multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rene046 zei:
Nu wil ik alleen nog weten wat ik kan doen om de motor te sparen voor die 11 volt spaning. als ik minder gas geef of zelfs de zender programeer dat hij niet vol open kan ... geeft hij dan minder spaning af naar de motor.

11,1 volt voor een speed 400 7,2 volt op het standaard Gunther propje geeft geen problemen.

Hij draait zo'n 14.000 rpm @ 10A en 300 gram stuwkracht. Niets om je zorgen over te maken.

De standaard gummi op de propeller smelt helaas wel af zodat je prop loskomt.....

Hoe zwaar mag en EZ* met standaard 6V motor eigenlijk zijn, wil je er nog een beetje fatsoenlijk mee vliegen.

Dat kan zwaar worden lol...

Mijn EZ* weeg 460 gram
en mijn batterijen (6cellen NiCd en NiMh) rond de 400 gram dus...

En dat ding vliegt goed ....
Superklimmen doet ie niet, dan moet je 7 cellen plakken op de 6 V Speed 400 of 8 op de 7.2 V

Grtz
B

Tadango zei:
kost 40 euro en dat is niet duur ;) Helaas moet hier een grote prop op. Is wel goedkoop :)

Heb 'r ook 1 besteld....
angel.gif
whistle.gif

over 1 week een hele invasie. Er zijn heel wat uitgeleverd gisteren :)

Die BEL motor draait met een Graupner CAM prop 6x6 ook best aardig :) Dan heeft hji toch een flink vermogen en hoef ik de easystar haast niet aan te passen. Alleen een klein schotje lijmen in de motor uitholling en klaar :) ben benieuwd hoeveel vermogen er in zit ;)

:D :D :D :D
even een kleine vraag wie heeft hier de het grootste vemogen in zijn easy.
ik zit normaal op een 3 cellen en een axi 2208 en een 7x4 op ongeveer 13 Ampere.
tadango iets voor jou om er een 16/15/03 in te zetten ????
groeten wiebe

nee, het is geen race kist :) Alhoewel een 6x6 ook wel snel is ;)

Het meeste vermogen haal je door de motor hoger te zetten en dan een 8x4 op 25A ofzo :) heb je ongeveer 800 gram stuwkracht. moet met een axi 2212 net lukkend denk ik. Anders een axi 2808

Het gaat mij juist nu om een low budget setup (let even niet op de kokam lipo's en R138Dp ontvanger ;))

Ik dacht ook aan een wiel aan het begin van de vleugel :) 45mm super licht wieletje. Eventueel intrekbaar :)

Mijn vader heeft ook een grauper gear speed 480 motor :) Draait met 6x3 prop aardig hard en trekt 10A

mijne mist elke vorm van eventuele stickers aangezien hij behoorlijk mishandeld is op een zagi.

Voor de veligheid ga ik ervan uit dat het geen pro is en gebruik 8 celletjes.
Overigens had ik nog 2 paketjes van 8cellen kan liggen.. die hebben nu mooi weer een functie gekregen ;)

Peter

1 van de drie kun je volgens mij zowizo uitsluiten omdat je dat kan zien. Kogel of glijlager. Dat zie je vanaf de buitenkant ;)

zo, ik heb gisteren ook even een EZ inelkaar geplakt ;) Totaal 658 gram geworden met 3s1p KOKAM 2000 HD, 2 x HS81, R138DP ontvanger, 15 eurie BEL motor en een 17A ELE regelaar.

zwaartepunt komt precies goed met de accu in het midden van de ruimte. Er zit nu een 6x6 cam prop op maar dat heeft toch niet zo'n rendement. een 6x4 of 6x5 zou het beter doen. De accu was alleen nog niet leeg toen het al donker was :) Voor het gevoel was dat ongeveer 20 min...

Volgende stap is het plaatsen van de camera en zender spul....

foto's komen vanavond wel ;) kan laat worden, moet eerst stad in ;)

simpel gezegd, ik heb een schijf van 35mm diameter van 2.5mm triplex gelijmd in de motor ruimte op +/- 5mm vanaf de achterkant. Hiervoor heb ik 2mm diep een ring gesneden uit de "buis". Motor flens ertegen aan en klaar :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back