Martin: mijn reactie in geel:
Nu weer zorgen dat het dek er mooi in komt twijfel nog of ik het zal verlijmen of met verzonken boutjes ( blijft het wel toegankelijk ) zal bevestigen , ideeën zijn welkom.
Zie de reactie van Klaas. Kan ik het alleen maar mee eens zijn.
bij de foto van de stuurservo heb ik de roeren even er op zijn kop ingezet zodat ik kon zien wat er gebuurde.
moest mijn servo anders plaatsen dan ik had gedaan, eerst liggend maar dan blijft hij de verkeerde kant op sturen

nu staand en iets verzonken prima.
Jouw zender heeft 'servo reverse'. Daarmee kun je vanaf je zender de signalen naar de servo omkeren, zodat hij de, voor jou, goeie kant uit draait... Wellicht kom je in de toekomst nog een keer een situatie tegen waarbij je de draairichting van de servo om moet draaien.
't Is maar een tip.
komt gelijk de volgende vraag;
moet ik het rode draadje van de boegschroef er ook uit halen
op de boegschroef staat 7,2 V maar ik heb een accu van 12 V hoe sluiten jullie dit aan en ik ga ervan uit dat je een kanaal gebruikt waar de stick op zit of denk ik fout.
Ja, dat rode draadje op de regelaar van de boegschroef kan er ook uit.
Twee opties voor die boegschroef:
1) Als je straks je model voor de eerste keer in het water hebt, zul je zien dat je moet ballasten. Ik hou van 'nuttige ballast' in de vorm van accu's. Een kleine 6V loodaccu kost weinig en kan je boegschroef mooi aandrijven. Zoveel gebruik je het ding niet.
2) Boegschroef aansluiten op de 12V en met een regelaar op een stick zetten.
Maar: zorgen dat die regelaar nooit de volle mep aan 12V doorgeeft. Die moet je dus begrenzen.
En ja, gebruik voor je boegschroef een stick.
Al die schakelaartjes op je zender werken via 'alles of niets'.
Leuk voor verlichting en geluid, niet voor functies die geleidelijk aan bestuurd moeten worden, zoals... jawel: de boegschroef.
En nóg een tip: ik zie dat je Tamiyastekkers gebruikt voor de verbinding tussen accu's en regelaars.
Tegenwoordig zijn er véél betere stekkers in de handel, zoals Deans stekkers.
Ja, ik heb vroeger ook Tamiyastekkers gebruikt, maar Deans zijn, mits je ze goed soldeert, veel steviger.