Mogelijk is er geen snelwegschutter

dus de ramen sneuvelen door kraaien die walnoten/steentjes laten vallen??!!
er moet dus in de auto tussen de glassplinters gezocht worden naar restanten van walnoten dan???!!
of is het toch een vogel met een :2gunfire::2gunfire::2gunfire:
in artikel gelezen dat het aan de verkeersdrempels en type auto zou zijn ivm de grote achterraam in achterklep waar spanning op zou staan,
nou er waren enkele autoos bij ouder dan 5 jaar en ik heb geen verkeersdrempels in nl gezien op de snelwegen,
maar het wordt denk ik wel door media te veel besproken zodat er na apers door heel nl komen,
hier in wieringerwerf is het begonnen met een fiets,koelkast,stenen beeld van een koe,afvalcontainer midden op de weg plaatsen,
dan heb je geen hersens in je bovenkamer als je dat doet,
en schutter is na aperij,
maar wie zegt dat het een luchtbuks is,krachtig of niet,
het kan ook een echt jachtgeweer of pistool zijn geweest,
en al zouden ze zo een gast pakken dan krijgt ie wel een moscowitz als advokaat gratis toegewezen en slechte jeugd gehad zielig verhaaltje erbij en loopt zo een gast binnen de kortste keren weer vrij rond op straat met schadevergoeding toe,let maar op mn woorden,zo is t recht toch,
die weegschaal van vrouwe justitia moet opnieuw geijkt worden,is uit balans,
mvg markioo

maar wie zegt dat het een luchtbuks is,krachtig of niet,
het kan ook een echt jachtgeweer of pistool zijn geweest,

Beide wapens vuren een kogel met veel meer kracht af en die zouden door beide ruiten heen schieten ;-)

Denk eerder dat er iemand een (zelfgemaakt) luchtdruk wapen achter zijn grill heeft geplaatst of iets dergelijks.

Groet,
Theo

Tweede verklaring, er is een voertuig uitgerust met een systeem dat bv vanuit de gril projectielen kan schieten naar andere auto's. Een soort James Bond auto met gadgets, zo moeilijk is dat niet om te realiseren.
Ben je weer met een nieuw, nog niet gepubliceerd projectje bezig? 8O :? :lol: ;)

Ik geloof ook niet dat er een vuurwapen in het spel is, als de kogel niet door de auto heen schiet dan blijft hij wel achter in de auto, in de auto's zijn geen kogels gevonden of andere projectielen gevonden.
Denk dat we van een feit kunnen spreken dat de autoramen geraakt zijn door een projectiel die afketst. Een luchtdruk systeem dat projectielen vanuit een auto kan schieten sluit ik nog niet uit, heb zelf geen auto anders had ik het wel even getest ;-):-D

Afgelopen week zijn er weer autoramen gesneuveld, de locaties van de incidenten zijn verspreid over het land, zou kunnen duiden op na-aap gedrag.
Echter, een goed getrainde postduif kan per dag een afstand van plusminus 800 km afleggen, denk dat een Kraai niet onder zal doen aan die afstand...
Na-aap gedrag komt ook voor bij vogels, hier een artikel over een onderzoek naar de intelligentie en communicatie van Kraaien onderling: Wetenschap 24 - Kraai met olifantengeheugen

Hier nog een Kraai die zijn eigen gereedschap maakt om een probleem op te lossen, mijn mond valt elke keer open bij het zien van dit clipje:

En NASA en SETI maar zoeken naar intelligent leven, terwijl onze eigen achtertuin er vol mee zit :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat ik weet waar de vogel zijn munitie vandaan haalt, parallel langs de autosnelwegen loopt vrijwel altijd een treinspoor. Sommige stenen (graniet geloof ik) die daar te vinden zijn, zijn klein genoeg voor de bek van een vogel (Kraai formaat), en zwaar genoeg om een autoraam aan diggelen te krijgen. Graniet is een zwaar en compact gesteente. Net even 'bewijsmateriaal' van het spoor bij mij in de buurt geleend,

