MRCZ Open International 2008

Pieter,

Is het niet mogelijk om dit jaar voor één type band te kiezen, nl de voorgelijmde VTEC 30, bijna alle piloten in Nederland en Belgie hebben deze banden, zodat het weer geen bandenslag word zoals vorig jaar.
Bij het BK, NK, Mol, MCM en vele clubs word er met deze banden gereden, waarom moeten we voor deze ene race andere exoten van banden gaan zoeken om mee te kunnen.

MJ

MJ,

Wordt besproken, ik ben momenteel nog in het buitenland en probeer een beetje alles te volgen. Als ik terug ben bespreken we alles eens en maken we alles definitief bekend. De datum is er, de rest volgt...

Gr. Pieter

De officiele uitnodiging kan gedownload worden via: Uitnodiging

De flyer kan via volgende link bekijken worden: Flyer 2008

Het inschrijvingsformulier komt op 1 oktober online op de site van ons. Als er extra informatie is (zal vooral over het slapen) plaats ik dit normaal op onze site.

Gr. Pieter

Dit is nog eens een duidelijke uitnodiging zeg!!! Mijn complimenten!!!

Ziet er allemaal zeer goed uit... Ik krijg er steeds meer zin in mensen...

Joost K. :mrgreen:

Het is daarom ook één van de beter georganiseerde races in Belgie, alleen de boarding is aan de harde kant.
Beslist een aanrader.

MJ

*grin* Je moet ook weg blijven van de boarding LOL...

Welke banden combo gaat goed bij jullie voor de 1/12?

Joost.

Het is daarom ook één van de beter georganiseerde races in Belgie, alleen de boarding is aan de harde kant.
Beslist een aanrader.

MJ

als de boarding nog dezelfde is als jaren terug dat ik daar gereden heb dan galmt een hit op de boarding nog heel mooi en lang na ;) Toen waren het holle ijzeren vierkante afzettingen en ijzeren dots !

Frans,

Het is nog altijd diezelfde boarding als toen, alleen hebben ze nu in de apexen zachter materiaal (rubber en plastic) gebruikt, een hele verbetering.

MJ

Kan iemand ook een linkje geven met wat fotos van de hal en de (volgens Frans zo leuke) afzetting?

De datums komen wel uit in mijn agenda en de rijafstand met nederland valt ook nogal mee.

Hier vind je foto's van vorig jaar.

open20072

De boarding is stalen meubelpijp van 30x30, en zoals Frans zegde, dat klinkt als je erop gaat.

MJ

Bedankt.

Maandag even een hotel/BB in de buurt zoeken wat ook betaalbaar is of anders even overwegen of ik 2 dagen op en neer ga rijden. Ziet eruit als een erg leuke wedstrijd met een leuke baan.

Baan ziet er zeker leuk uit. Ik denk dat je Joost en mij alvast bij de Modified 1:12 kunt zetten. Erg net baantje.

Jean als je een leuk goedkoop hotelletje gevonden hebt, post hem hier even aub :wink:

Groet Robert

Op de uitnodiging op de vorige pagina worden enkele interresante overnachtings mogelijkheden opgegeven.

MJ

Ik twijfel nog even. Of het word een Ibis in Kortrijk (alleen problemen met parkeren etc) of een Campanile in Frankrijk.

Laatste variant is 20km en 20min van Zwevegem in Roncq op de grens tussen Belgie en Frankrijk. Enkele weken geleden heb ik een pretpark tour door frankrijk gemaakt en alleen maar in Campanile (18 dagen/16 verschillende Campaniles) geslapen en dat is me erg goed bevallen. Als je 30 dagen van te voren reserveerd krijg je 30% korting en kost een overnachting nog maar 38.50 EUR per kamer.

De overige varianten die dichterbij zijn:
Bed Along the Riverside Rozenweelde - € 40 of € 45 per kamer.
Center Hotel - € 65 per kamer € 60 voor kamer alleen gebruik.

Als je in Kortrijk logeert heb je net aan het IBIS een ondergrondse parking (Schouwburg) een dag parkeren kost daar tussen 20h en 8h maar 2,50€. Informatie over die parking vind je hier. In Kortrijk parkeer je trouwens gratis 's avonds. Als je in Kortrijk blijft slapen PM of mail me dan even zodat ik jullie kan een weg beschrijving geven naar het hotel want er zijn redelijk wat wegenwerken bezig...

Ik heb vorig jaar een lijst met hotels opgesteld (Hotel lijst) ik heb IBIS eraan toegevoegd alsook nog een B&B. Er staan nog enkele andere hotels in Kortrijk ook erin.

Aan de afbakening van het circuit is de laatste jaren flink gesleuteld, zo liggen de buizen op bepaalde punten tegen elkaar (vroeger hangden ze vast met T-stukken) en in alle bochten (bijvoorbeeld 45° of 90°) wordt er gebruik gemaakt van isolatiestukken. Ik rijd week in week uit op een kleiner maar zelfde type (buizen) circuit. Tot nog toe heeft mijn L4 me nog maar banden, enkele servosavers (ik denk 3 op 2 jaar) en 1 t-bar gekost. En vanuit onze leden zie ik ook dat er minder breuk gereden wordt. (Hopelijk zijn jullie iets hiermee).

Gr. Pieter

Laatst bewerkt:
Baan ziet er zeker leuk uit. Ik denk dat je Joost en mij alvast bij de Modified 1:12 kunt zetten. Erg net baantje.

Jean als je een leuk goedkoop hotelletje gevonden hebt, post hem hier even aub :wink:

Groet Robert

Helemaal mee eens!!! Ziet er mooi uit! Count us in for the Modified 1/12...

mrcz international

Ziet er gaaf uit én ook een Pro10 200mm... Hmmm... Very nice...

Joost.

Yep, ik hoop dat er ook piloten komen die Pro10 200mm rijden, met
onderstaande doe ik alvast mee :) (Vantomme M10)

mulsanne-vantomme-m10.JPG

maar we gaan ook voor 1/12de expert met de Vantomme E12 ;)

e12-firstrun2-50.JPG

Tot dan !!!

Grtz,
Benedict Vantomme.

Da's die nieuwe Mulsanne LMP body of niet? Ziet er erg nice uit... Die komt volgend buitenseizoen ook op mijn RC10R5X...

Back