Mogelijk is er geen snelwegschutter

wat de eerste melding betreft kan je gelijk hebben :p

de rest waren waarschijnlijk mensen die ''in the picture'' wilden...:rolleyes:

euhm kom ook ff binnen wandelen

helehoop dingen klinken plausible maar toch raar met de technologie van vandaag dat het ze niet lukt het te verklaren

nou nu kom ik met me gekke ideeen
mischien is het allang ontkracht bij een of ander programma

maar is het niet zo dat je een brok ijs ken afvuren met een wapen
(ikzelf dat dat het projectiel zou smelten bij het afvuren )
dan hou je toch geen projectiel over
alleen het smelten snap ik nog niet helemaal of dat gebeurd en in hoevere

grtz lip

Is al een keer bij mythbusters geweest geloof ik!

De ijs-kogel is al verdampt voor hij de loop verlaat!

Groeten

Yup ... Is al eens bij Mythbusters geweest , ze hebben toen ook nog diverse andere manieren van verdwijnende kogels uitgeprobeert met o.a. vlees en bevroren gelei....

Werkt geen van alle , de verbranding van het kruit en de wrijving in de loop laten het letterlijk verdwijnen als sneeuw voor de zon...

Gezien het ontbreken van bewijs geloof ik nog steeds niet in een schutter....

schiet eens met een elastiekje een wit stukje van een bougie af op een auto raam
met de lage snelheid ligt zijraam er al uit,
hogere snelheid ook voor/achterraam schade
en er is nu geen meldingen want die schutter kreeg t te koud van t de hele dag langs de kant van de weg zitten/liggen

De enige sterke ruit in een auto is de voorruit omdat die gelaagd is (vandaar ook een ster bij steenslag) , zij en achterruiten zijn van gehard veiligheidsglas wat bij de juiste tik in 100.000 stukjes springt....

schiet eens met een elastiekje een wit stukje van een bougie af op een auto raam
met de lage snelheid ligt zijraam er al uit,
hogere snelheid ook voor/achterraam schade
en er is nu geen meldingen want die schutter kreeg t te koud van t de hele dag langs de kant van de weg zitten/liggen

hier had ik niet eens aan gedacht
toen ik laatst met me katapult op autos op de snelweg stond te schieten .........
grapje!!!

een leraar auto techniek heeft dit eens gedemonstreerd en ja het raam poft heel snel van
porselijn dit zou weleens iets kunnen zijn het heeft ook een massa waardoor er denk ik best hard mee geschoten ken worden

iemand weleens aan porselijnen knikkers gedacht?

grtz lip

nou zullen we dan toch de oplossing hebben gevonden op t forum??
we zullen het aan de politie doorgeven,
zij hadden vele rechercheurs erop gezet en geen resultaat,
kijken of het tipgeld opleverd :D:D:D

hmm....met een elastiekje en een porseleinen balletje langs de snelweg zitten en dan daadwerkelijk een achterruit van een wagen, die met 27m/s van je af rijdt, zo kunnen raken dat het aan bonken spetterd?

Ik moet wel eens heel hard niezen in de auto, dan voel ik zo'n drukgolf op mijn oren dat ik wel eens vrees voor mijn ramen!!

Anders verkopen ze geen krantjes meer:)

nee geintje, Ik ben benieuwd wat hiervan moet worden... als je ziet hoeveel mogelijke 'verklaringen' voor de snelwegschutter hadden.... nou ja, we horen het allemaal wel hier.

nee he!!!!!!!
van snelwegschutter naar parkeerplaatsschutter
de koptekst moet zeker veranderd worden dan??!!!

Achterruitschutter in 't Gooi - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]

:yes: Zal vragen of een mod ASAP de titel wijzigt naar "Mogelijk is er een achterruitschutter" (Ze gaan het druk krijgen met al die wijzigingen :mrgreen:)

Nee, wat bezielt iemand om achterramen kapot te schieten...
Zwaar straffen dat soort gasten want ze verpesten het voor de rest.

Om nog even terug te komen op die ijskogel van de Mythbusters, ze hebben toen geen luchtdrukwapens getest. Een ijskogeltje afschieten vanuit een luchtdruk wapen moet wel lukken denk ik.
Ze hadden toen wel een keer een bevroren kip of kalkoen afgeschoten met een luchtdrukkanon, het doel was toen het raam van een vliegtuigje als ik me niet vergis.

Bij een luchtdrukwapen blijft er ook niks over van het ijskogeltje.... Je zit nog altijd met de wrijving in de loop en een dusdanig kleine hoeveelheid ijs blijft niks van over...

Nog ff afgezien van de problemen waar de Mythbusters al tegenaan liepen ;)

Een ijskogel afschieten is wel degelijk mogelijk.

Alleen niet vanuit een kogelgeweer maar vanuit een hagelgeweer.
Die zijn gladloops en van een zodanig groot kaliber dat zelfs wanneer door vrijwing een deel smelt je nog steeds een behoorlijk brok ijs over hebt.
Al is die op langere afstand niet erg nauwkeurig.

Maak je nog gebruik van een plastic cup die normaal ook gebruikt wordt voor de hagel dan komt het ijs niet in aanraking met de loop en zal dus ook nauwelijks warm worden.
Dan laat je alleen weer sporen achter(de lege cup), iets wat je juist niet wilt.
Men wil tenslotte met kogels van ijs schieten om geen sporen achter te laten.

Dit laten ze bij mythbusters uiteraard niet zien omdat het veel mensen op vreemde ideeen zou kunnen brengen.

Back