Foto-VOTEFSYU-D.jpg

Nu weet ik niet of de politie de berm langs de wegen heeft onderzocht, als er granieten steentjes liggen dan komen die waarschijnlijk van langs het spoor.

weet je wat ik denk....
ik denk dat het indd een kraai is, die vanuit de grill van een zilvergrijze vw golf met een luchtbuks walnoten afvuurt op passerende voertuigen.

gr
Rob

En NASA en SETI maar zoeken naar intelligent leven
Dat is er zeker wel. Buitenaards leven is zo intelligent dat ze zich schamen voor onze samenleving en zich daarom niet laten zien. ;)

Overigens heb je niet veel nodig om de tegenwoordige zij- of achterruiten aan gruzelementen te helpen. Zoonlief kreeg het bij een geparkeerde auto voor elkaar met een postelastiek en een kiezelsteentje. :? Gezien de gemiddelde kruissnelheid van een kraai of ekster, zal het onmogelijk zijn een achterruit op de snelweg te bombarderen. En daarvan zijn er ook genoeg gesneuveld.

Voor alle melezende mediageile kraaien,

jullie hoeven dit gedrag niet meer te kopieren,
WE HEBBEN JULLIE DOOR! ;)

Gezien de gemiddelde kruissnelheid van een kraai of ekster, zal het onmogelijk zijn een achterruit op de snelweg te bombarderen. En daarvan zijn er ook genoeg gesneuveld.

Daar zou ik niet zo zeker over zijn :nooo:, heb niet de gemiddelde kruissnelheid van kraai achtige kunnen vinden maar wel van postduiven. Volgens deze site is de gemiddelde snelheid van een duif 75km per, in gunstige omstandigheden halen ze 130km. Steven van Breemen - De postduif kan ongelooflijke snelheden bereiken
We hebben het hier over de gemiddelde vliegsnelheid, duikvluchten kunnen volgens mij wel genoeg snelheid creëren om een steentje tegen het achterraam te laten ketsen.

Het schijnt dat de Kolibrie relatief het snelste dier op Aarde is,
Kolibrie blijkt snelste dier op aarde | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Zijn wel kleine vogeltjes :-)

Daar zou ik niet zo zeker over zijn :nooo:, heb niet de gemiddelde kruissnelheid van kraai achtige kunnen vinden maar wel van postduiven. Volgens deze site is de gemiddelde snelheid van een duif 75km per, in gunstige omstandigheden halen ze 130km. Steven van Breemen - De postduif kan ongelooflijke snelheden bereiken
We hebben het hier over de gemiddelde vliegsnelheid, duikvluchten kunnen volgens mij wel genoeg snelheid creëren om een steentje tegen het achterraam te laten ketsen.
Als de vliegsnelheid (da's luchtsnelheid, niet de grondsnelheid) van een kip tussen de 75 en 130 km/u zit, gaat het erg lastig worden een achterruit van een auto op de snelweg goed hard te raken. :?

Er is een heel topic aan gewijd over grondsnelheid-versus-luchtsnelheid-ofwel-de-invloed-van-de-wind-25
Ben nog steeds niet overtuigd dat een vogel niet in staat is om achter autoramen boven de snelweg te bekogelen. Een kip kan trouwens amper vliegen.

Achterramen en zijramen zijn kapot gegaan, de kapotte achterramen kunnen verklaard worden door een luchtdruk systeem van bv vanuit de gril schiet, alleen dat systeem dekt niet de schade bij de zijramen. Een schutter langs de snelweg sluit ik zo goed als uit.

Laat maar mensen, de dader is op heterdaad betrapt ;-)

Groet,
Theo

Wat nou geen kogel te bekennen, geen auto te bekennen zal je bedoelen...

Back