aan dat het geldt voor de NimH accu's omdat de ingangsspanning van de esc ligt tussen de 6,6-7,2 Volt .
Maar misschien moet ik de externe LVC instellen op 3,2V/Cel dan zit je theoretisch op 6,4V totaal . Misschien dat dan de Low voltage protection in werking treedt ?.

Ondanks de gegeven max. ingangsspanning kan hij toch een geladen LiPo aan van 2S ..

Back