multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan de motor word de regelaardraden direkt aan gesoldeert (volgens de beschrijving)

En CA (secondelijm) + aktivator haal je het beste (en goedkoopst) in de modelbouwwinkel .

Mvg Johan

Ah zo... mijn regelaardraden zijn beilange zo lang niet :(
Hier, bij mij in de buurt is helaas geen modelbouwwinkel... maar CA + aktivator vind je tog ook in de doe-het-zelf zaak niet ?

niels

op de bouwtekening staat dat je zo 2 draden aan je motor moet hangen en zo de één langs boven en de ander langs beneden naar de cabineruimte moet leggen ?

Dat zijn de draden die aan de regelaar zitten .

De regelaar zit normaal direkt op de motor gesoldeert (bij speed 400 de rondo)
Welke heb jij er bij ?

Boven de stroomdraden en onder de kabel voor aan de ontvanger .

Mvg Johan

Ik heb een Lipo-Fly 25 van JAMARA. => Natterer Modellbau - Flugregler LiPO - Fly 25 058210

img1768nx1.jpg

niels

Laatst bewerkt:
Ik heb de mijne in elkaar gezet met CA. De servo's heb ik vastgezet met hotglue.

Het schuim waar de easystar van gemaakt is, is gewoon heel erg goed te plakken met CA. In de handleiding wordt het ook aanbevolen.

Misschien lukt het met UHU POR ook wel, geen ervaringen mee. Ik gebruik POR voor mijn depron vliegtuigjes.

Suc6 met bouwen.

@Niels,
(vanop internet) Lipo-FLY 25 : Battery (Nicad/Nimh or LiPoly) and brake selection is by means of a small push button and two LED's mounted on a fly lead. The number of cells is set once during the setup process as is the brake function.
Zit er niet meer uitleg bij de regelaar zelf ?

@Konyn : Bedankt !

@Niels,
(vanop internet) Lipo-FLY 25 : Battery (Nicad/Nimh or LiPoly) and brake selection is by means of a small push button and two LED's mounted on a fly lead. The number of cells is set once during the setup process as is the brake function.
Zit er niet meer uitleg bij de regelaar zelf ?

Jawel, er zit meer uitleg bij, maar die is in het Duits.
Maar het probleem is eigenlijk dat de motor kabels maar 10 cm zijn... En dat er geen motor kabels bij de motor zitten, evenals geen draad om van de motor naar de ontvanger te gaan.

niels

img1768nx1.jpg

De motorkabels: sluit je aan op je motor. Gewoon ffe verlengen als die te kort zijn.

Knop waarvan je de functie nog niet weet: daar mee kan je de regelaar aan en uit zetten volgens mij. Als de accu aangesloten is.

Ontvanger kabel: die doe je in je ontvanger (duh)

Accu kabel: sluit je de accu op aan (nog meer duh)

Hmm, ik denk dat ik dan verkeerd zit Vanboven moeten tog de draden voor de ontvanger ?
En beneden dan ...?

niels

Een motor gaat niet aan de ontvanger. Maar alleen aan je motor regelaar. Als het een borsel motor is zo als de sp400 gaan er 2 draden naar de motor regelaar. Als het een borsteloze motor is gaan er 3 draden naar de regelaar. Als je de draden verkeerd om aansluit draait de motor de verkeerde kant uit dan moet je ze even omwisselen (bij een borstelloze motor 2 van de 3 draden omwisselen in dat geval). Als er aan de motor geen draden zitten moet je deze er aan solderen. Een borstelloze motor heeft voor zo ver ik weet altijd wel draden. De accu gaat ook aan die regelaar (hier wel goed opletten op de + en - als je dat verkeerd doet gaat hij waarschijnlijk stuk). Aan de ontvanger komen alleen de regelaar en de servo's.

succes

motorinstalep6.png

Waarvoor dient die onderste kabel dan ?

niels

Het lijkt wel of dat een motor is met ingebouwde regelaar.
Normaal heeft een borstel motor echt maar 2 soldeer lippen waar een draad aan moet.
Maak is een foto van je motor of gebruik je de standaard motor?

Het lijkt wel of dat een motor is met ingebouwde regelaar.
Normaal heeft een borstel motor echt maar 2 soldeer lippen waar een draad aan moet.
Maak is een foto van je motor of gebruik je de standaard motor?

Dat is eigenlijk de enige optie ja :rolleyes:.

Niels, op jou permax 400 moet je gewoon 2 draden solderen en die aansluiten aan de 2 draden van je regelaar (de witte en blauwe draad op de foto hierboven).

Succes

Niels, op jou permax 400 moet je gewoon 2 draden solderen en die aansluiten aan de 2 draden van je regelaar (de witte en blauwe draad op de foto hierboven).

Succes
Ah zo,
in de bouwhandleiding staat :

The enclosed motor 41 is already fitted with an
interference suppressor – this is adequate if the PiCOControl
400 round UNI # 7 2292 control is used.

If you intend to use a different controller, you should
improve the motor interference suppressor in order to
be on the safe side. For this purpose, a suitable
suppressor set # 8 5020 is available. If doing this, solder
on a 47 nF capacitor between the motor connection
and the motor housing and another, also of 47 nF,
between the motor connections.

Kan iemand me dit uitleggen ?
Vooral dat 2e deel versta ik niet, ik maak er wel uit op dat je nog iets extra nodig hebt als je een andere regelaar gebruikt en zo...

alvast bedankt,

niels

Hoeveel kost een volledige nieuwe easystar met alles erop en eraan ongeveer nu en is hij overal te verkrijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back