MRCZ Open International 2008

MRCZ vzw organiseert op zaterdag 22 november en zondag 23 november 2008 zijn jaarlijkse open wedstrijd (MRCZ Open International 2008).

Midden september wordt er meer informatie bekend gemaakt omtrent dit evenement. Op dit moment staat al vast dat je kan komen trainen op zaterdag, op zondag is er dan de wedstrijd zelf.

Inschrijvingsgeld voor zaterdag en zondag is 15€, wie enkel op zondag komt betaald 10€. Er wordt ook een gewerkt aan een soort voorinschrijving maar er blijft mogelijkheid om op het moment zelf in te schrijven.

Flyer

Vragen? Mail me, wie automatisch op de wenst gebracht te worden kan dit ook door een mailtje te sturen.

Gr. Pieter

Pieter,

Wat houdt de 1:12 Expert klasse in? Want het evenement spreekt me wel aan, ik zou hier wel van op de hoogte gehouden willen worden.

Alvast bedankt

Groet Robert

jammer

Ik heb me al ingeschreven voor de 3e National in Engeland.
Had graag aanwezig willen zijn, maar helaas.

Als je eens op een grote baan 1:12 wilt rijden dan moet je in Zwevegem zijn !!

Hey Robert K,

De 1:12 Expert klasse heeft als enige verschil met de 19 turns klasse dat de motor vrij is.

Gr. Pieter

Nee nee, Joost gaat 1:12 mee rijden :P Anders zoekt hij maar uit hoe hij daar komt :P

Groet Robert

(Tis niet een heul ruim baantje hé joost)

Oh, ik hoor net dat ik 1/12 ga rijden... [grin]

Ben zo wel even online man... Nu even wat andere zaken doen...

Voor de 19 turns zal er ook gereden worden met 4 cellen. Ik denk niet dat dit een probleem is...?

Gr. Pieter

Vandaag de dag is elke 1/12 klasse toch 4 cell? De nieuwere chassis hebben niet eens meer plaats voor 6 cellen dus...

Joost.

Vandaag de dag is elke 1/12 klasse toch 4 cell? De nieuwere chassis hebben niet eens meer plaats voor 6 cellen dus...

Joost.

Ja, dat kan best zijn, maar voor een eenmalig event hoef je toch niet te investeren in een nieuwe wagen ?!?

We hebben niet allemaal een onbeperkt budget, of hebben sponsors.

Niet iedereen die eens wil racen heeft steeds het nieuwste v/h nieuwste in huis, er rijden nog steeds mensen met een L3, en ik ben zeker als je een stukje kan sturen, dat je je dan ook wel eens een dagje kan amuzeren tussen de toprijders!

Voor een RC12L3 zal ook wel een 4-cellen plaat te vinden zijn, of zelf eentje maken?

Ja, dat kan best zijn, maar voor een eenmalig event hoef je toch niet te investeren in een nieuwe wagen ?!?

Niet iedereen die eens wil racen heeft steeds het nieuwste v/h nieuwste in huis, er rijden nog steeds mensen met een L3, en ik ben zeker als je een stukje kan sturen, dat je je dan ook wel eens een dagje kan amuzeren tussen de toprijders!

Voor een RC12L3 zal ook wel een 4-cellen plaat te vinden zijn, of zelf eentje maken?

Wat is je punt eigenlijk?

1. Ik heb nooit gezegd dat je er een nieuwe wagen voor moet kopen.
2. Ik heb ook geen onbeperkt budget. (geen idee ook waar je dat vandaan haalt).
3. Ik wordt niet gesponsord

Daarbij komt, de L3 is origineel ontworpen voor 6 cellen idd... Dus wat is het probleem om er in plaats van 6 cellen 4 in te doen? Daar hoef je helemaal geen nieuwe plaat voor te kopen hoor, gewoon twee cellen minder monteren en je bent klaar. En last but not least, ik heb nooit gezegd dat mensen met weinig ervaring zich niet kunnen amuseren tussen betere/top rijders. Het enige wat ik zei was dat vandaag de dag alle 1/12 wedstrijden met 4 cellen worden gereden dus ik snap eigenlijk niet wat het is geweest waardoor je je aangevallen voelde. Ik reargeerde alleen op de vraag of er in de 1/12 klasse met 6 of 4 cellen gereden zou worden en daarop maakte ik duidelijk dat alles tegenwoordig met 4 cellen is...

Neem een koel drankje en relax!!!

Joost. :mrgreen:

Waarom zou je de moeite doen om een 4 cellen chassis of een nieuwe auto aan te schaffen, in een L3 (6 cellen chassis) passen perfect 4 cellen zonder 1 cent kosten en het werkt nog ook.

MJ

Waarom zou je de moeite doen om een 4 cellen chassis of een nieuwe auto aan te schaffen, in een L3 (6 cellen chassis) passen perfect 4 cellen zonder 1 cent kosten en het werkt nog ook.

