MiMi DLG

Semisolid

Zo weer terug van vakantie!

Nu na het plak-peg debacle eerst snel een nieuw vleugeltje maken, ik had nog wat rest hout liggen van de twee solid vleugels dus aan de slag!

46 gram voor de geschuurde paneeltjes is niet gek!!!
Met het zelfde hout Heb ik een solid gemaakt en kwam toen uit op 82 gram!

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
volgende keer eerst bespannen en dan werppen (beter nog is een werpblade) plaatsen ;) nu ga je niet lachen als je moet coveren!
wel mooi vleugeltje!

Tjee scherp gezien Zeg!,,,, maarrrrrr hij zit nog los ;-)

Ik heb eerst het gat netjes pas gemaakt, dan gaat de glasvezel er op, die kan ik daarna mooi pas wegsnijden op de maat van het gat eronder, en dan pas bekleden.

Ik heb voor de verstevigingen in de knik geen UD koolstof, maar ik neem aan dat glas ook wel goed is ... Evt met dun epoxy ipv CA...... Toch?

Ik heb voor de verstevigingen in de knik geen UD koolstof, maar ik neem aan dat glas ook wel goed is ... Evt met dun epoxy ipv CA...... Toch?

Ja hoor dat werkt prima, mijn MiMi en die van Huey hebben zelfs geen glasmatje maar dik bespanpapier + epoxy op alle vleugelknikken. Tot nu toe werkt dat prima.

Ik ben ook wat verder....ik heb van vw4style de tip gekregen om als je vleugeltjes uit schuim gaat snijden de site van Loet nog eens door te lezen...en dat was zeer verhelderend.

Ik heb inmiddels alle glas, mylar en koolstofweefsel binnen die huey besteld heeft. Ik heb een nieuw snijbeugeltje gemaakt met gitaarsnaar 0,25mm...en laat die nu op 2S lipo precies de goede temperatuur hebben...en nog geen 500mA te verbruiken..check in da box denk ik dan.....:D ook een mal gemaakt voor de outline van de vleugel.

Nu ff wat malletjes zagen voor het profiel. Ik maak ze van 3mm triplex beplakt met alu tape...dat werkt tot nu toe erg goed.

Ik begrijp overigens dat Huey uitzicht heeft op een mooie mooiberg ? :D

IMG_3272.jpg

snijbeugel is 28 cm breed

IMG_3274.jpg

epoxy is beter ja! voor alles :) CA is eigenlijk een vergif voor kistjes :) vooral als je er mee gaat slingeren... op den duur breekt het gewoon.

en epoxy is lichter, want je kan het overtollige mooi uit het matje deppen voor je het aanbrengt!

Idd, en epoxy blijft enigzins felxibel, CA niet of veel minder....die (enigzins) flexibiliteit van epoxy past beter bij de flexibiliteit van de balsa vleugel is mijn ervaring....kwestie van afstemmen..

Laatst bewerkt:
Voor mijn draadsnijder gebruik ik een gitaarspanner, werkt perfect!

Heb je trouwens ook spullen mee voor disser franck? Ik heb nu twee halve testvleugels gemaakt van de mimi en die met disser is toch echt stukken stijfer

Nu nog een een volledige gaan maken :hammer:

IK heb nog een kilo carbonroving op rol...dus in principe zou ik met disser kunnen glassen...tstaat duidelijk uitgelegd op loet zn site. IK zit een beetje te dubben met of zonder..

Het valt eigenlijk wel mee hoe moeilijk is om disser te maken alleen een perfect resultaat dat is moeilijk! Bij allemaal van die symetrische blokken dan valt elke onregelmatigheid heel erg op

Als je de epoxy met wat katoenvlokken mixt dan blijft het mooi op zn plek en loopt het niet weg. ideaal om je werppen te verlijmen.

Goeie tip...want mijn werppen zit inmiddels los...tenminste ik voel wat speling / gewiebel....dus gestopt met zwiepen en plakken....katoen is idd een goed idee...ff naar 't kruidvat :D

Laatst bewerkt:
Mimi over corsica....

@Frans en andere MiMi lovers.....Huey heeft me gevraagd onderstaande fotos te posten....

nu op corsica een nederlandse MiMi....jonge jonge van dit soort plaatjes glijd ik uit den broeck! :D

IMG_3281.jpg

IMG_3277.jpg

.....ik wil naar corsica! want daar is het een zwiep-paradijs....

Jaloers ....Sigh...:D :D

Met de groeten van Huey :D !

Laatst bewerkt:
Joehoe!!!

Het is me gelukt!!! Onder de 150 gram!!

Sterker nog, hij is helemaal in balans op 141 gram!!
Begon even te twijfelen of ik wel alles er in had ;-)

Echt blij!

Nu hopen dat de wind snel gaat liggen!!!!

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
O jee. Dikke schrik daarnet !!!! Bij mijn vierde worp vanmiddag was het kkkrrrraaaakkkk net nadat ik 'm losliet ! Zomaar ineens het rompje in stukken. Ik begrijp nu wel de reden om het hele rompje in het glas te zetten; het geheel is daar uit elkaar gescheurd waar het pennetje aan de voorkant van de vleugel in de romp zit. De krachten bij een zwiep zijn daar groot, daar is het geheel uit elkaar gekomen. Was het hele rompje in het glas gezet was dit niet gebeurd. Heb een half uur lopen zoeken naar de voorkant van de romp met servo's en ontvanger, gelukkig gevonden door met mijn zender al sturend te zoeken. Gelukkig hoorde ik de servo's bewegen en vond ik alles terug.

Gelukkig heb ik op aanraden van Franck een "modelbouwdoosje" meegenomen naar Corsica, nu dus druk aan het plakken ! In dit doosje zitten ook wat loekie-loodjes, die heb ik straks nodig omdat het rompje door deze plak-actie wel wat zwaarder is geworden. Maar morgen kan ik gewoon weer zwiepen, hier op Corsica echt onmisbaar !!!

Foto van de schade vraag ik aan Franck voor me te plaatsen. De mimi is wat zwaarder maar we kunnen morgen weer zwiepen ! Dank aan Frans en Franck die deze vakantie heel wat hebben toegevoegd.....:D

Back