mijn werkverslag HH

Bekijk bijlage 619313

Deze dus ?

Ik heb ook kunstof strip 15 mm, 20 mm en 30 mm breed kan ook ipv latje ?
. hoever laat jij dat latje uitsteken ?
Gr. Martin
Ja, dat zijn ze. Tip: als je ze soldeert: mannetje en vrouwtje even in elkaar steken tijdens het solderen.
Dat latje (of die kunststof strip liet in bij m'n Smit Salland ruim een centimeter uitsteken.
En bij het plaatsen van het dek een rupsje vaseline er op...
Als je de servo-reverse gaat testen: als je ze bij de hand hebt: op alle stick-kanalen even een servo aansluiten.
Dan zie je meteen welke servo reageert.
En: als dat nog niet vanaf de fabriek gedaan is: nummer de kanalen op je ontvanger even met dunne watervaste stift.
Scheelt veel gedoe.
 
Nou daar heb je hem weer, zat mij toch niet lekker van de REV op de servo dus vanmorgen met een fris hoofd gekeken wat schets mijn verbazing,
IK telde de kanaal nummers aan de hand van de pinnen op de ontvanger MAAR DEZE START MET BATT dom dom dom.
nu dus op juiste kanaal Rev geprobeerd en jasoor hij doet het. ik vind mijzelf hier dus een ontzettende ...........
Probleem, wat dus geen probleem is, opgelost.

Ge. Martin
 
Martin, Is het mogelijk om de stuurservo 180 graden te draaien en het servo-armpje ook? Misschien moet je dan de lengte van het stuurstangetje ook aanpassen, maar dat lijkt me niet zo moeilijk. Succes ermee! Gr. Klaas.
gedaan
IMG_2007.jpeg
 
Hallo even een Electra vraag, doen jullie de motoren elk apart afzweren of gezamenlijk op één zekering.
Op hoeveel Amp hebben jullie gezekerd?
ik heb twee Kirk max power motoren
IMG_1888.jpeg
 
Martin, Wat je gebruikt als ondersteuning voor het uitneembare dekgedeelte is een beetje afhankelijk van hoe je dat gaat borgen. Met magneetjes of met boutjes met verzonken kop. In de ondersteunende strip moet voldoende "vlees" zitten om een boutje erin te kunnen schroeven. En het dek zelf moet dik genoeg zijn om de verzonken kop op te kunnen nemen. In de strip kun je draad tappen, of er eventueel moertjes onder lijmen. In hout getapte draad is te verstevigen met CA-lijm en daarna nog eens de tap erdoor. In mijn Smit Finland heb ik een "pakking" gemaakt van overschilderbare siliconenkit. Het vaste dek afgeplakt met schilderstape, daarna kip op de strip, het losse dekdeel ingepakt in huishoudfolie en in de kit gedrukt. De kit neemt dan exact de vorm aan van het losse dekdeel. Binnen in de romp oude kranten gelegd om eventueel vallend kit op te vangen. Na 24 uur het losse dek eraf en restanten kit weggesneden met een scalpel. Het losse dekdeel is geborgd met 3 doorzichtige werveltjes. Maar dat is meer om tijdens het slepen het dek in positie te houden. Gr. Klaas.
 
Vorig bericht was even blijven hangen. V.w.b. zekeringen. Geef elke motor er eentje tussen regelaar en motor, anders stopt je BEC. Denk dat 10 Amp. een goede waarde is. Gr. Klaas.
 
Martin, Wat je gebruikt als ondersteuning voor het uitneembare dekgedeelte is een beetje afhankelijk van hoe je dat gaat borgen. Met magneetjes of met boutjes met verzonken kop. In de ondersteunende strip moet voldoende "vlees" zitten om een boutje erin te kunnen schroeven. En het dek zelf moet dik genoeg zijn om de verzonken kop op te kunnen nemen. In de strip kun je draad tappen, of er eventueel moertjes onder lijmen. In hout getapte draad is te verstevigen met CA-lijm en daarna nog eens de tap erdoor. In mijn Smit Finland heb ik een "pakking" gemaakt van overschilderbare siliconenkit. Het vaste dek afgeplakt met schilderstape, daarna kip op de strip, het losse dekdeel ingepakt in huishoudfolie en in de kit gedrukt. De kit neemt dan exact de vorm aan van het losse dekdeel. Binnen in de romp oude kranten gelegd om eventueel vallend kit op te vangen. Na 24 uur het losse dek eraf en restanten kit weggesneden met een scalpel. Het losse dekdeel is geborgd met 3 doorzichtige werveltjes. Maar dat is meer om tijdens het slepen het dek in positie te houden. Gr. Klaas.
Klaas helder verhaal dank daarvoor
Gr. Martin
 
goed zijn weer 'even' bezig geweest,
Het "dekframe" rand van triplex gemaakt maar kwam erachter dat de buikaansluiting niet lekker uit kwam bij het voorschip.
een aantal uur gepraat om de verlijmde rand weg te halen maar is er niet echt mooier op geworden, aangezien dit dadelijk wel water moet tegen houden ga ik dus een nieuw passend dek maken, kan ik gelijk de zijrand ook mooi strak maken.
materiaal is besteld dus even wachten.
Ondertussen maar weer op de electrische installatie gestort.
ik heb , op advies van Roel , mijn batterijstekkers vervangen voor de Dean T stekers, mooi spul hoor sluiten prima aan en met die vergulde contacten zal er weinig overgangsweerstand zijn..
Verder heb ik een 2x wissel krachtrelais geplaatst welke door middel van een mini schakelaar schakelt tussen laden of bedrijf, de bedrijfstand wordt kenbaar gemaakt door een rode mini led. de batt. spanning is af te lezen op een mini voltmeter gewoon leuk om te doen.
In eerste instantie had ik op de batterij van die amp verdeelstekers zitten maar dat werd al gauw stapelen, dit is mijn inziens storingsgevoelig dus
2 strippen kroonsteen genomen en doorlus gemaakt zit wel beter. de bedrading een klein beetje gefatsoeneerd .
IMG_2014.jpeg
IMG_2015.jpeg
relais.jpeg
IMG_2018.jpeg

voor de geïnteresseerden hier wat foto's
 
In principe beveilig je elke regelaar met de daaraan gekoppelde motor. Kwestie van je dure regelaar te beschermen en daaraan gekoppeld je volledige elektrische installatie.
 
gelijk weer een vraag, moet de boegschroef gezekerd worden?
Ik zou het wel doen... er kan zomaar wat troep, planten of wat dan ook in komen.
Kwestie van in het water testen hoeveel ampere dat ding trekt, en dan een zekeringetje zoeken wat het dichtst bij anderhalf keer die gemeten waarde uitkomt. 2 keer kan ook, maar NOOIT meer dan de max stroom die je regelaar volgens documentatie aankan.
 
Back
Top