multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt!

Ik heb UHU Por en ga nog om contactlijm, heb ik nog andere lijm nodig dan?

niels

Staat in je handleiding: lijmen met normale (dus geen schuimvaste) secondenlijm!
Niet met UHU-por of contactlijm.

Staat in je handleiding: lijmen met normale (dus geen schuimvaste) secondenlijm!

Alleen lijmen met Cyanide Acrylaatlijm.
1 kant insprayen met activator, beetje laten drogen en andere kant lijmen en op elkaar plakken.
Let wel op dat dit in 1 keer goed gebeurd, samengeperste delen gaan ERG moeilijk weer los (of eigenlijk niet) ;)

Bedankt allemaal,
maar even voor de duidelijkheid, de romp delen lijm ik met UHU Por ?
en de prop op de moter met secondelijm evenals de servo's in de romp ?
Of niet ?

niels

En waarom niet met POR? Ik heb mijn EZ ook volledig geplakt met POR en dat bevalt prima. Als het om lossnijden gaat, maakt het niet uit of je POR, ZAP of dubbelzijdig tape gebruikt. Je hebt dan toch dat je een randje mist bij het loshalen. In dat geval helpt alleen nog POR omdat je hiermee goed de ruimte op kunt vullen (maar dat is voor later zorg ;)).

Even voor de duidelijkheid, de romp delen lijm ik met UHU Por ?
en de prop op de motor met secondelijm evenals de servo's in de romp ?
Of niet ?

niels

Of niet ?

niels

Je kan ook eerst de delen aan elkaar plakken d.m.v. dubbelzijdige tapijtplakband. Als je dan later een andere setup wilt kun je hem zo uitelkaar trekken, daarna kun je hem gewoon nog plakken met UHU-Por.
Ook de servo's heb ik vastgeplakt met deze tape, let er wel op dat je goede tape koopt bijvoorbeeld van Tesa. Voor je prop kun je beter een propadaptor halen, dat gehannes met die lijm :cry: schiet toch steeds weer los :rolleyes:

Of niet ?

niels

Je kan beide met secondenlijm doen (heb ik met alle MPX schuimpjes gedaan). Dit wordt ook geadviseerd volgens de handleiding als ik mij niet vergis.

De prop heb ik ook vastgelijmt met secondenlijm. Wel heb ik eerst een schuurpapiertje over het motorasje gehaald, zodat het beter pakt. Ook heb ik voor de zekerheid een klein druppeltje olie op het motorasje bij de motor gedrupt. In geval dat de lijm lekt dan zit er nog olie voor en loopt het dus niet de motor in ;)

Servo's NIET met secondelijm lijmen, liever met por of nog beter is siliconenkit of hotglue/smeltlijm.

Romp gewoon met por.

waarom dan niet met secondelijm?? Ik neem de dikste variant. breng het aan, activator erover en dan zit het supervast. Zie het probleem niet.

Gewoon plakken met wat je voorhanden hebt. Met een rol tape lukt het ook prima. Is nog makkelijker loshalen in het geval je de romp weer open moet maken. :rolling:

waarom dan niet met secondelijm?? Ik neem de dikste variant. breng het aan, activator erover en dan zit het supervast. Zie het probleem niet.
Ik heb er slechte ervaringen mee, por en epoxy en hotglue enzo kan je ergens vanaf krassen, als er 1 druppeltje secondenlijm in de servo komt of bij de tandwieltjes zit ie vast.

OK, ik zal er aan denken, alles met por behalve de prop(en eerst asje een beetje opschuren)
;)
Bedankt !

niels

Ik zou de bouwbeschrijving maar eens doorlesen .

Dat is het eerste wat je moet doen als je een model gaat bouwen .

En in de beschrijving komt het woord por niet voor .

En de prop gewoon op het asje drukken nadat je het asje hebt ontvet .
Gewone CA maakt het rubber spinnertje hard .

Mvg Johan

@plotterwelt : Wat wil je nu zeggen ? Dat ik geen UHU por moet gebruiken om de romp te lijmen?

Precies , gewoon met aktivator en Medium CA zoals in de beschrijving staat .

@ iedereen : Heeft iemand de Nederlandse handleiding/bouwbeschrijving van de Easy Star ?

grts,

niels

Die bestaat niet .

Dit staat in de beschrijving :Wichtiger Hinweis
Dieses Modell ist nicht aus Styropor ™! Daher sind Verklebungen mit Weißleim oder Epoxy nicht möglich.
Verwenden Sie nur Cyanacrylatkleber, vorzugsweise in Verbindung mit Aktivator (Kicker). Für alle
Verklebungen verwenden Sie Cyanacrylatkleber (Sekundenkleber) in mittlerer Viskosität. z.B. „ZACKi
leicht verdickt“. Sprühen Sie bei Elapor® immer eine Seite mit Aktivator (Kicker) ein – lassen diesen
ablüften und geben Sie auf die andere Seite den Cyanacrylatkleber (ZACKi) an. Fügen Sie die Teile zusammen
und positionieren Sie diese sofort.

Mvg Johan

edit, Heb de rest m'n stukje over por en ca even weggelaten nadat ik johan's stukje las, dit om niet nog meer onduidelijkheid te veroorzaken.

En er is geen nederlandse versie van de handleiding, je ouders kunnen je vast helpen met het engels, en anders word het tijd voor een snelcursus engels, want zonder engels kom je er niet in deze maatschapij:lol:

Laatst bewerkt:
edit, Heb de rest mijn stukje over por en ca even weggelaten nadat ik johan's stukje las, dit om niet nog meer onduidelijkheid te veroorzaken.

En er is geen Nederlandse versie van de handleiding, je ouders kunnen je vast helpen met het engels, en anders word het tijd voor een snelcursus engels, want zonder engels kom je er niet in deze maatschapij:lol:

Ik heb je stukje nog net gelezen:p
Aangezien Freek en vele anderen geen problemen hadden met UHU por en ik UHU por gekocht heb, denk ik dat ik het tog met UHU por ga doen...

'K heb nog maar 1 jaar engels gehad op school, en op zich is engels niet zo'n probleem, maar nederlands is tog net iets handiger;):p

Bedankt,

niels

Laatst bewerkt:
:p 'K heb nog een vraag.
Is het normaal dat ik mijn motorkabels nog moet kopen? 'K heb namelijk gewoon een losse motor+prop die bij een lege EZ* zitten en op de bouwtekening staat dat je zo 2 draden aan je motor moet hangen en zo de één langs boven en de ander langs beneden naar de cabineruimte moet leggen ?

EDIT : ik moet tog nog naar de doe-het-zelf zaak voor secondelijm, dan breng ik mss tog CA mee. Kan iemand me een vb. van een CA lijm geven en ook het verschil uitleggen tussen : CA, secondelijm, epoxy en activator ?

niels

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back