Montageverslag SebArt Wind S 110E

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Nee hoor, heeft met mazzel niets te maken, ik heb 'm gewoon netjes geland. Als je dit nog 10 keer laat gebeuren, zet ik 'm nog 10 keer voor je aan de grond.

Mazzel is het als je zelf niet weet wat te doen, of het verkeerde doet, en dan ondanks dat toch veilig land.

Mazzel is het niet als je gewoon de situatie goed inschat en de juiste vliegbewegingen maakt, gevolgd door een landing. Dan is het gewoon je kist goed landen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mazzel bedoel ik in die zin; dat je CG niet dusdanig is verslechterd dat er uberhaupt niet meer mee te sturen was. Als ik bij de Evolution de 1300 gram aan accu's kwijtraak (die een stuk voor het zwaartepunt zitten) dan denk ik dat ik een groter probleem heb:) Daarbij worden de vliegeigenschappen ook meestal niet heel veel beter als de cockpit er ook vandoor gaat:D Dus toch wel een beetje mazzel dat hij nog zo goed te besturen was;)

De accu ligt bij mij tegen de vleugelbuis aan (cg is vleugelbuis) aan de voorkant. Ik vind het fijner om met een ietwat achterlijk toestel te vliegen.

Als de accu eruit valt, blijft er 3kg toestel over met een span van 1m74, dus dan blijft het al snel wel vliegen.

Waar ik mazzel mee gehad heb, is dat de stekkerverbindingen allemaal goed losgekomen zijn, voor hetzelfde geld was de accu er aan blijven bungelen en dan had ik een groter probleem gehad met mogelijk ook schade aan de rest van de kist. Wat ook mazzel was, was dat de accu de regelaar niet heeft meegenomen bij zijn vertrek, de regelaar zit immers ook slechts met klittenband vast.

Wederom geen mazzel; ik heb die lipo daar zelf geplaatst :P

Ik vind het eerder pech; pech dat die klittenbandjes toch loskwamen na 7 minuten vliegen en het niet nog even wat langer volhielden, ondanks dat je ze niet helemaal goed aangetrokken had :P

Wederom geen mazzel; ik heb die lipo daar zelf geplaatst :P

Maar het ontwerp had best zo kunnen zijn dat de lipo verder naar voren had gemoeten om tot dit CG te komen, dan had je niet meer (normaal) kunnen landen:)

Maar goed, hij is nog heel, en daar gaat het om:)

Doe je wel of niet mee in Utrecht?

Het is de bedoeling van toch wel.

En het geluk is met de dommen he ;)

Nieuwe canopy is besteld bij lindinger en ook al verzonden, 23 euro viel mij erg mee.

Nieuwe accu was al onderweg, is op 8 augustus uit Hong Kong vertrokken.

Oeh.. dat E-bay blijft maar mekkeren dat ik mijn telefoonnummer moet bevestigen, maar hoe ik het ook invul, hij blijft vinden dat mijn nummer niet klopt?!

Is wel het blauwe stabilo, maar voor 3D maakt mij dat niet uit en als je die voor 2+6 = 8 euro kunt krijgen ipv 50, dan wil ik de gok wel eens wagen :P

De cockpitkap is vandaag binnengekomen, mijn Wind is dus weer compleet :)

Kan niet anders zeggen dan dat het heel netjes is allemaal, maandag verloor ik de kap en het is nu vrijdag en de nieuwe zit er al weer op en het past allemaal keurig. Pluim voor zowel Sebart als Lindinger, ook de prijs van 23 euro kun je denk ik niets van zeggen.

Stomtoevallig kwam ook vandaag de nieuwe accu binnen, dus alles wat maandag kapot/kwijtgeraakt is, is ook weer vervangen :)

Nou het probleem is dat ze het gaan bellen om gegevens te bevestigen.. moet ik dus eerst een Duitser vinden die Henri Z heet en in Vleuten woont :P

Je komkt nu vaak in oss, onze bekende nederlandse duitser eens vragen?
Volgens hem is alles daaar beter!

Ik heb hun service gemailed, en al antwoord gehad, ze gaan het fixxen..

Wat een rotsysteem dat e-bay zeg.. blijkt iemand hoger geboden te hebben, heb er nooit een e-mail over gehad.. nah, het was toch het stabilo voor de blauwe versie, dus meer dan het bod van 15 euro had ik er ook niet voor over gehad, maar toch.. de 1e keer dat ik overboden werd, kreeg ik een mailtje, daarna niets meer van gehoord, ook geen mail dat de veiling afgelopen was..

Back