Mijn eerste Vbar control ervaring;
VUURWERK
Letterlijk....
Op bovenstaand throttle waarde issue na, leek alles OK.
Ook de motor liep mooi aan (zonder bladen) toerentallen leken OK, alleen de bank throttle waardes waren laag...
Besloten toch mee te vliegen, dus vanmorgen bladen er op en naar het veld.
Lipo er in, control test, alles OK.
Dan.... eens moet de eerste keer zijn, throttle schakelaar on.......
1 tikje op de rotor en heel even..... niets.
Maar nog voor ik kon denken "whu"...
rook en licht signalen onder de kap
Snel motor of.
jammer rook en licht signalen blijven komen
Rap zender aan de kant en kap er af, de vlammen schieten uit de ESC, lipo los.... pwa probleem opgelost.
Ik snap er niets van, ik heb zeker 3 jaar met deze heli gevlogen, zeker meer als 100 vluchten, probleemloos.
Vbar er op en ESC vuurwerk....... hoe dan?
Wat kun je nou mis doen aan een Vbar en/of ESC instellen dat hij "self destruct" gaat, nooit meegemaakt zo iets.
Heb er nu een Hobbywing op gezet, alles lijkt weer OK, maar toch nog het gevoel dat er iets niet klopt.
De ESC geprogrammeerd met de prog box, min en max gas positie ingeleerd met de zender, weer servo parallel op het gas kanaal, alles lijkt OK.
Maar als ik de motor laat lopen en pak dan de throttle setting van bank 1 en verschuif de bar, dan doet de motor niets tot ongeveer 35, en vol gas lijkt hij te halen op ongeveer 70 (daarboven gaat hij niet harder lopen).
Ook de servo die ik parallel op het gas kanaal had staan lijkt het eerste en laatste stuk op de gas knuppel niet te werken, maar hij maakt wel de volle uitslag (ook tijdens het inleren en met het "collective control" vinkje aan).
Throttle bank waardes staan nu 50, 55 en 60.
Ik denk nog steeds, of weer, dat er toch iets niet klopt.
Iemand?
Wat kan ik over het hoofd zien?
Is er nog een zaak in Nl die hier naar kan kijken of mee kan helpen?