MJ

Allemaal goed en wel maar,hoe zit het dan met de balans ?
Liggen die 4 cellen niet te ver naar voor of achter?
Krijg je bij 4 cellen ook geen problemen met de spanning
van de servo/ontvanger ?
(De bec van mijn regelaar zorgt normaal voor 6 V)
Of gebruiken jullie een extra ontvangerbaterij ?

Ja,
nee,
nee,
nee,

Duidelijk toch :wink:

Nee, met gewone FM Module is er geen probleem met de voedingsspanning voor je elektronica, met Spektrum wil met Modified de spanning nog wel eens te laag worden.
De balans van die autotjes is gewoon goed, ver achterin, om de auto genoeg grip te laten behouden op de achterzeide.

Succes

Groet Robert

Allemaal zeker goed en wel... Er wordt al ruim een paar jaar op vier cellen gereden en dat gaat gewoon goed... In de RC12L4 bijvoorbeeld liggen de vier cellen ook achterin het chassis en je hebt geen last van balans storingen o.i.d. Maak je daar maar niet druk om, dat gaat gewoon goed. Ook de servo en de ontvanger doen het gewoon prima op vie cellen. Alleen als je Spektrum rijd met modified kan het wel eens voorkomen dat je een ontvanger accu nodig hebt maar in de stock heb ik nog nooit één enkel probleem gehad met spanningsvoorzieningen... Dit gaat al een paar jaar op nationaal en internationaal niveau goed dus je hoeft je nergens zorgen over te maken.

Als je een ouder model 1/12 hebt gewoon de achterste vier "slots" gebruiken en daar de cellen in leggen, niks aan het handje... Trust us...

Hier een fotootje van mijn oude HB Cyclone12 waar je goed kan zien hoe alles ingebouwd zit met vier cellen en 19turns...

Cyclone12JK001.jpg

En mijn Asso RC12L4 (opvolger van de L3) eveneens voor vier cellen, zet daar de L3 naast en maak het na alleen dan met vier cellen ipv zes...

AssoRC12L4.jpg

Laatst bewerkt:
Wat is je punt eigenlijk?

1. Ik heb nooit gezegd dat je er een nieuwe wagen voor moet kopen.
2. Ik heb ook geen onbeperkt budget. (geen idee ook waar je dat vandaan haalt).
3. Ik wordt niet gesponsord

Daarbij komt, de L3 is origineel ontworpen voor 6 cellen idd... Dus wat is het probleem om er in plaats van 6 cellen 4 in te doen? Daar hoef je helemaal geen nieuwe plaat voor te kopen hoor, gewoon twee cellen minder monteren en je bent klaar. En last but not least, ik heb nooit gezegd dat mensen met weinig ervaring zich niet kunnen amuseren tussen betere/top rijders. Het enige wat ik zei was dat vandaag de dag alle 1/12 wedstrijden met 4 cellen worden gereden dus ik snap eigenlijk niet wat het is geweest waardoor je je aangevallen voelde. Ik reargeerde alleen op de vraag of er in de 1/12 klasse met 6 of 4 cellen gereden zou worden en daarop maakte ik duidelijk dat alles tegenwoordig met 4 cellen is...

Neem een koel drankje en relax!!!

Joost. :mrgreen:

Oei, raakte ik een gevoelige snaar of zo ?

Misschien maakte ik van een mug wel een olifant(je)

't was in ieder geval niet persoonlijk bedoeld, maar ik vond 'elke 1/12 klasse toch 4cell' net nogal benadrukt alsof de 1/12 6 cellen uit de prehistorie komen ;-)

'k heb ook niks tegen gesponsorde en/of rijders met grote budgetten hoor, gewoon een vaststelling dat je als je 'één van de mindere goden' bent en met 2dehands materiaal rijdt, je toch wel door sommige 'pro's' 'van bovenaf' bekeken wordt!

Dus helemaal relaxed en met een koel drankje in de hand : 'case closed' zou ik zeggen en 'back on topic'

grtz en succes met 1/12!
Kurt

No hard feelings en gevoelige snaren geraakt hoor... Dacht even dat er bij jou een gevoelige snaar geraakt was vandaar even een uitlegje...

Tja, zoals je het zegt over dat 6cell 1/12 uit de prehistorie komt heb je wel een beetje een punt. Vandaag de dag is alles dat ouder is dan 1 1/2 - 2 jaar zwaar verouderd materiaal als je kijkt naar het top-segment wedstrijden. Wil niet zeggen dat je met een ouder model niet mee kan komen hoor. Alleen zal je dan wel het oude model enigszinds aan moeten passen aan de huidige regelementen en dat is eigenlijk ook waar ik op doelde... Ik kan prima begrijpen dat sommige mensen niet up-to-date zijn voor wat betrefd de huidige regelementen en aangezien er al een aantal jaren met 4 cellen wordt gereden dacht ik dat het inmiddels wel algemeen bekend zou zijn maar goed...

Inderdaad weer back on topic, case closed...

Als er meer updates zijn over dit evenement dan hoor/lees ik het graag want ik ben enthausiast!!!

Greetz Joost. :mrgreen:

Back