mijn werkverslag HH

Bekijk bijlage 619313

Deze dus ?

Ik heb ook kunstof strip 15 mm, 20 mm en 30 mm breed kan ook ipv latje ?
. hoever laat jij dat latje uitsteken ?
Gr. Martin
Ja, dat zijn ze. Tip: als je ze soldeert: mannetje en vrouwtje even in elkaar steken tijdens het solderen.
Dat latje (of die kunststof strip liet in bij m'n Smit Salland ruim een centimeter uitsteken.
En bij het plaatsen van het dek een rupsje vaseline er op...
Als je de servo-reverse gaat testen: als je ze bij de hand hebt: op alle stick-kanalen even een servo aansluiten.
Dan zie je meteen welke servo reageert.
En: als dat nog niet vanaf de fabriek gedaan is: nummer de kanalen op je ontvanger even met dunne watervaste stift.
Scheelt veel gedoe.

Nou daar heb je hem weer, zat mij toch niet lekker van de REV op de servo dus vanmorgen met een fris hoofd gekeken wat schets mijn verbazing,
IK telde de kanaal nummers aan de hand van de pinnen op de ontvanger MAAR DEZE START MET BATT dom dom dom.
nu dus op juiste kanaal Rev geprobeerd en jasoor hij doet het. ik vind mijzelf hier dus een ontzettende ...........
Probleem, wat dus geen probleem is, opgelost.

Ge. Martin

Martin, Is het mogelijk om de stuurservo 180 graden te draaien en het servo-armpje ook? Misschien moet je dan de lengte van het stuurstangetje ook aanpassen, maar dat lijkt me niet zo moeilijk. Succes ermee! Gr. Klaas.
gedaan
IMG_2007.jpeg

Hallo even een Electra vraag, doen jullie de motoren elk apart afzweren of gezamenlijk op één zekering.
Op hoeveel Amp hebben jullie gezekerd?
ik heb twee Kirk max power motoren
IMG_1888.jpeg

Martin, Wat je gebruikt als ondersteuning voor het uitneembare dekgedeelte is een beetje afhankelijk van hoe je dat gaat borgen. Met magneetjes of met boutjes met verzonken kop. In de ondersteunende strip moet voldoende "vlees" zitten om een boutje erin te kunnen schroeven. En het dek zelf moet dik genoeg zijn om de verzonken kop op te kunnen nemen. In de strip kun je draad tappen, of er eventueel moertjes onder lijmen. In hout getapte draad is te verstevigen met CA-lijm en daarna nog eens de tap erdoor. In mijn Smit Finland heb ik een "pakking" gemaakt van overschilderbare siliconenkit. Het vaste dek afgeplakt met schilderstape, daarna kip op de strip, het losse dekdeel ingepakt in huishoudfolie en in de kit gedrukt. De kit neemt dan exact de vorm aan van het losse dekdeel. Binnen in de romp oude kranten gelegd om eventueel vallend kit op te vangen. Na 24 uur het losse dek eraf en restanten kit weggesneden met een scalpel. Het losse dekdeel is geborgd met 3 doorzichtige werveltjes. Maar dat is meer om tijdens het slepen het dek in positie te houden. Gr. Klaas.

Vorig bericht was even blijven hangen. V.w.b. zekeringen. Geef elke motor er eentje tussen regelaar en motor, anders stopt je BEC. Denk dat 10 Amp. een goede waarde is. Gr. Klaas.

Martin, Wat je gebruikt als ondersteuning voor het uitneembare dekgedeelte is een beetje afhankelijk van hoe je dat gaat borgen. Met magneetjes of met boutjes met verzonken kop. In de ondersteunende strip moet voldoende "vlees" zitten om een boutje erin te kunnen schroeven. En het dek zelf moet dik genoeg zijn om de verzonken kop op te kunnen nemen. In de strip kun je draad tappen, of er eventueel moertjes onder lijmen. In hout getapte draad is te verstevigen met CA-lijm en daarna nog eens de tap erdoor. In mijn Smit Finland heb ik een "pakking" gemaakt van overschilderbare siliconenkit. Het vaste dek afgeplakt met schilderstape, daarna kip op de strip, het losse dekdeel ingepakt in huishoudfolie en in de kit gedrukt. De kit neemt dan exact de vorm aan van het losse dekdeel. Binnen in de romp oude kranten gelegd om eventueel vallend kit op te vangen. Na 24 uur het losse dek eraf en restanten kit weggesneden met een scalpel. Het losse dekdeel is geborgd met 3 doorzichtige werveltjes. Maar dat is meer om tijdens het slepen het dek in positie te houden. Gr. Klaas.
Klaas helder verhaal dank daarvoor
Gr. Martin

Back