Er bestaat niet zoiets als 'mag maar 45A continu hebben'. Hacker specificeert een continu-stroom van 45 A inderdaad, maar dat zegt eigenlijk niet zo veel.
Met de 80A stroom is de motor gemeten op 55 graden maximaal, dat is een meting met een infrarood-meter direct na een vlucht, en dan net zo lang het metertje op verschillende plekken houden tot je de allerhoogste waarde hebt. Volgens Hacker mag de motor 65 graden worden. Het type magneten wat er in zit demagnetiseert vanaf ca. 85 graden.
Op zich kan het motortje de 80A dus wel hebben, alleen zit je wel tegen grenzen aan. Daarnaast gaan je accu's zo snel leeg dan.
Met de huidige prop zal ie tot 65A trekken, wat dus ook al ligt boven de opgave van Hacker.. daar heeft het ding geen enkel probleem mee.
Gebaseerd op de metingen van de FMT, zou ik de 19x10 ook nog wel eens willen proberen.
Een ander punt mbt. de setup, ik ben voor de Sebart-combo gegaan vanwege de betaalbaarheid, dus dat is de set met een Hacker/Jeti master basic opto 90. Volgens mij hardwarematig gelijk aan de Hacker/Jeti SPIN 99, alleen met wat minder software-functies.
De rem is bv. 'slechts' instelbaar op 4 standen (daar waar je bij de spin een set parameters kunt instellen). Dat is jammer, maar is mee te leven, ik heb de rem nu op 'hard' staan en dan doet ie wel wat ie moet doen. Wat meer spijtig is, is dat de 'spin-up-speed' bij de basic niet uitgebreid instelbaar is, maar louter in stappen van 0.5s. Ik heb die nu ook op 0.5s staan, maar eigenlijk is dat nog te langzaam. Met een spin zou ik 'm op 0.1 of 0.2 zetten.
Ik heb geen spijt van mijn aanschaf, de argumenten zijn nog gelijk, met die Spin was ik ca. 100 euro duurder uitgeweest, maar het ging mij erom dat het dus niet zozeer de remfunctionaliteit is die de meerprijs overweegbaar maakt, maar de mogelijkheid een lagere start-up tijd in te stellen.